/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Startbilled i XP Pro
Fra : ebvejle
Vist : 549 gange
10 point
Dato : 05-02-03 21:14

Opstartsbilledt i min Windows XP Professional vises i ca. 50 sek. I dette tidsrum arbejder maskinen tilsyneladende ikke, efter ca. 50 sek. kommer der gang i sagerne og ca. 25 sek senere er maskinen klar til brug.
Det er en ny installation.
CPU AMD XP2000+, RAM 256 Mb.
Kan der gøres noget ved det ?

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 05-02-03 21:17

Det må der gørers noget ved for jeg har samme problem

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 20 point
Dato : 05-02-03 21:30

jeg har 2 idder:
1.
Sådan slås velkomstskærmen til eller fra
Du skal have en computeradministratorkonto for at slå funktionen Brug velkomstskærmen til eller fra.

Åbn Brugerkonti i Kontrolpanel.
Klik på Skift måden, brugere logger af og på.
Benyt en af følgende fremgangsmåder:
Hvis brugerne skal logge på computeren med velkomstskærmen, skal du markere afkrydsningsfeltet Brug velkomstskærmen.
En bruger logger på computeren ved at klikke på sit brugerkontonavn på velkomstskærmen. Hvis en adgangskode er angivet for kontoen, bliver brugeren bedt om at skrive den.

Hvis brugerne skal logge på computeren uden at bruge velkomstskærmen, skal du fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet Brug velkomstskærmen.
Velkomstskærmen vises ikke længere, når du starter computeren. Du kan logge på computeren ved at skrive dit brugernavn (og din adgangskode, hvis du har en) i standarddialogboksen Log på Windows.

Bemærk!

Klik på Start, klik på Kontrolpanel, og klik derefter på Brugerkonti, hvis du vil åbne Brugerkonti.
Hurtigt brugerskift er kun tilgængelig, når indstillingen til at logge på med velkomstskærmen er slået til.
Se under Relaterede emner, hvis du vil have yderligere oplysninger
2. skriv i et start-kør vindue msconfig
her kan du se hvilke programmer og tjenester der skal igang når comp starter op...

Kommentar
Fra : ebvejle

Dato : 05-02-03 22:49

Tak for svaret, min formulering af spørgsmålet har ikke været for godt, det er ikke velkomstskærmen der er tale om, men det første XP billede der fremkommer ved start af maskinen der hvor en bar kører for at vise at der er liv.
Jeg har haft fat i mange Tweak programme, som jo typisk bruger til sådan ændringer, men ingen vil kendes ved problemet.

Kommentar
Fra : Julles

Dato : 06-02-03 16:19

Hej Ebvejle
Ja Ja Giv nu maskinen en change for at sætte sig op
hvis du vil havde noget der skal gå hurtiger så skal der en større proccer

Men hvis du har flere systemer kørede i op start skal du ind i
denne computer
egenskaber for system
Advanceret
start og genoprettelse
instilinger
der kan man rette opstarten
ok
Hilsen Julle

Kommentar
Fra : ebvejle

Dato : 06-02-03 20:26

Hej Julle
Jeg tror nu ikke det har noget at gøre med cpu'en, jeg har også en maskine med en Intel Pentium III, 500 MHz, der kun bruger 17 sek. i opstartbilledet.
Det eneste der er på maskinen er XP.
Jeg har været i "Egenskaber for system" og pillet i tiderne der, men uden nogen effekt.
vh
ebvejle

Kommentar
Fra : xou

Dato : 06-02-03 20:50

? måske skal du boot fra xp cdrom og vælge repair.
Eller endnu bedre ny indstallation og så repair med cd-key og aktivering

Kommentar
Fra : ebvejle

Dato : 07-02-03 22:24

Problemet er løst.
Pc'ern er købt færdigsamlet, på sekundær IDE, som eneste drev, er cd-drevet korrekt monteret, men stod til slave, er nu skiftet til master og opstartsbilledet vises nu kun i 10 sek.
Undskyld ulejligheden, jeg giver mine point til xou for gode svar.
vh
ebvejle

Godkendelse af svar
Fra : ebvejle

Dato : 07-02-03 22:29

Tak for svaret xou.
Det løste ikke mit problem, men det var et godt svar som andre kan få glæde af.
Du kan se i mine afsluttende kommentar hvad løsningen var.
vh
ebvejle