/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Stakkels forældre
Fra : Klumme
Vist : 1084 gange
50 point
Dato : 20-10-07 13:35

Jeg ved ikke rigtig om det er mig, som er specielt sprogligt godt begavet, eller det er journalisterne som er dumme som brædder.

Overskrift i BT:
Nyt bevis: Madeleines forældre gav ikke sovemedicin
http://www.bt.dk/article/20071020/krimi/71020001/

Hvordan kan et bevis for at 2 søskende ud af 3 ikke har fået sovemedicin, være et bevis for at den 3. søskende heller ikke har fået det???

I øvrigt er den omtalte "sovemedicin" et præparat som forhandles i England, Indien, og et par andre steder, en børneudgave i dråbeform af Panodil.

Hold da op en tragisk farceføljeton

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-10-07 13:37

Stakkels, næh de er skyldige.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-10-07 13:38

Nååå okay.... LOOL det var jeg ikke klar over Må jeg spørge, hvor du har det fra??

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-10-07 13:40

- jeg tror bestemt ikke at din sproglige begavelse fejler noget...

- ang. BT's journalister, tror jeg ikke engang at de læser smøren når den udkommer. Det er alt for pinligt...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-10-07 13:45

Hvis man vælger at følge en sådan tragisk sag, ville jeg da holde min faglige journaliststolthed højt og beskrive sagen ordentligt og korrekt, da det ellers er bedøvende ligemeget.

Så kan man lige så godt tilslutte sig den stupide masse, som hengiver sig til at dømme efter deres sympatier og hvad de ellers tror.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-10-07 13:46

Og tak forresten Stouenberg

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-10-07 13:53

Nu har jeg spurgt journalisten LOOL

Citat
Hej Hans.

Hvordan kan et bevis for at 2 søskende ud af 3 ikke har fået sovemedicin, være et bevis for at den 3. søskende heller ikke har fået det???

Har en journalist ingen faglig stolthed???

Overskrift i BT 20 okt. 2007
Nyt bevis: Madeleines forældre gav ikke sovemedicin
http://www.bt.dk/article/20071020/krimi/71020001/

Mvh
Klumme

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-10-07 14:26

Nu fandt jeg navnet på dette præparat *CALPOL*, som man påstår madeleine skulle have fået. Jeg tvivler meget på, at man med dette præparat kan gøre en 4 års pige andet end en smule døsig. Jeg siger ikke, at Madeleine ikke fik et sovemiddel, men jeg tror blot ikke, at det er dette præparat der så er brugt, og at journalisterne atter og typisk kaster sig gylpende over noget, der bare lugter en anelse af bedøvelse.

Taget i betragtning at begge forældre er læger, ville de nok bruge et helt andet præparat, f.eks. et af stesolidtypen, som er uhyre nemt at anskaffe og i den sammenhæng et betydelig mere velegnet og "sikkert" præparat.

http://www.calpol.co.uk/

http://ekstrabladet.dk/112/article336053.ece
Correio da Manha mener også at vide, at politiet arbejder ud fra en teori om, at Kate McCann gav sin datter medicin for at falde i søvn. Hun skal ved flere lejligheder have givet hende lægemidlet Calpol som sovemiddel.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-10-07 15:49

Citat
Hvis man vælger at følge en sådan tragisk sag, ville jeg da holde min faglige journaliststolthed højt og beskrive sagen ordentligt og korrekt, da det ellers er bedøvende ligemeget.

Ja, men det er jo ikke så nemt......

Meget af det journalisterne refererer, er jo alle de underlige skiftende teorier og udtalelser som er kommet frem under sagen, ikke mindst fra politiets side......en dag siger de noget, den næste dag noget andet, og ingen ved hvad sandheden er før sagen er opklaret......

Og sandheden får de måske kun et sted fra, såfremt nogen eller noget, kan få den lokale katolske præst til at bryde sit tavshedsløfte, da der på et tidspunkt var noget fremme om, at han vidste hvordan tingene hang sammen efter at have talt med forældrene

Men indtil da, flyver det rundt med nye teorier, formodninger, nye "beviser" udskiftning af personalet der varetager opklaringsarbejdet....alt imens pigens mor hver nat martres af datterens spøgelse, når hun pludselig står ved siden af sengen og stirrer på hende (hvorfor mon).

