/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
babysvømning første gang
Fra : jakiil
Vist : 2283 gange
45 point
Dato : 17-10-07 17:39

Hej

Jeg skal snart til babysvømning med vores snart 3 måneder gamle datter for første gang. Er der nogke der kan give nogle gode råd i denne forbindelse? Er der noget der vil være smart at tænke på? Noget specielt der er godt at have med?

Hvad som helst gode råd.

Mvh

Jane

Kommentar
Fra : pve

Dato : 17-10-07 17:41

Godt humør, badetøj og lytte til dem der skal "undervise". Det er efter min erfaring det der skal til.

Accepteret svar
Fra : Snedig

Modtaget 55 point
Dato : 17-10-07 18:03

Babybadebukser. Ungen skal ikke have fået mad lige inden, men må heller ikke være sulten! Husk en hue. Fugtige babyører= ondt i ørene. Lad instruktørerne dykke ungen første gang, idet forlænget åndedrætsstop ved de nøjagtig hvordan man håndterer. PUST ALDRIG barnet i ansigtet inden dykning. Tag eventuel lidt mandelolie, eller babyolie med til badet efter svømmehallen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-10-07 18:40

Hvorfor dælen er det vigtigste ved babysvømning..............turen under vandet.
Jeg har som farfar været tilskuer/filmmand undret mig over hvor travlt alle mødre og fædre har med at hive det stakkels barn ned under vandoverfladen.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 17-10-07 19:06

Ro i maven og glæde over at lege i vand. Husk barnet får sin oplevelse fra dig om dette er godt eller skidt.
Babyolien er et hit- Matas er den med færrest tilsætningsstoffer (IKKE badeolie). Et ordentligt skvæt i badevandet efter svømning, så har man et lækkert barn, og ikke en tør skællende kløende hud (Også godt til den voksne, men svært at nå hvis man er alene afsted
e.c. det kommer an på barnet Min etter synes vand er det bedste der findes og har syntes det siden han var 11 uger. Min toer syntes ikke det var sjovt før hun blev 5 år, men nu er det den bedste dag på ugen.

Nyd det
KH Mette

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-10-07 19:10

Jeg synes du skal tage kontakt til det sted, hvor du vil "gå" til babysvømning med din lille datter.

Men der er lidt at læse på denne side, det kan være lidt besværligt p.g.a. baggrundsbillederne

http://www.gsh.dk/mere.html

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 17-10-07 19:24

Muligt at ec ikke kan se hvorfor børne skal dykkes, men der er den lille finte at den dykkerrefleks ungerne er født med, kan man trække indtil børnene selv er bevidste om det med at holde vejret. Forskellen er: Kyl et babysvømmebarn i vandet, og der sker intet, udover ungen spræller. Smid et ikke-babysvømmebarn i vandet og de drukner, fordi de vil skrige/trække vejret. Og ec, jeg har fungeret som instruktør i ikke så få år. Ved du intet, så lad være med at kommentere.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-10-07 20:24

Snedig >
Citat
Ved du intet, så lad være med at kommentere.

Ved du alt - så pral ikke med det.

Uden at være såkaldt ekspert, kan man her på kandu til en hver tid kommentere i en tråd.
I øvrigt er alle mine børnebørn svømmere. Den ene som er hentet til en svømmeklub har ikke haft babysvømning.

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 17-10-07 20:50

Citat
Hvorfor dælen er det vigtigste ved babysvømning..............turen under vandet.
Jeg har som farfar været tilskuer/filmmand undret mig over hvor travlt alle mødre og fædre har med at hive det stakkels barn ned under vandoverfladen.
skriver du! Det betyder jo du ikke ved noget om emnet. Ikke engang at du har sat dig ind i det og føler du uenig! At jeg mener jeg aner en anelse, er nok afstedkommet af et par af mine egne + i hundredevis af andre babyer gennem årene. At du fatter nada, og ikke har gidet sætte dig bare lidt ind i sagerne er selvfølgelig din sag. Men lad da være at svare hvis du alligvel ikke fatter hvad formålet er.

Hvad er din mission? At Jakill skal lade være?

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 17-10-07 20:57

Nevermind, vil du snakke babysvømning Jakill så skriv en pm til mig. Beklageligvis kommer dette så ikke de resterende kandubrugere til nytte.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-10-07 21:43

Snedig - du minder for meget om en anden Kandubruger - så jeg hopper af spørgsmålet her.

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 17-10-07 22:10

Ditto her!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-10-07 22:15

Citat
Nevermind, vil du snakke babysvømning Jakill så skriv en pm til mig. Beklageligvis kommer dette så ikke de resterende kandubrugere til nytte.

Som jeg tidligere har givet udtryk for (i andre spørgsmål), så er jeg meget imod at svar gives i private indlæg.

Det har intet med vidensdeling på kandu at gøre.

Dette ville jeg have skrevet til dig PM, men det var ikke muligt.

Kommentar
Fra : jakiil

Dato : 18-10-07 06:45

Det er i HEdensted at jeg skal gå, er der nogle her der kender det?

Og tak for svar, jeg lader lige tråden være åben lidt endnu (håber på mere), men jeg skal nok belønne en af jer (kan jo desværre kun belønne en).

Min Pige - Annika født 25/7 - elsker vand, hun er i helt vildt humør når hun får bad i badekaret (pludre, smiler og spjætter med både arme og ben) og jeg kan også godt lige vand så derfor svømmehal.

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 18-10-07 12:42

http://www.westswim.dk/index.php?menu_id=152&parent_id=152&module_id=1&content_id=174

surf rundt i menuen "babysvømning" øverst til venstre. Guruen i Esbjerg kører det bare perfekt.

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 18-10-07 12:45

Iøvrigt er en gylden regel: Helet navle. Og barnet skal helst veje 5 kg.

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 19-10-07 15:47

Interessante indlæg.

Jeg anser babysvømning som noget meget naturligt, for selvom vi er "Landdyr" er vi - mig bekendt - helt fra starten af, opstået i vandet, ligesom vi som foster er startet med at "svømme rundt" i fostervandet.

Desværre var babysvøvning et ukendt begreb i Danmark, da jeg blev født for snart 100 år siden, men har dog som barn lært at svømme, og opholdt mig meget i og på vandet i mange år.

Held og lykke med din baby og svømningen, jakiil

mvh
Dkwm327

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 20-10-07 11:59

Babysvømning er SKØNT. Bare husk babybadebukserne - kan som regel købes den 1. gang i svømmeklubben for ca. 30.- .
Glem alt om at dykke babyen den 1. gang. Der drejer det sig mest om fortroligheden ved vand, lydene og lugten.

Godkendelse af svar
Fra : jakiil

Dato : 31-10-07 06:37

Tak for svaret Snedig.