/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
mappe- og filliste?
Fra : Roni88
Vist : 576 gange
20 point
Dato : 24-10-07 18:20

Jeg har tre eksterne harddiske, og jeg kan aldrig huske hvilke filer der ligger på hvilken harddisk.

Hvordan kan jeg lave en liste over indholdet på en harddisk?
Findes der et program eller kan windows (xp) gøre det?

På forhånd mange tak..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-10-07 18:20

Stifinder

Kommentar
Fra : Roni88

Dato : 24-10-07 18:23

Nej for jeg har kun en af harddiskene på af gangen ... jeg skal kunne se listen uden harddisken er tilsluttet..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-07 18:43

Neeeemt....

Du lægger alle programmer alfabetisk....

Så ved du at z er på den 3die........

Jo der findes da databaseprogrammer der vil kunne klare det, men det vil jo ALDRIG være op to date hvis de ikke er "på".....

Så hvad er logikken.....

Kør med dem alle 3 hele tiden....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-10-07 18:45

Tag et screendump af stifinder og gem det på C-drevet.
One ny one.
Enklere kan det ikke blive.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 30 point
Dato : 24-10-07 18:48

Manse 9933 gav mig en gang dette link:

The JR Directory Printer Utility
http://www.spadixbd.com/freetools/jdirprint.htm
Skal ikke installeres.

Manse9933

Måske du kan bruge dette?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-10-07 18:49

Balcanard gav følgende link:

En mulighed er der lige her http://www.softows.com/Free/Utilities/File-Management/STG-FolderPrint-Plus-22749.html

Godkendelse af svar
Fra : Roni88

Dato : 24-10-07 19:16

Tak for svaret severino.

Kommentar
Fra : Roni88

Dato : 24-10-07 19:21

Refi... det blir jo noget gøjl når jeg skal til at fylde harddisk nr fire op =P

Jeg vil lige forklare lidt bedre hvad der var mit problem:

Jeg havde en ekstern harddisk + 2 normale harddiske.. og da jeg har bærbar kan jeg ikk smide de to interne harddiske i min pc.. derfor fandt jeg ud af at jeg kunne splitte mit eksternkabinet ad, og sætte en af de to interne i, så den virkede som om ekstern..

Sidder altså med ét harddiskkabinet og tre harddiske der skiftes til at bruge det =P Det er nærrighed på højt plan der her ^^

Men The JR Directory Printer Utility var det værktøj jeg havde brug for.. tak for det.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-10-07 20:38

Det minder om, at jeg har købt et harddisk kabinet med plads til 3 harddiske, som kan tændes og slukkes i en hot-swap.
Den køre via USB 1,1 og 2,0. Hver diskplads, som er en skuffe, hvori disken monteres, kan have en størrelse på op til 400 GB.

Normal prisen for kassen uden diske, var knapt 1500 hos ALDI, men var for nyelig på et rest tilbud for 300, så der snuppede jeg lige kassen, og det virker fint.

Kommentar
Fra : Roni88

Dato : 24-10-07 21:07

Hva kalder man sådan en ?

- det lyder som noget jeg har brug for! =D

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-10-07 22:05
Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-10-07 22:08
Kommentar
Fra : Roni88

Dato : 25-10-07 08:25

niiiiiiiiiiiiice