Egentlig underligt nok, at der ikke udover mistanken om, at forældrene har slået hende ihjel, ikke også er mistanker om at de selv har solgt hende

Og ligeledes m.h.t. den lejede bil, hvor der efter sigende er fundet DNA fra pigen flere uger efter hun forsvandt.....mon nogen har tænkt på at tjekke om det måske kan være en evt. morder/bortfører der tilfældigvis havde lejet den samme bil til at transportere pigen væk i o.s.v....

Ja det var så nogen flere teorier

Men en mærkelig sag er det........en sag som kunne have været undgået, såfremt forældrene havde været ansvarlige nok og ikke efterladt deres små børn alene i en lejlighed, mens de selv gik i byen.......men hvem ved.......måske pigen allerede på det tidspunkt var død/væk, og at børnene blev efterladt, for at den mystiske bortfører skulle have muligheden for uset at hente hende....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-10-07 16:05

Det er da rigtigt Dova......Hele denne sag er en blandet landhandel, men.....Et bevis er og blir et bevis.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-10-07 00:06

Er der på nuværende tidspunkt et andet bevis, end at "forældrene" har bevist at de har fået en hel verden til at koncentrere sig om dem !!!!!

Det er dygtigt gjort. Tager på en ferie i Portugal. Bliver der i flere måneder, Hvem betaler !!!!

Se denne side http://www.findmadeleine.com/

Hverken "Dollars" eller "Dallas" kan hamle op med "Madeleine"

Konspirationsteorier har der været mange af.

Bl.a. om Gerry McCann nu er far til Madeleine. Er han nu også det!!!! Det er jo et lægepar (forældre) der er tale om. Så meget kan ske. Måske har Katy McCann været rugemor for en meget rig olie et eller andet.

Jeg har nu mest ondt af pigen, hvis hun har levet, som deres datter !!!!!

Ja hvem ved, måske var det en niece, der var med på ferie, men familien trængte til penge. Det er nu ikke hver dag man bare kan forlænge sin "ferie" i 3 måneder, med mindre at medierne betaler.

Men det er nu pigen, jeg har ondt af, uanset hvad, der er sket i dette mediestunt.

Jeg ville aldrig tage små børn med på en ferie, hvis jeg ikke ønskede at være sammen med dem.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-10-07 00:25

Du fredsens.. Den side havde jeg ikke set...... det er satme sygt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-10-07 10:09

Citat
Stakkels, næh de er skyldige.

Teil......Var det noget du ville fortælle mere om, eller var det bare lidt luft i maven?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-10-07 11:12

Klumme
Jeg mener de er skyldige, kolde og kyniske manipulerer de med
menneskers medfølelse.
I øvrigt gider jeg ikke spilde min tid på spekulationer om disse mennesker.
Jeg har dømt dem skyldige, færdig finito sag.
Hang them high.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-10-07 11:31

Det kan du da have ret i, men der er langt fra smagløs manipulation til mord. Men nu forstod jeg dig.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-10-07 12:33

Klumme
Det jeg mener er både mord og manipulation.
Det kvindmenneske er iskold, jeg har mødt den slags.
Og genkender dem på milevis afstand.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-10-07 13:07

Yes Teil...... men uanset hvad, så er din "dom" gætteri. Det er du nødt til at medgive mig.

Det er muligt at du har ret, men du gætter på at en bestemt hest vinder et løb, og løbet er ikke kørt endnu. Yoy got it???

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-10-07 13:09

Hmmm korrektion til sammenligningen.

Løbet er kørt, men INGEN har fået at vide, hvilken hest der vandt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-10-07 13:21

Jo da min dom er gætteri, helt enig.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-10-07 13:22

Citat
men INGEN har fået at vide, hvilken hest der vandt.

At konen ligner en hæst gør det ikke bedre.
Bare den ikke vinder.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-10-07 13:25

Hvis du har ret, så udtrykker dette pars handlinger den mest sublime form for psykopati....... så styg som den overhovedet kan være. Derfor værgrer jeg mig for at tro det. Så slemme kan mennesker sgu ikke være.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-10-07 13:26

NÅ nå nå... nu blir du lidt usaglig ik LOOOL

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-10-07 13:34

Citat
Så slemme kan mennesker sgu ikke være.

