/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Monitor som TV og til PC?
Fra : Sygate
Vist : 2999 gange
200 point
Dato : 23-10-07 20:37

Hejsa !

Er der nogen der vd om jeg kan bruge en PC monitor som TV og hvad det kræver?

Jeg ved at man kan købe et såkaldt TV-out eller lign til selve computeren, så man kan se fjernsyn via den.

Men det jeg vil er at se fjernsyn direkte på min monitor med et slags stik til væggen.
Er det muligt?

hvad hedder det jeg skal kigge efter?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-10-07 20:38

Det er muligt, men.
Det ville koste mere end et nyt fjernsyn.

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 23-10-07 20:49

Det kræver: 1. Tv tuner og 2. nogler aktive højttalere.
TV. tuneren kan fås for ca. 700,00 så det er ikke meget fjernsyn man får for de penge.

Accepteret svar
Fra : Djkruntz

Modtaget 210 point
Dato : 23-10-07 21:19

Jeg faldt lige over denne bosk som man bare kan sætte til tv og højtalere ell. hovedtelefoner
http://www.hardwarevest.dk/catalog/product_info.php?products_id=1746
Håber den kan bruges

Mvh djkruntz

Kommentar
Fra : Djkruntz

Dato : 23-10-07 21:22

Jeg sproger da bare for godt i dag!
den er også her http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=134%2D01
Vist bare i et andet mærke

Mvh. djkruntz

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-10-07 21:48

glimragende formulering.

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 24-10-07 08:28

Jeg bruger Sandberg USB DigiTV. Den sætter man i USB-stikket på PC. Virker fint. Jeg købte den i Føtex for 300 KR. Godt nok på tilbud. Du kan se den her:

http://www.sandberg.dk/product.aspx?id=133-41

MVH chaufrat

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 25-10-07 22:21

Tak for hjælpen allesammen.

Kommentar
Fra : Djkruntz

Dato : 26-10-07 14:23

Hvis du køber sådan en TV Tuner ville vi da gerne have en tilbagemelding om det er noget der dur?

Mvh Djkruntz