/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Privat hundepasning/ Sjælland?
Fra : Febs
Vist : 6051 gange
20 point
Dato : 21-10-07 11:50

Kære hunde-entusiaster,

Jeg skal rejse i næste uge fra torsdag til søndag. Jeg har to hunde og min ene hundepasser er desværre sprunget fra. Jeg mangler derfor pasning til min tæve.

Hun er omplaceringshund og har været igennem en del. Derfor er jeg ikke interesseret i traditionelle hundepensioner / kenneler. Jeg søger en person eller familie med stort hundehjerte og forståelse.

Det ideelle ville være et hundevandt sted der kunne have både hende og hendes bror som hun er tryg ved. Jeg har imidlertid pasning til ham hvis der kun er tid / overskud til en hund.

Hvad Febsen angår ville det mest ukomplicerede være et sted uden hund da det kan være svært på forhånd at vide hvilke hunde hun er tryg ved, hvilke hun er utryg ved, hvilke hun bliver bisset overfor osv. Generelt er hun glad for gode hanhunde med selvtilliden i orden.

Hvis du kender en person eller en familie, der kunne være interesseret i at passe en eller to hunde fra torsdag til søndag må du meget gerne give mig et tip. Detaljer i forbindelse med betaling og foder finder vi ud af.

Bedste hilsner,
Febs

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-07 11:55

Den slags skal du søge "lokalt"

En tur i Brugsen, netto, fakta osv. kan give hurtigt resultat....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-07 11:57

Der er jo ikke meget ide i at finde en på Grenen hvis du bor i Rødby

Kommentar
Fra : Febs

Dato : 21-10-07 12:18

Det betyder ikke noget hvor på Sjælland en eventuel hundepasnings interesseret person eller familie bor. Jeg har bil og kører gerne langt hvis det rette sted viser sig.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-10-07 14:46

Det betyder nok også noget om der er tale om to små tæppetissere eller et par hærdebrede kamphunde...

Men jeg synes, du skal overveje en pension alligevel. I et privat hjem du slet ikke kender, kan du ikke være sikker på, hvordan hundene har det.
Hvis prisen er ligegyldig, så KAN du faktisk se kenneler med overvågningskameraer, så du nårsomhelst kan kikke til hundene via internettet. Og er der ting, du vil have rettet op på, så kan du jo kontakte kennelen.

Der er også steder, der tilbyder specielt hjemlige forhold.
Denneher er godtnok ved Vejle, men den kunne være ideel.. Hvis der er ledigt.. Kik på den:

http://www.guldpony.dk/Hunde%20index.htm

Kommentar
Fra : Febs

Dato : 21-10-07 15:40

Jeg har allerede talt med Guldpony, men som jeg antyder i emne feltet vil jeg rigtig gerne finde noget på Sjælland så i første omgang er Vejle ikke så interessant. Hundene vejer 10 kilo og højdemæssigt på størrelse med foxterrier. Så... hverken tæppetis eller hærdebredde :)

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 21-10-07 15:51

prøve at søg i www.dba.dk
mvh
pk2dk99

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-10-07 17:30

Denne pension har kun plads til 11 hunde. Så der KAN være mulighed for at de kan tage særlige hensyn...:

http://hundepensionen-derkan.dk/

--Den bliver anbefalet i en debat af en bruger med en nervøs tæve..
http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=135104

---Og her er der en hjemmegående i Kbh. der gerne vil passe hunde:

http://www.mingler.dk/group/hundeelskere/forum/thread/1911186

Men indlægget er fra marts... Så det er ikke sikkert, at hun stadig er interesseret.. Du kan da prøve at snakke med hende..

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 20 point
Dato : 21-10-07 17:41

...Her er en til...

http://www.123hjemmeside.dk/hundepasseren/6884401

Den er bestemt værd at undersøge... Hun passer både i hundens hjem, -og i hendes eget hjem aften og weekends.. Det kunne måske kombineres..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-10-07 18:11

...Så er der denneher, men på Fyn:

http://www.minecavalier.dk/9526156

Der har du selv mad med.. Det kan være en fordel..

Allevegne er det en betingelse, at vaccinationspapirer er i orden.. Så find endelig sidste vaccinationsattest frem og check at det er i orden.

Og check også med dit forsikringsselskab at din hundeansvarsforsikring dækker under pasning... Der har åbenbart været problemer i den retning..

Godkendelse af svar
Fra : Febs

Dato : 23-10-07 09:40

Tak for svaret Birgitta. Jeg gemmer linkene - de kan helt sikkert bruges næste gang jeg står i kniben. I mellemtiden er jeg så heldig at mine forældre har fået aflyst det de skulle så de har tilbudt sig som passere i weekenden.
Stort smil fra
Febs

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-10-07 17:21

DET var vel nok godt! For det er jo langt den bedste og sikreste løsning. Jeg ville selv være utryg ved at passe en fremmed hund, der kom langt væk fra. For den KUNNE smutte for mig og søge hjem. DET sker ikke lige så let i en pension.

Tak for accepten af mit svar. Og god tur.

Kommentar
Fra : Hundeven

Dato : 17-02-08 18:41

Hej Febs og andre hundeejere, som ikke vil lade sin hund blive passet i et bur!!

Prøv at tjekke www.privat-hundepasning.dk

Der tilbydes her privat hundepasning af en uddannet hundeadfærdsinstruktør,-
modsat mange andre sider, hvor det bare er tilfældige folk, der er glade for dyr,
som passer din hund.

Her er rent faktisk BÅDE kærlighed til hunde OG uddannelse bag

Kommentar
Fra : Tanja88

Dato : 26-03-08 01:09

Hej alle sammen

Hvis du manglerprivat hundepasningog du har en lille hund, så prøv www.dogsitter.dk

Din hund bliver passet sammen med andre små hunde, hvor de hygger og leger og går tur sammen.

Mange hilsner

Tanja