/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Analyser mp3's
Fra : karikonge
Vist : 375 gange
40 point
Dato : 22-10-07 11:00

Kære kloge xprts,
jeg har med en vis portion af flid og tålmod lagt alle vores cd's på min HD - og skulle nu nyde godt af at mixe på kryds & tværs - men.....desværre er nogle af cd'erne ridsede og er derfor åbenbart rippede med uventet støj og 'lydsnavs' - er der nogen der kender til et stykke SW der kan analysere filerne for denne type defelter??
jeg giiider virkelig ikke gøre det selv

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-10-07 11:06
Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-10-07 11:10
Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-10-07 11:18
Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-10-07 11:31
Kommentar
Fra : karikonge

Dato : 22-10-07 11:56

OK - det er lige før at du har fortjent de sølle 40p for svartiden alene (sorry - jeg har ikke mer' at gi' af..)
...og jeg kan godt se at jeg måske er urimelig når jeg søger efter et stykke sw der gider løbe mp3 igennem for at 'spotte' lydstøj/snavs - så man slipper for selv at løbe de 600 cd's igennem... - men jeg har da fået nogle gode søgetips....... jeg lader den lige hænge lidt endnu......

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-10-07 13:13

Jeg tvivler på at du finder noget som selv gennemsøger alle dine numre, og automatisk retter dem som du gerne vil rette, men der findes software som kan gøre lyden bedre, Goldwave som disken linker til, skulle kunne, jeg kan ikke finde ud af at bruge den, Audacity skulle også kunne men igen, jeg er ikke nørdet nok til at få det til at virke, men nu har jeg købt Magix Audio Cleaning Lab, den kan automatisk det som de andre kan, hvis man kan finde ud af at bruge funktionerne: http://www.magix.com/da-dk/se/audio-cleaning-lab/classic/
hos Computersalg er den på tilbud: http://computersalg.dk/produkt.html?varenummer=201422&SamleMenuID=13&gruppe=5067&Extended=&SiteID=1&Show_description=0&serie=&producent=MagixEntertainmen

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 40 point
Dato : 22-10-07 13:47

Ville også lige have skrevet at dette kan.
http://www.goldwave.com/
Og Magix er OGSÅ særdeles godt.

Kan Movie Maker ikke bruges ???
Har prøvet det, men kan sgu ikke åbne mine lydfiler for tiden.

Men helt AUTOMATISK, tror jeg næppe du finder et program.
Men disse programmer tager vel en melodi af gangen,
så helt galt er det heller ikke, men ikke noget jeg gad.
Medmindre det var ANTIKKE plader, der lige skulle piftes op.

Godkendelse af svar
Fra : karikonge

Dato : 22-10-07 15:59

Tak for svaret disken. På en måde var det helt ok at der ikke lige lå et lækkert stk freeware lige til at plukke - så mit hjemmearbejde var sådan rimelig ok....men på den anden side - Jeg tror jeg stopper her - konklusionen er nok at når jeg løber ind i de defekte mp3'ere - så køber jeg nok bare et par friske digitale tryk istedet! Længe leve den dovne løsning! Og - tak igen