Jo da, historien har masser af eksempler.
Hvis vi ikke i tide slår ned på dem, senest en type i Irak,
et ægtepar der regerede i Rumænien m.fl.
Der lurer altid en ny Hitler i kulissen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-10-07 13:36

Citat
NÅ nå nå... nu blir du lidt usaglig ik LOOOL

Man lavede også grin med hitler.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-10-07 13:41

Hmmm tjaeee Det kan der selvfølgelig være noget om, men jeg synes ikke de tilfælde du nævner og så Madeleinesagen er umiddelbart sammenlignelige.

Der er i mine øjne stor forskel på at være sindsyg diktator og lade andre være onde på ens vegne, måske af og til selv skyde en modstander ned, for lige at demonstrere hvem der har ridebukserne på, og så til at myrde sit eget barn, og efterfølgende lave det mediestunt som familien Mc Cann har foranstaltet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-10-07 13:45

Når nogle mennesker ser hvordan de kan manipulere, kan
det udvikle sig til noget meget værre.
Det er begyndelsen til magtbegær og diktatur.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-10-07 13:48

Tjaeeee..... den vil jeg lige lure på. Der er dømt siesta

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-10-07 13:49

Møder jeg den slags manipulerende mennesker slår jeg hårdt.
At jeg så har fået hug og stik tilbage er min egen skyld.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-10-07 13:49

Citat
Hvis du har ret, så udtrykker dette pars handlinger den mest sublime form for psykopati....... så styg som den overhovedet kan være. Derfor værgrer jeg mig for at tro det. Så slemme kan mennesker sgu ikke være.

Der er de personer, der kan være så psykopatiske.

Jeg har da set en udsendelse i TV om en mor med et "kræftsygt" barn. Hun havde ikke selv råd til behandlingerne. Mange samlede ind. Der kom endnu flere penge den dag barnet på grund af kemo nu havde mistet sit hår.

Det pigen fejlede var den medicin, moderen gav hende. Der blev sat kamera op på den stue, som pigen lå på. Så var det til at se, at moderen gav pigen indsprøjtninger. Det blev undersøgt hvad, der var i sprøjten "gift"

Pigen havde heller ikke mistet håret p.g.a. kemo, moderen havde selv barberet det af for at få mere medynk.

Moderen var sygeplejerske.

Så jo det kan ske.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-10-07 15:23

Yes Ans, den er jeg helt med på. Jeg vil dog stille spørgsmålstegn på, om det kan kaldes ondskab. Kvinden er syg.... ingen tvivl om det, og forretager sig disse grusomme handlinger for at opnå et eller andet, ikek for at skade barnet. Når vi kalder det ondskab, er det fordi det ser sådan ud for vores øjne, som betragter det udefra og bedømmer det på en alm. skala startende med god.....og slutter med ond.

Når jeg tvivler på at moderen og faderen i Madeleinesagen er involveret i deres datter død, er det fordi jeg har svært ved at forstå / fatte, at så megen rendyrket ondskab (sygdom eller ej) skulle kunne være tilstede hos 2 personer samtidig og vedrøre samme sag.

Det kræver dog en del teamwork for at deres historie skal lyde tilnærmelsesvis ens, så de ikke på deres forklaringer, bliver taget i så uens forklaringer, at de alene på dette bestyrker en mistanke om at de selv har været involveret.

Men men..... alt er jo tænkeligt, og mit er såvel som Teils gætteri.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-10-07 15:48

Citat
skulle kunne være tilstede hos 2 personer samtidig og vedrøre samme sag.

Det er nok at én er syg for at manipulere, og de mest sårbare er familien, ægtefællen.
Der begynder hele cirkusforestillingen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-10-07 15:56

Citat
Når jeg tvivler på at moderen og faderen i Madeleinesagen er involveret i deres datter død, er det fordi jeg har svært ved at forstå / fatte, at så megen rendyrket ondskab (sygdom eller ej) skulle kunne være tilstede hos 2 personer samtidig og vedrøre samme sag.

I sagen om den "kræftsyge" pige var moderen også gift, men manden havde på intet tidspunkt haft mistanke. Hun var jo en god og kærlig mor, når han var til stede. Han blev heller ikke dømt.

