/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
NY LOV OM KONFISKERING?
Fra : scooter-idiot
Vist : 3797 gange
50 point
Dato : 16-10-07 10:26

hey,, Kan det passe der er kommet en ny lov omkring konfiskering af scootere og knallerter,der giver politiet lov til at konfiskere hele knallerten anden gang den bliver snuppet.??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-10-07 10:28

Den er ikke trådt i kraft endnu, men den kommer

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-10-07 10:30
Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 16-10-07 10:34

det var da heller ik for tidligt,,,

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-10-07 11:38

Knallerten konfiskeres og en på skrinet til hvalpen den snottede.

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 16-10-07 11:40

syntes det var mere rimeligt hvis den blev konfiskeret allerede første gang

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-10-07 14:44

fine sager, masser af billige knallerter på politi-auktionerne

Kommentar
Fra : lordfs1nelson

Dato : 16-10-07 19:55

Har de fleste knallertejere ikke haft en knallert der kunne køre mere end 30 km/t ?? Eller er man blevet lidt senil eller hellig efter man har fået bil ??

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 17-10-07 01:22

Første gang!? Er du gal? Forhåbentlig noget du syntes og ikke synes.

De som har bil køre vel også lidt for stærkt en gang imellem.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 17-10-07 15:34

Hmm...
For mig ændre det vidst ikke noget.
Er allerede blevet knaldet på 2 tunede knallerter.

Jeg synes dog at loven om max 45 kmt, den er helt skudt i hovedet.
På en landevej kommer man trillende med 45kmt og bagfra kommer en bil med 80kmt.
panserne tillader en overtrædelse af farten med 10% plus de 3 km, som deres udstyr kan måle forkert. = 91kmt...!
Det er dobbelt af hvad man på knallert 45 kører, og man SKAL kører ud på vejen og ikke inde i kanten.

Det er sgu da farligt.
( man kan jo bare købe en motorcykel ville nogle nok sige, men det er lidt svært med en svag økonomi eller ved mangel på MC-kørekort. )

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-10-07 23:21

@ NoShyGuy: kan du fortælle mig hvorfor det er bedre at køre ulovligt på en tunet knallert, end at køre uden mc-kørekort på en lovlig motorcykel

og den med svag økonomi, en sprit ny mc kan fås for 7.940.- + lev. omk. 1.800 kr.
Det er da billigere end de fleste scootere

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 28-10-07 21:18

sprit ny MC 7940,- + levering = ca. 9500,-
MC-kørekort ca. 7500,-
Vægtafgift ca. 1000,-
Forsikring ansvar for den billigste i A-zone ( københavn ) for nybegynder under 30år ca. 3000,-

ialt 21000,-

Køb af billig brugt knallert, vespa Zip eller lign. 3000,-
forsikring et år ca. 900,-
fjerne begrænsninger 0,-

ialt 4000,-

tydelig forskel ik?!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-10-07 21:23

Har det noget med spørgsmålet at gøre !!!!!!!!

Citat
hey,, Kan det passe der er kommet en ny lov omkring konfiskering af scootere og knallerter,der giver politiet lov til at konfiskere hele knallerten anden gang den bliver snuppet.??

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-10-07 21:31

lav nu en ærlig sammenligning
1 du kan jo også købe motorcyklen brugt. har set dem til 4000.-
2 Jeg spurgte om forskellen på at køre på en ulovlig knallert og at køre uden mc kørekort
3 hvad skal du med forsikring hvis du alligevel kører ulovligt

Kommentar
Fra : scooter-idiot

Dato : 31-10-07 20:28

tak., ans

Kommentar
Fra : Boardgear

Dato : 30-11-07 12:28

Som loven ser ud lige nu kan politiet konfiskere den efter tredje gang man bliver taget,
(og den er ulovlig vel at mærke)

Der bliver dog også i øjeblikket snakket om at det er anden gang de kan gøre det. :)

/Steffen - Boardgear