/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Vil ikke afspille ...
Fra : tobiasr
Vist : 384 gange
20 point
Dato : 05-02-03 14:57

Jeg har en .avi fil som jeg ikke kan afspille.
Har prøvet med Windows Media Player, den prøver at hente en ny codec, men uden held.

Hjælp!!

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 05-02-03 15:01

her er en hurtigere vej.

Download DivX Player 2.0 Alpha:

http://www.divx.com/divx/

/Steffan

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 05-02-03 15:09

Jeg har GDiVX Player.

Er den ikke god nok?? (.avi-klippet virker heller ikke der...)

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 05-02-03 15:13

prøv ligge at downloade DivX Player 2.0 Alpha: For det understøtter .Avi og jeg ikke om GDiVX Player gør det.

det fylder ikke ret meget.

http://www.divx.com/divx/

/Steffan

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 05-02-03 15:15

Ok - er det bare den i midten (DivX Pro) som fylder 3,2 mb ??

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 05-02-03 15:18

ja

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 05-02-03 15:24

Fedt... (Nu virker det OGSÅ i Media Player)

Men der er ikke noget lyd. Det er vel bare på grund af der ikke ER noget lyd i klippet, eller hvad...?!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 05-02-03 16:45

Hej Tobias,

det ka' skyldes at du mangler et lyd codec... jeg vil foreslå dig evt. at kigge på dette tip... "hvis du mangler Lyd eller Billeder i dine videoer"... -->
http://www.kandu.dk/dk/tip/2958

det ka' evt. være et AC3 lydcodec der mangler... det bliver brugt en del af nogle, og er som regel det codec der mangler hvis lyden ikke er der, altså hvis der er lyd med i filmen... og denne ikke vil afspilles...

hvis jeg ska' foreslå dig en af de 3 Codec pakker fra tippet af, vil det nok være "ACE Mega CoDecS Pack"... --->
http://www.divx-digest.com/software/acemega_codec.html

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 05-02-03 16:59

prøv at afspille et klip (.avi) du ved at der er lyd i, hvis ikke der er lyd så skal du gøre som strarup skriver altså gå ind på http://www.kandu.dk/dk/tip/2958.

held på lykke med det

/Steffan

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 05-02-03 17:49

http://www.divx-digest.com/software/acemega_codec.html står der:

"Warning : The free "Pro" version of the DivX 5.0 codec (contained in this codec pack) contains adware/spyware, which means that third party programs must be installed in order for this program to work during DivX encoding (DivX playback does not require the adware/spyware programs to be runnning). These third party programs are programs that displays advertising on your computer and/or retrieves information from your computer about your browsing/purchasing habits."

Skal jeg downloade den alligevel? (Det er ikke hver dag man SIMPELTHEN FÅR FORTALT at der er spyware i det man downloader!)

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 05-02-03 17:56

Prøv lige at downloade denne afspiller:

http://www.freenet.de/freenet/computer/software/multimedia/zoom_player/

/Steffan

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 05-02-03 18:03

Hej Tobias,

ang. DivX 5.0 free "Pro" version, er det kun når du selv vil lave en filmstump eller komprimere en Avi fil med dette Codec... (encoding)... når du bare vil afspille (decoding) er det der ikke... som der også står...
[citat]
(DivX playback does not require the adware/spyware programs to be runnning).
[/code]

så det er bare en venlig hentydning til at hvis du selv vil bruge den til at f.eks. lave din egen DivX 5.0 stump, og du vil gøre det "gratis" så for du Adware... ved alm. afspilling gør du ikke...

jeg bruger selv den pågældende Codec pakke... og jeg døjer ikke med Adware på nuværende tidspunkt... så hvis du bare vil bruge det til at afspille film med så ka' du roligt gøre det... det er den samme fil som du allerede har downloadet fra www.DivX.cim mere eller mindre... og så en del extra ting samt codecs... der er bl.a. også et program med som hedder DivX-fix...

mvh.

Strarup

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 05-02-03 20:47

Jeg har fået nogle andre .avi filer og der er lyd. Så det format den anden er inspillet i, må være et min pc ikke understøtter...

ACE Mega CoDecS Pack skal først scanne for virus før man kan installere....!!

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 05-02-03 22:27

så download den der hedder "Divx free" fylder 3,0 MB

http://www.divx.com/divx/

prøv og se om der er lyd med dette program, hvis ikke så prøv zoomplayer.

/Steffan

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 06-02-03 14:52

Der er vel ingen forskel på DivX free og DivX Pro... Jo Pro er bedre og den har jeg prøvet med!

Og jeg har også allerede prøvet Zoomplayer.

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 25-02-03 21:01

Opgiver det... - tror jeg!

Kommentar
Fra : StillNoGood

Dato : 20-03-03 19:26

Prøv Pdivxng.. PowerDivxNextGen... bare søg efter det på google eller hva du nu bruger... den bruger jeg og den kan afspille dem jeg har... dvs. avi. divx. xvid. osv......