I sagen om Madeleine kan man på nuværende tidspunkt kun konstatere at Madeleine ikke mere er med på familiebilleder.

Klumme

Hvordan ville du selv reagere hvis du havde 3 børn, hvor den ældste på daværende tidspunkt var 3 år (næsten 4 år).
Den ældste bliver "væk" ... Ville du så rejse verden rundt uden dine små på 2 år.
Tage en tur til USA samt flere lande i Europa. Få Pavens velsignelse i Rom. Samt oprette en hjemmeside til indsamling af penge til Madeleine.

På nuværende tidspunkt er der ikke et "bevis" Men forældrene har formået at få en hel verden til kun at fokusere på dem.

Der er så mange børn, der hver dag forsvinder, men dem hører vi ikke om på samme måde.

Det kan jo også være at Madeleine samler ind til sine forældre.

Sagen om den tyske pige, der blev bortført for 10 år siden. Ja hun kom tilbage da hun var myndig og har nu tjent flere millioner. Og så var det en af moderens bekendte, der havde kidnappet hende.

På nuværende tidspunkt er det vel også kun gætteri fra "læsernes" side.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-10-07 16:11

Den med Paven havde jeg nappet, da jeg alligevel har en høne at plukke med ham Men ellers nej, jeg ville ikke på nogen måde lave det mediestunt som fa. Mc Carn har gjort det.

Du må så ikke spørge mig, hvad jeg så ville, og for den sags skyld heller ikke andre. Alle ville kun kunne svare hvad de tror de ville gøre....spørgsmålet er hypotetisk.

At det er svært at finde ud af hvad der IRL er hændt Medeleine skyldes jo, at der er så enormt mange muligheder, samt at de personer som man har adgang til gerne må lyve. Man kunne tage den katolske præst og hænge ham op i nosserne (han bruger dem alligevel ikke til andet end smådrengesex lool) indtil han spyttede ud.

Enten ved han ikke en skid, men skal bare gøre sig interessant, og så skal han lære at holde sin kæft, eller osse gør han, og så skal han ikke køre den slags under tavshedspligten, men bare spytte ud med sin viden.

Madeleine var 4 år, komplet forsvarsløs og ubeskyttet. Hun har krav på at alt forsøges, for at finde den / dem som har berøvet hende sit liv, og hvis hun er i live, så finder hende hvor hun end er.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-10-07 16:31

Citat
Madeleine var 4 år, komplet forsvarsløs og ubeskyttet.

Ja og hvem kan hun takke det for !!!!

Forældrene havde besluttet at tage på en "familieferie" sammen med børnene. Men mor og far ville hellere sidde og nyde det alene uden børn. Der skulle være "madro"
At efterlade 3 børn i den alder alene, det kunne jeg ikke drømme om at gøre.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-10-07 16:34

Så rolig nu Ans....blodtrykket LOOL

Ja du har da ret, men så meget desto mere synes jeg Madeleine fortjener at tragedien omkring hende opklares.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-10-07 16:43

Citat
Madeleine fortjener at tragedien omkring hende opklares.

Ja det fortjener Madeleine da. Stakkels pige.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-10-07 17:20

Man må jo nok også tro at forælderne, uanset hvor ansvarsløst og tåbeligt de har opført sig, lider alverdens kvaler, selvbebrejdelser og skal bære på en megastor sorg i mange mange år. Forudsat at de ikke selv har været indblandet i Madeleines eventuelle død og forsvinden.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-10-07 21:58

Citat
Man må jo nok også tro at forælderne, uanset hvor ansvarsløst og tåbeligt de har opført sig, lider alverdens kvaler, selvbebrejdelser og skal bære på en megastor sorg i mange mange år. Forudsat at de ikke selv har været indblandet i Madeleines eventuelle død og forsvinden.

Klumme ... du er jo selv i tvivl om det der er foregået.

Mener du så at forældrene ikke "lider", hvis de selv har været indblandet. Jeg vil tro at de både lider og ikke mindst frygter, hvis de har været indblandet i den sag også bliver afsløret.

Jeg tvivler på at sagen bliver opklaret.

