/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
DHL
Fra : Kalla
Vist : 1895 gange
20 point
Dato : 22-10-07 18:32

Hej.

Er der nogen der kender noget til Danske Hundeejeres Landsforeningen? Er det godt eller skidt at købe hund der er tilmeldt der?

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 22-10-07 18:40

Jeg har ikke direkte erfaring med DHL men ved at flere opdrættere der fra tidligere er blevet smidt ud af DKK nu er medlem af DHL.

Du kan evt. læse min sørgelige men sande historie her: http://www.sitecenter.dk/berner-sennen/lobo/

Den omtalte opdrætter er ikke længere medlem af DRU men DHL. Derfor kan jeg absolut ikke anfale hverken DHL eller DRU. Når du har læst min fortælling ved du hvorfor.

Køb hos DKK hvis du vil have med stamtavle. Det er klart at foretrække!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-10-07 19:18

Det er skidt.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 22-10-07 19:45

Jeg ville ikke vælge den forening...

Eller nogen anden, der ikke er under FCI..

Vaxen

Kommentar
Fra : Kalla

Dato : 22-10-07 20:04

Tak for svarene.
Synes bare at det er svært at finde en hvalp gennem DKK hvis tidspunktet også skal passe.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 22-10-07 20:10

Hvilken race leder du efter?

Vaxen

Kommentar
Fra : Kalla

Dato : 22-10-07 20:38

Jeg leder efter en coton

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-10-07 20:58

Det er ligesom når man vil have en baby..... Man kan ikke helt selv bestemme tidspunktet...

Det er alligevel vigtigere at få en god og sund hvalp end at få den på en bestemt tid.

Du skal jo have den i rigtig mange år...

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 22-10-07 21:05

Jeg kan kun bakke op om hvad Birgitta skriver!

Selvfølgelig skal tidspunktet være rigtigt, men med tålmodighed kommer man længst.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-10-07 21:22

Lige nu er der faktisk 10 hvalpe i Dansk Kennelklub, der venter på nye ejere...

Kik på hvalpelisten: http://www.hundeweb.dk/dkkcm/public/openIndex/view/list_side1.html?ARTICLE_ID=1164742020632

Håber den virker, ellers prøver jeg igen..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-10-07 21:24

...vel og mærke, coton de tulear-hvalpe...

Hvor mange skal du bruge?????

Accepteret svar
Fra : harens

Modtaget 20 point
Dato : 23-10-07 11:19

Jeg er selvstændig hunde trimmer og spørger engang imellem folk hvilken stamtavle deres hund har.
Næsten alle de dårlige pelse er dhl eller dru hunde. meget få er dkk hunde. Dhl og dru hunde kommer næsten alle fra hundefabrikker.
Jeg har kenskab til en fabrik der ligger ved Ølgod, der skal man ikke køge hund,
De sælger bla. bomuldshunden, prisen er den samme som en dkk hund. Kvaliteten er bare meget ringe.
Venligst harens

Kommentar
Fra : Kalla

Dato : 23-10-07 11:56

Endnu engang tak for de mange gode svar. Jeg har nu bestemt mig for at gå i gang med det store søge arbejde - ud fra DKKs hjemmeside. Jeg har allerede snakket med et par kenneler og håber på det bedste.

Hunden skal jo være et lille nyt familiemedlem.

Så når man er førstegangskøber er det jo altid godt med gode råd.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-10-07 17:27

Det lyder rigtig fornuftigt. Rigtig god fornøjelse med hvalpejagten.

Hvis du synes, du har fået svar nok, så lukker du spørgsmålet ved at vælge et af svarene og trykke på "accepter". --Du kan sagtens "snakke" videre med os hvis der er mere du får brug for at spørge om. Også selv om du lukker spørgsmålet.

Godkendelse af svar
Fra : Kalla

Dato : 23-10-07 20:41

Tak for svaret harens.

Kommentar
Fra : harens

Dato : 23-10-07 20:56

Ja Velbekomme
skulle det være en anden gang