/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Fladskærm format (TV)
Fra : viper73
Vist : 525 gange
100 point
Dato : 23-10-07 12:24

Hej

Har et 42" fladskærms tv som jeg er vældigt glad for, har dog et problem når jeg ser nogle programmer/kanaler.

Til tider når jeg ser TV avisen på DR1 kan jeg ikke se kanterne på billedet, som om skaærmen er for lille, står der er person ude i siden kan man kun se halvdelen af denne. Dette kommer også ved nogle film og på andre kanaler.

Jeg har skiftet til forskellige formater uden held, altså 16:9 , 4:3, zoom, panorama og hvad der ellers er uden at dette giver resultater, vi kører på parabol.

Hvad er der galt ? Hvorfor kan jeg ikke se hele billedet ?

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 23-10-07 12:51

Hvad siger parabolens format?

Kommentar
Fra : viper73

Dato : 23-10-07 12:55

Hvordan filan finder jeg ud af parabolens format ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-10-07 21:03

Har lidt samme problem hvor jeg så synes det er top og bund der er problemet. Det er meget forskelligt hvad for bvilledformat der sendes i på de forskellige kanaler og om der er en film eller det er reklamer. Jeg har min indstilling til at stå på Auto, for så stiller den sig selv ind. Men fx TV2 over parabolen er altid i filmformat og der kan jeg stille fjernsynes ind på en indstilling der hedder zoom og på den måde få billedet til at passe til skærmen. Men en løsning på de forskellige formater tror jeg ikke kommer før alle stationerne bliver enige.

Kommentar
Fra : viper73

Dato : 23-10-07 21:05

hm, så må jeg døje med det

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-10-07 21:06

tro mig det gør jeg også og er utrolig irriteret over det