Men igen, de tjener penge på det, og det er det, jeg ikke kan acceptere.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-10-07 22:18

Jeg ville da være komplet idiot, hvis jeg ikke var i tvivl om hvad der er foregået (nogen vil nok påstå at jeg er det alligevel lool)

Hvad forældrenes lidelser angår...... jo selvfølgelig kan de lide og sørge, hvis de selv har været indblandet, men ingen kan dog være sikker på det. Der imod kan vi være 110% sikre på at de lider og sørger, hvis de ikke selv er indblandet i Madeleines forsvinden og måske død.

Jeg kan osse tvivle på om denne sag bliver opklaret. Muligheden er nok størst hvis forælderne selv har været indblandet.

Man kunne for at være forstående anlægge det synspunkt, at de penge de tjener går til at eftersøge / opklare sagen. Går de der imod lige i forældernes lommer til tant og fjas, Mercedes'er og fladskærme osv er min forargelse fuldstændig som din, stor og berettiget.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 21-10-07 22:45

Citat
Jeg ved ikke rigtig om det er mig, som er specielt sprogligt godt begavet, eller det er journalisterne som er dumme som brædder.

Bare rolig - du er ikke spor speciel, desv. Snarere almindeligt dum.

Overskriftens 'gav ikke sovemedicin' er naturligvis forkortet. Det må ikke tages som udtryk for at de aldrig nogensinde har givet nogen sovemedicin. Sådan forstår du det nok heller ikke. Det er en kommentar til den nuværende sag. Allerede sætningen efter indeholder 'børn' i flertal. Så hvis du anderkender beviset for at to ud af tre børn ikke (i denne specielle sammenhæng) ikke er blevet givet sovemedicin, så må du også anderkende det som bevis for at 'børn' ikke er blevet givet sovemedicin.

Det forudsætter naturligvis at du kender forskel på ental og flertal.

Sådan fortsætter det iøvrigt. Det fremgår tydeligt at et 'bevis' for at to børn ikke har fået sovemedicin 'antyder' at det tredie barn heller ikke har fået sovemedicin.

Det forudsætter naturligvis at du kender forskel på 'beviser' og 'antyder'.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 50 point
Dato : 21-10-07 22:50

Jeg har ikke kendskab til jura hverken i Portugal eller England.

Men mener du at det går til efterforskning at forældrene rejser verden rundt for at vise billeder af deres datter!!!! samt et større hold af fotografer følger i rumpen af dem.

Det eneste du har set er et billede af Madeleine. Hvor mange billeder har du set, hvor hun er sammen med sine forældre og søskende ??

Opmærksomhed har sagen da fået, og forældrene har fået Pavens velsignelse.

Rejs du til Rom og få Pavens velsignelse LOOOOL ... det er jo så nemt, du skal bare have et hold af fotografer med dig.

Jeg er meget i tvivl om Madeleine sagen.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-10-07 00:12

henrikkrebs

Dum eller ej, så står det krystalklart, at de 2 mindre søskende er nærværende og man med 100 % garanti kan teste dem. Med Madeleine ser det jo unægteligt anderledes ud. Da hun ikke er tilstede, og de mikroskopiske efterladenskaber, som man mener er hendes, ikke med 100 % garanti viser at hun ikke har fået sovemedicin, må det være fra resultatet af de to mindre søskende at man udleder, at ingen af de tre børn har været bedøvet.

Derfor passer min sætning i trådens start:
Citat
Hvordan kan et bevis for at 2 søskende ud af 3 ikke har fået sovemedicin, være et bevis for at den 3. søskende heller ikke har fået det???

Fes den ind kloge krebs? Og så læg lige tonen i et andet leje bassemand, det ville klæ' dig, med mindre du bare vil fucke noget op.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-10-07 00:14

Citat
Det eneste du har set er et billede af Madeleine. Hvor mange billeder har du set, hvor hun er sammen med sine forældre og søskende

Der er da offentliggjort billeder fra turen, fra kort tid før hun angiveligt forsvandt, hvor hun er sammen med resten af familien.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 22-10-07 06:09

Jeg fortsætter i præcis den tone klumme indledte - lidt modificeret dog. Klumme antyder at journalister er 'dumme som brædder' - jeg siger blot 'almindelig dum', men det er jo værre når det går ud over klumme end 'journalister':

Citat
man udleder, at ingen af de tre børn har været bedøvet.

