/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Chkdsk
Fra : Firstoftwo
Vist : 984 gange
300 point
Dato : 17-10-07 23:48

PC'n kører Chkdsk på D drevet hver gang jeg starter eller genstarter, har prøvet systemgendannelse uden resultat, Kører XPpro
Hvor slår jeg denne kørsel fra?

På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 310 point
Dato : 17-10-07 23:58

kør checket af disken færdig
følg denne vejledning:
http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no46

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-10-07 01:16

Hvis du lader den køre den fulde kontrol, som hcma skriver om, og computeren forsat kører kontrol efter hver start, så har du et hardware problem, enten duer harddisken ikke eller dine RAM er ikke for gode

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-10-07 02:48

1. Gå i Start -> Kør, skriv cmd og tryk på <enter>

2. Skriv i det sorte cmd vindue (hvor cursoren blinker) fsutil dirty query d: og tryk på <enter>

3. Får du besked om at drevet er beskadiget/dirty, så skriv chkdsk d: /f /x (husk mellemrummene) og tryk på <enter>

4. Når den er færdig, så tjek punkt 2 igen. Er drevet ikke beskadiget nu, så er problemet løst .

Kommentar
Fra : disken

Dato : 18-10-07 03:56

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 18-10-07 08:55

Det kan også være noget meget simpelt, jeg havde en kæreste der brokkede sig over det samme,
Hvor efter jeg kigger på hendes pcen og finder ingen fejl, jeg beder hende så om at slukke sin pc, og hvad gør hun? Hun holdete tænd/sluk knappen inde så den slukkede, hun gad jo ikke vente på det andet, det tog jo for lang tid
Efter hun stoppede med det, og lukkede den rigtig ned havde hun sjovt nok ikke det problem mere.

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 20-10-07 11:50

Vi er sluppet af med problemet ved at køre diskfragmentering i fejlsikret tilstand.

Godkendelse af svar
Fra : Firstoftwo

Dato : 12-11-07 00:24

Tak for svaret hcma.