/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Formater en acer
Fra : jacob.s.p
Vist : 1242 gange
55 point
Dato : 14-10-07 13:45

Jeg har en ACER TRAVEL MATE 2492WLMI som jeg vil have formateret. Jeg fik gjordt det for et år siden, men jeg kan ikke huske det.

Det er noget med der ligger et program på computren man skal bruge (ikke nogle cd-rom). Den ligger selv windows ind igen.

Hvor finder jeg det?????????

Med Venlig Hilsen
Jacob

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-10-07 13:59

Er det systemgendannelse du tænker på ? Hvis du vil formatere kommer du ikke uden om en cd

Kommentar
Fra : jacob.s.p

Dato : 14-10-07 14:08

Det er ikke systemgendanne. Det er formatere. Du kan gøre det uden en cd. Jeg fik hjælp med det sidst. Du skal gå ind i et program der ligger på computeren, men hvad får et??????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-10-07 14:13

Under Computer administration finder du Diskhåndtering, der kan du formatere, men ikke drevet du bruger (Drev C)

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 14-10-07 14:16

Hvis det er Acer Recovery du vil køre ind mener jeg det er f10 du skal trykke på under opstart

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-10-07 14:26

hvis det ikke er F10 - F11 eller F12 så kig lige under programmer - der finder du recovery (programmet som du skal bruge - og som det er en ualmindelig god ide at brænde ud hvis der sker noget med din pc )

Kommentar
Fra : jacob.s.p

Dato : 14-10-07 14:33

Det program der er hedder EMPOWERING TECHNOLOGY.

Det er derinde det skulle være, men.......................

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-07 14:37
Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-07 14:41
Kommentar
Fra : jacob.s.p

Dato : 14-10-07 14:43

Det ser ud til jeg må vente til imorgen og få hjælp ved deres support. Jeg kan ikke få det til at virke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-07 14:45

Hvis den har været formateret tidligere med Cd eller andet eksisterer det jo ikke mere.....

Kommentar
Fra : jacob.s.p

Dato : 14-10-07 14:47

Der er ikke en cd med, det ligger på computeren et sted

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-07 14:49

Citat
Empowering Technology can be accessed or launched by pressing the Empowering Key. This key can be found either on the keyboard of Acer personal computer systems, or on the remote control of Acer IT products that support Empowering Technology. The Empowering Key is easily recognizable, symbolized by a stylized "e" in Acer green, silver or grey. It can also be accessed by double-clicking the Empowering Technology "e logo" icon on the Windows® desktop.

Så gør som der står....

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 14-10-07 14:56

Den ligge også skjult på harddisken og kan findes med ctrl + F10

Men spøger ACER suppoet hvis du er meget usikker på om du gør det rigtig.

Hvis du gør det forkert kan du gøre mere skade en gavn. især hvis du ikke er stærk i teknisk engelsk

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 55 point
Dato : 14-10-07 15:03

Det er fuldstændig korrekt at det er EMPOWERING TECHNOLOGY der skal bruges. Det er en recovery du laver og ikke en formatering, selv om det er 2 alen ud af et stykke. På en for Windows skjult partition ligger din recovery. Hvis du som refi har skrevet bruger tasten til det kommer du ind i recovery. Hvis du har givet dig tid til at læse i manualen står nder faktisk at det er en god ting at brænde det ud på dvd for at have det hvis det går galt. Du kan nemlig ikke komme derind uden at windows virker, og så er det jo godtr at have en skive der kan bruges. Har selv en Acer 5720 på jobbet (tror jeg nok den hedder)

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-10-07 08:06

DE lidt ældre bruger unde opstart: ALT+F10, de nye med vista: F11

Godkendelse af svar
Fra : jacob.s.p

Dato : 06-11-07 15:18

Tak for svaret Fijala.