Artiklen hævder netop ikke at der er noget bevis. Det står ganske tydeligt 'antager' hvilket altså ikke er det samme som 'beviser'.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-10-07 06:40

Nå det vil sige, at du bare er ude på at lave lidt rav i den....okay.

Uagtet at det ikke gør nogen forskel, så eksisterer ordet ANTAGER IKKEi den artikel, selv om du skriver, at det står der ganske tydeligt.

Citat
Det står ganske tydeligt 'antager'

Dit bidrag til denne tråd er værdiløs og dermed ligegyldig. Det handler for dig mere om at..... et eller andet, irritere mig, genere mig, eller hvad ved jeg. Det er lykkedes dig at irritere mig lidt, så kan du ikke finde ud af at omlægge tonen, eller smutte frivilligt, så skal jeg hjælpe dig på vej.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 22-10-07 08:00

Undskyld, 'antyder', ikke 'antager'.

Klumme - dit indlæg handler om at journalister er dumme som brædder fordi de ud fra en undersøgelse af to børn slutter at der er et bevis vedr. det tredie barn.

Det står der bare ikke. Denne slutning fremgår slet ikke af artiklen.

Hvis hele historien går på at ægteparret har bedøvet alle deres tre børn ("Mange har antydet, at forældrene havde bedøvet de tre børn,"), så er det da et alvorligt 'men' til denne del af historien hvis det kan bevises at det ikke er korrekt for de to børns vedkommende.

Hvis jeg hævdede at "alle rødhårede er homoseksuelle" og vi så fandt 100 der ikke var det (og ingen der var), antyder det så ikke at der er noget galt med min påstand. Det beviser naturligvis ikke at der ikke findes rødhårede homoseksuelle, for det gør der jo nok.

Jeg forholder mig alene til klummes antydning af at journalister er dumme som brædder og jeg benytter en tone der trods alt er en smule mere modifceret end klummes oprindelige

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-10-07 08:47

Altså Henrik for fa.... Hvad står der i overskriften???? Der står:
Citat
Nyt bevis: Madeleines forældre gav ikke sovemedicin

Her bruger journalisten bevidst i manipulativ øjemed ordet BEVIS, for senere i artiklen at modificere dette til "antyder".... Hvorfor?? Fordi det er et stærkere udsagn, som formodes at sælge bedre. Ikke desto mindre er det en lodret løgn. At journalisten så senere i artiklen kommer på røven med hensyn til Madeliene og ordet "bevis", er bladsmøreren bedøvende ligeglad med.

Et bevis er ikke det samme som en antydning, meget meget langt fra, og når der kun er tale om at det er bevist, at de 2 af børnene ikke har fået sovemedicin, så er det manipulation at antage at det 3 barn heller ikke har fået sovemedicin. For øvrigt ligger der yderligere en manipulation i ordet sovemedicin. Det præparat der omtales - Calpol - er IKKE sovemedicin. Men det lyder jo meget mere drastisk end "et lettere smertestillende præparat"

Og ja selvfølgelig er jeg sgu da klar over, at det vedrører denne sag og ikke om lægeparret i deres arbejde har givet sovemedicin. Det skulle jeg mene lå implicit i tråden så tydeligt, at ingen (undtagen dig åbenbart) var i tvivl om dette.

Men helt ærligt... nu gider jeg ikke bruge mere tid på dette bevis / antage mv. Jeg er ganske klar over at den eneste grund til at du har taget det op og fortsætter med at fluekneppe på det, er for at kunne kalde mig dum.

Ved du hvad Henrik.... Det er helt ok at du synes jeg er dum, og som sagt gider jeg ikke "gøre modstand". Jeg er sikker på, at de som følger denne tråd, glimragende forstår hvad det handler om,....altså med undtagelse af dig.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-10-07 21:17
Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-10-07 23:07

Hej Ans

Ja det er grusomt, at det kan blive ved. Stakkels forældre

Og nej... Jeg har ikke hørt et klap fra BT.

