/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Lægning af tagpap?
Fra : JensJ
Vist : 2698 gange
50 point
Dato : 23-10-07 13:01

Jeg skal have lagt nyt tagpap på et lille stykke af min garage. (en lille afstikker som går ind over en halvmur) Jeg har læst Icopals tagpapguide. Pappet skal ligge på et bræddeunderlag.

Jeg har fået fat i nogle Phønix tagpaprester men uderpappet er svejsepap som ikke må bruges til bræddeunderlag. Kan jeg lægge det på bræddeunderlaget uden at svejse det eller går det galt når solen skinner eller når jeg svejser overpappet på?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 23-10-07 16:15

duer ikke
du skal have underpap få først ellers revner det når det er brændt fast fordi brædderne arbejder for meget. alternativk kan du lægge krydsfinerplader oven på det gamle tag inden du giver det en ny omgang pap.

Kommentar
Fra : JensJ

Dato : 24-10-07 09:34

Jeg HAR tænkt mig at lægge underpap under. Det underpap jeg har fået fat i er bare beregnet til fuldsvejsning - jeg tænkte jeg kunne lægge det løst på uden at svejse det fast til brædderne. (Det er et stykke på ca. 50 x 150 cm.)

Annuller spørgsmålet
Fra : JensJ

Dato : 30-10-07 09:49

Der er ikke kommet svar på det som jeg spurgte om, og annullerer derfor dette spørgsmål