/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Für Elise
Fra : Tilde38
Vist : 742 gange
100 point
Dato : 16-10-07 20:48

er der nogen der ved hvem der har indspillet Für Elise på el guitar??For ca 20 år siden

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-10-07 20:49

Det er der rigtig mange der har

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 16-10-07 20:50

har du et eksempel?

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 16-10-07 20:51

Jeg ved det ikke, men et kvalificeret gæt ville være Jørgen Ingemand (tidligere grandprix-vinder sammen med sin daværende kone Grete Ingemand...)

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 16-10-07 20:52

vi taler pigtråsudgaven

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 16-10-07 21:09

Ja, så er det nok ikke Jørgen Ingemann .....

Accepteret svar
Fra : fotowig

Modtaget 100 point
Dato : 16-10-07 21:59

Er det mon heavyudgaven med Accept du mener? Den er ca. 20 aå gammel og var ret kendt dengang. Den hedder Metal Heart. Albummet hedder det samme.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 16-10-07 22:32

Ja kom nu en eller anden... op og hop! den gad jeg, godt nok også godt høre.

jeg har selv spillet "noget af" den på el guitar, med acustisk feedbag det kan lyde rigtigt fet.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 16-10-07 22:46

.

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 16-10-07 23:02

tjaa Jimi Hendrix har jo lavet starspangled banner om.. mon ikke det er ham?

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 16-10-07 23:04

Prøver lige igen....

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 16-10-07 23:05

her er et link til nummeret : http://www.audiosparx.com/sa/play/port_lofi.cfm/sound_iid.252727
Synes ikke selv det lyder specielt godt

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 16-10-07 23:25

mange tak.. jeg sender det videre og håber det er den rigtige

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 16-10-07 23:27

fotowig.. jeg tror du har fat i noget af det rigtige

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 17-10-07 08:35

Vanilla Fudge på "The Beat Goes On"

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 17-10-07 10:26

fotowit og Tilde38

i er geniale
godt spørgsmål og godt svar
den har jeg også ledt efter den
men fandt den aldrig

http://www.youtube.com/watch?v=fK2ggo_Xhr8&mode=related&search=Accept%20Metal%20Heart

på sidste halvdel af linket spilles Für Elise
men mon ikke den findes uden live ??

det skal jeg have fundet !!
den må jeg eje !!

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 17-10-07 10:59
Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 17-10-07 19:59

Hvis du ikke udelukkende henter din visdom fra youtube vil du finde ud af at det IKKE er et livenummer på pladen
Så bare klø på. Løsningen findes derude...

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 17-10-07 20:26

fotowig

jeg har nu lige været nede og købe og kommet hjem med cd'en: Accept Metal Heart

det første link jeg lagde er da live ??
dette
http://www.youtube.com/watch?v=fK2ggo_Xhr8&mode=related&search=Accept%20Metal%20Heart

og dette det andet link hvor fyren bare mimer tror jeg er fra cd'en og ikke live ??
http://www.youtube.com/watch?v=i17aEmJvHo8&mode=related&search=Accept%20Metal%20Heart

at jeg brugte youtube var bare en hurtig måde her i tråden at spille/afspille/dele/høre nummeret

jeg synes at jeg lærer alle steder jeg kan komme til det
så hvis du har flere gooooooooooe så bare fyr løs

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 17-10-07 21:27

Hejsa. havde ikke set det andet klip. Ikke HELT den originale solo men..... Godt du har fundet den.
Om det så VAR den Tilde38 mente er jo det store åbne spørgsmål.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 17-10-07 22:08

det vil jeg svare på i morgen når min bedre halvdel har set jeres ideer igennem.. ind til videre tak for opbakningen

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 17-10-07 22:13

om ikke andet så sætter det gang i ørevoksen

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 17-10-07 23:01

her kan man faktisk biblioteks låne musik downloads direkte via internettet

https://www.netmusik.dk/netmusik2006/search1.jsp?page=1&query=accept+metal+heart

hvis i altså ikke vidste det

så skal man klikke på login
og vælge sit kommune bibliotek
osv.

der er skam alternativ til youtube
jo, jo

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 19-10-07 08:37

Accept er svaret.. mange tak for hjælpen..

Godkendelse af svar
Fra : Tilde38

Dato : 19-10-07 08:42

Tak for svaret fotowig.