Kan være jeg lige skal sparke stolen væk under ham, og dreje sagen ind på et nyt spor:

"Hvorfor svarer BT's journalister ikke på henvendelser, når de efterlader deres mailadresse i artiklerne de skriver" Kan de tillade sig højrøvet og arrogant at negligere en henvendelse fra en læser hehehehe

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-10-07 23:39

Ja stakkels forældre og

Nu har faderen jo også sagt at han efter, snart 6mdr., vil begynde at arbejde igen. Det må være hårdt for ham, at han ikke mere skal sidde med hænderne i skødet.

Næhhh nu vil han ud på arbejdsmarkedet igen. Det må da også give lidt større selvtillid selv at skulle tjene til dagen af vejen.

Jeg ved ikke, hvad jeg skal mene om denne sag. Jeg kan kun erfare at medieomtale har den da fået.
Og forældrene har ikke lidt økonomisk nød.

Der forsvinder flere børn hver dag, men hvor meget hører vi om de børn i hele verdenen !!!!
Det bliver ikke til et mediestunt. Måske fordi forældrene vil være i fred, eller er det fordi de ikke er så udspekulerede.

Men jeg håber at Madeleine ikke lider eller har lidt.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-10-07 02:16

Citat
Der forsvinder flere børn hver dag, men hvor meget hører vi om de børn i hele verdenen

Rigtigt, men da vi ikke hører om dem. er det jo svært at vise dem sin medlidenhed. Det gælder for øvrigt så mange andre skæbnesvange hændelser Ans..... så ikke så kynisk

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-10-07 19:23

Jeg synes så det er mere betænkeligt, at det er kommet frem, at der er fundet DNA i huset som tilhører den englænder der var mistænkt allerførst.....og ligeledes, at man har fundet ud af at forældrene kender ham, selv om begge parter hidtil har benægtet det.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-10-07 20:09

Rigtigt Dova. Der er så mange spegede ender i den sag, men mit udgangspunkt er, at forælderne er uskyldige..... derfor stakkels.

Skulle det vise sig at de er skyldige, er de stadig stakkels, men på en anden måde

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-10-07 20:14

De er de største svindlere på jorden.
De så man tydeligt i spansk TV forleden.
Iskolde.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-10-07 21:42

Teil... hop nu lige ud af den rille.

Det er lidt ensformigt med dine komplet udokumenterede påstande

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-10-07 21:44

Fandme godt du ikek erdommer..... og alligevel, så kunne man spare alle retssager. Bare op til dommer Teil, som vender tommelfingeren ned henholdsvis op. Så er den skid barberet

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-11-07 18:04

Så har man fundet spor af et lig i bilen de stakkels forældre lejede.
De er på vej til galgen.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-11-07 19:41

LOOOL Du blir ved din bøddel

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-11-07 23:21

Og det fortsætter

http://www.bt.dk/article/20071109/krimi/71109073/

Hvis det er sandt, så er forældrene mere ude på at tjene penge, end at datteren bliver fundet.

Det er sådan, jeg opfatter det !!!!!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-11-07 23:52

Intet kan mere overraske i den sag, Men de er ikke dømt endnu...trods alt. Kun af Teil

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-11-07 16:01

http://ekstrabladet.dk/112/article360746.ece

Gu ved om den holder, for så er det jo interessant. Men katastrofen er nær, for Teil har jo dødsdomt moderen for længe siden LOOL

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-11-07 16:16

Holder og holder LOOOL pigen var svøbt ind i et tæppe og vidnet er overbevist om at det var Madeleine.

Det må være på tide, at at der bliver søgt efter Madeleine i København. Min nevøs datter på 4 år ligner Madeleine. Jeg skriver, at jeg hørte pigen "råbe" "no no" da forældrene trak af sted med hende.

LOOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-11-07 16:25

Ja Ja... det skal nok komme til CPH

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-11-07 16:37

Pengene til detektivbureauet skal jo bruges til noget.

Det jeg er modstander af i denne sag, det er at forældrene tjener penge på sagen.

Hvis sagen en dag bliver opklaret, så vil det blive vist i tv i 117 afsnit !!!!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-11-07 17:11

Ans for hel... sån er mennesket / verden. Bortset fra dig og jeg, og et par stykker mere

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 29-11-07 06:40

Tak for svaret ans.

Spøjs sag.