/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
pelle er kommet til skade
Fra : bublebee
Vist : 2404 gange
50 point
Dato : 24-10-07 16:37

Jeg kom hjem idag og fandt min stakkels lille Pelle glad som altid, men med lidt hængene hale. Da jeg så kom til at rre hendes hale hylede hun og hun er bange for mig, hvis jeg kommer for tæt på løber hun ?

Hun kan ikke løfte sin hale, men kan godt vippe halespidsen fra side til side.
Hun kunne ikke engang løfte den da hun skulle på wc - stakkel.

Hvad kan der være sket ?

Hvis det fortsætter imorgen tager vi til dyrlægen Fredag.....

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 24-10-07 17:00

- du har vel ikke læst "Pelle Haleløs" op for hende?

Undskyld, den var for nem...

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-10-07 17:04

Hvis det fortsætter imorgen tager vi til dyrlægen Fredag.....

Jeg tror du mener:
Hvis det fortsætter imorgen, tager vi til dyrlæge imorgen!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 24-10-07 17:20

den er ikke brækket, for hun kan jo stadig vifte med halespidsen - lige nu sover hun bare den lille stakkel.
Vi kigger til hende ofte og giver hende ellers ro til lige at komme sig lidt. Det er jo smadder synd og hun jamrer sig hvis hun får lagt sig på halen. Så vi opserverer imorgen igennm og der skulle det gerne blive bedre....

Men jo hun er nu opkaldt efter pelle haleløs - selvom det er en hun og hun har en hale gg.

Accepteret svar
Fra : myes

Modtaget 50 point
Dato : 24-10-07 18:08

Jeg håber da den lille stakkel ikke er kommet ud for en grim ulykke..

Men jeg havde nu med det samme ringet til dyrlægen, der er altid en vagt at få fat i også midt om natten.. bare lige for at være sikker på det ikke er alvorligt, og hvis det er det samme i morgen, håber jeg bestemt ikke du først venter til fredag før du tager den til dyrlæge..

Held og lykke med den og lad os vide hvordan det går.
Skal nok krydse fingre

Kommentar
Fra : TanteAnne

Dato : 24-10-07 18:09

Er Pelle en inde eller ude kat, hvis ude kat kan den jo være ramt af en bil eller faldet ned fra et træ og have slået sig over det nederste af ryggen så er den garanteret øm defor den hængende hale. Kan selvfølgelig også have slået den på et eller andet indendørs.
Vores stor kat kom hjem en dag hvor den heller ikke kunne løfte halen og den skreg hvis man kom til at røre den over lænden. Da der var gået et par dage stod jeg med den på armen og katten blev forskrækket over et eller andet og jeg "tabte" den så og sige ned på vores fryser og hold op hvor den skreg, og den fór ind under vores sofa, der lå den og knurrede 10 min, så kom den ud og halen stod lige i vejret igen, vi tror halen må have været gået ud af led og så er kommet på plads igen ved faldet. Der har ikke været noget siden.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 24-10-07 18:23

ja det er ikke til at sige, men kunne se da hun var udenfor før at hun rettede den lidt mere ud og hun vipper med det nederste af halen. Vi holder selvfølgelig øje. Hun sover meget, men har lige været ude og lege lidt og så ind og sove igen....

Men nej hvis det ikke er bedre imorgen kontakter jeg selvfølgelig dyrlægen.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 24-10-07 18:33

En kat, der viser at det gør ondt, har MEGET stærke smerter. SKYND DIG at få hende til dyrlægen. Da vores hunkat mistede det yderste af halen, lod hun sig slet ikke mærke med noget, undtagen når hun vaskede såret. Og DET var meget smertefuldt. Når din kat så viser så tydeligt, at det gør ondt, så gør det godt nok ondt på den stakkels kat.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 24-10-07 18:42

lige nu sover hun, men hun bevæger det yderste af halen uden problemer. Nu lader vi hende lige sove og så ser jeg imorgen tidlig hvordan det går - og hvis det der stadig er slemt tager min mand hende til dyrlægen lige så snart han kommer hjem.

Kommentar
Fra : TanteAnne

Dato : 24-10-07 18:57

Det er godt i tager til dyrlægen, tror det er gode tegn at den kan bevæge halespidsen så kan man da ikke tro det er brækket. Du må skrive hvordan det går i morgen.
Hilsen en katte elsker.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 24-10-07 19:00

skal lige siges hun kun jamrer hvis man får rørt der eller når hun selv kommer til at røre når hun sover og vender sig - ellers er der ik noget....

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 24-10-07 21:02

min stakkels kat - hun sover hele tiden

Kommentar
Fra : myes

Dato : 24-10-07 21:13

Hvis hun har mange smerter er der nok ikke noget at sige til det.
Prøv at ringe til dyrlægen, så sover du sikkert også bedre i nat, hvis du ikke skal bekymre dig...
Hellere ringe tre gange for meget end en for lidt..

jeg håber det bedste for lille Pelle.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 25-10-07 00:10

Hej 'bublebee.'.

