/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ny Registreringsafgifts regel!
Fra : supplier
Vist : 454 gange
50 point
Dato : 14-10-07 16:45

Halløj "Kandu"!

Der blev jo ved lov I juni indført en omlægning af registreringsafgiften. Der er skrevet flere steder - sidst i FDM at hvis man havde købt ny bil inden den 25. April 2007, så var man berettiget til at få den overskydende nye afgift retur.

Men jeg er i tvivl nu, da svigermors bil ligger lige på grænsen af den 5. april og derfor ved jeg ikke hvilken dato der er gældende...

Situationen er flg.:
1. Hun har underskrevet slutsedlen den 15.4.2007
2. Registreringsattesten er dateret den 24.4.2007
3. Fakturadato fra forhandleren er den 25.4.2007
4. Kvittering for modtagelse af købsprisen (og afhentningsdato) 26.4.2007

Som I kan se, er det liiige i denne periode at alt omkring svigermors bilkøb sker, men hvilken dato er gældende og hvor kan man finde ud af hvilken registreringsafgift hun så rent faktisk har betalt?

Håber på gode svar!

Hilsen - Henrik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-07 16:59

Det står da på papirerne hvilken %sats der er betalt.... - Hvis det er NY bil.....

Kommentar
Fra : supplier

Dato : 14-10-07 17:29

JA, men det er noget med at SKAT returnerer den overskydende afgift til fohandleren (i disse dage) og forhandleren "glemmer" at fortælle køberen det. Så jeg vil bare være sikker på at hun har noget at have det i, inden jeg banker på hos forhandleren... - Ja, bilen er ny.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-07 17:32

Citat
Så jeg vil bare være sikker på at hun har noget at have det i, inden jeg banker på hos forhandleren

Igen....

Det STÅR på papirerne

Hvad har hun da betalt ?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-07 17:36
Kommentar
Fra : supplier

Dato : 14-10-07 19:47

Hej!

Måske skal jeg omfomulere mit spørgsmål

Svigermor købte bilen "omkring" den 25. April til den "oprindelige" pris. Den 15. Juni blev regostreringsafgiften omformuleret, således at små bilen med god benzinøkonomi blev billigere.

Det blev den model som svigermor har købt også. Loven blev indført med tilbagevirkende kraft til den 25. April. Men mit spørgsmål er "hvad er den 25. April"? er det registreringsdagen, er det "leveringsdagen" er det "slutseddelsdagen" - hvis I forstår?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-07 20:14

Det er registreringsdatoen.....

Men man vidste jo på forhånd det skete ?????

Menge forhandlere gik med til at tilbagebetale differencen, så har I ikke aftalt noget er der sikkert ikke meget at gøre....

Et eller andet sted skal grænsen jo gå....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-10-07 00:13

Det er den dato der står på registreringsattesten, som bilens første indregistreringsdato der er gældende.

Og da du oplyser der står d. 24/4 gælder ikke de regler der trådte i kraft fra og med den 25/4.

Så bilen er altså kun lige nogen få timer "for gammel" til at være indbefattet af de nye regler.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-10-07 20:30

Se udsendelsen fra DR 1 i dag kl. 21:25

http://www.dr.dk/tjenester/programoversigten/w3c/epg.asp

Citat
Regeringen har lettet afgiften på visse biler, men mange bilforhandlere beholder pengene selv. Masser af bilkøbere har mange tusinde kroner til gode - uden at vide det! Vært: Klaus Bundgård Povlsen