Jeg ville ikke vente, hvis det var en af mine misser der havde det som din!
Jeg havde kontaktet dyrlæge omgående - FORDI: Du kan ikke være sikker på at det er halen den er gal med, det kan lige så godt være ryggen/bækkenet, som en anden skriver, kan hun være ramt af en bil.

Hvor jeg dog håber at I kontakter dyrlæge i morgen tidlig, hvis hun stadig har de smerter! Det er rigtigt at katte ikke viser tegn på smerter med mindre det er meget slemt og din kat viser tydeligt hun har ondt.

Hvis hun begynder at få det værre i nattens løb eller til morgen, så kan I sikkert finde dyrlægevagtens telefonnummer på Jeres sædvanlige dyrlæges hjemmeside. Hvis Jeres egen dyrlæge ikke har en hjemmeside, så gør de nogle gange det at de indtaler telefonnummeret på den dyrlæge i området som har vagten, på deres egen telefonsvarer.

Rigtig meget god bedring til lille Pelle!

Mange varme tanker fra Dorthe.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 25-10-07 03:39

Ja, katte kan både sove og spinde meget, når de har ondt. Det er bl.a. for at berolige sig selv.
Vores hunkat sov også meget, men selv om vi tog til dyrlægen dagen efter, var han utilfreds med, at vi først kom der. Vi fik at vide, at selv om ikke katten viste noget som helst, så kunne hun have meget stærke smerter. (jeg troede, hun havde fået trukket hårtotten på halespidsen af, men det viste sig, at der også manglede et stykke af halen, selv om det ikke var meget). Det første han gjorde var at give hende en sprøjte, så hun slap for nogle af smerterne.

Hvis jeg var dig ville jeg tage fri et par timer i morgen tidlig, og så få kigget på hende, den stakkels lille mis. Hvor har jeg ondt af hende.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 25-10-07 15:36

.o0....(gad vide hvordan lille Pellemis har det i dag?....)

Jeg håber det går meget bedre og i modsat fald, så håber jeg sådan at I har været ved dyrlæge med hende - alt andet ville være så synd for hende

tanker...

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 26-10-07 08:34

Ring til dyrlæge og spørg!
Normalt tager man til dyrlæge hvis katten piver. De er gode til at skjule deres smerter, så hvis de piver, er den gal, som nogen siger kan det, trædet have forårsaget noget i nedre ryg el lign.

Kommentar
Fra : myes

Dato : 26-10-07 08:45

Mon vi da ikke snart skal høre hvordan Pelle har det.......................

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 26-10-07 21:47

hmm...

- måske skal vi ikke regne med at få at vide hvordan det går med lille Pellemis..

Citat
Ubesvarede 7
- Besvarede 84
- Annullerede 50
- Slettede 2

- spørgsmålet kan pludselig være annulleret, det ville jeg godt nok være lidt ked af, da jeg har tænkt på den lille mis og hvordan hun har det.
Men sådan er der så meget.

God weekend
/Dorthe

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 28-10-07 17:28

Vi tog til dyrlægem med Pelle Fredag. Det gik ok torsdag men vi valgte at få det tjekket alligevel.
Det viser sig hun er blevet bidt i halen - lige under halen hvor ryg og hale mødes - 1/4 del ned i halen. Stakkels hende - hun blev tosset på dyrlægen og de måtte være 2 om at holde den lille bitte kat - hehe. Men hun fik en sprøjte med antibiotika og noget smertestillende - og en time efter gik det fint. Nu får hun en ½ pille morgen og en ½ aften i 10 dage for at være sikker på at der ikke dannes betændelse eller byld. men hun har det fint og er 110 % sig selv igen - dejligt :)

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 28-10-07 17:30

Tak for svaret myes. - så tiden an og hun fik det bedre, men tog som sagt til dyrlæge for alle sikkerheders skyld.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 28-10-07 17:37

Nå, det var godt at I gjorde det og at den lille mis nu er i bedring, så I (vi) alle kan slappe af .

Kommentar
Fra : myes

Dato : 28-10-07 18:52

Det er super dejligt at høre i fandt ud af hvad det var. Vi har prøvet det samme med en hunkat vi en gang havde, men vi mærkede ikke ret meget til det andet end hun ikke var så glad for at blive nusset. Vi opdagede det først da det begyndte at lugte grimt. Men det blev da behandlet og hun fik det godt igen...

Men godt lille Pelle er kommet i behandling...

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 29-10-07 00:55

argh, en byld - ja det har vi osse prøvet og osse efter et bid - kors hvor det dog stank da dyrlægen skulle tømme den - bvadr...

Men hvor er det dejligt at høre at i tog til dyrlægen for det er så vigtigt at hun får antibiotika efter sådan et bid, ellers risikerer man jo at den dumme byld kommer igen og det ville være synd for hende.

Uha - dejligt at det endte så godt for lille Pellemis.

Fortsat god bedring med hende og ...ja nus hende lidt fra mig

Vh Dorthe

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 29-10-07 16:40

ss ja nu har hun det fint og er sig selv igen
det er skønt :)