/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Larver i kirsebær?
Fra : osm2
Vist : 1511 gange
20 point
Dato : 14-10-07 13:25

Denne sommer var der en lille, hvid larve i hvert eneste kirsebær fra vort træ, hvilket jo godt kan afholde én fra at "smovse" i kirsebær! Noget vi ellers plejer at gøre!
Jeg har læst, at det skulle være kirsebærfluens larve.
Hvordan bekæmper man den? (Vi har kun ét træ).
Mvh. osm1

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 14-10-07 13:30

- se at få nakket den flue...

Vi har ikke haft larver i vores, men p.g.a. for meget vand, rådnede de fleste på træet.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-10-07 15:17

-der er osse noget, der hedder kirsebærmøl..

Kommentar
Fra : pots

Dato : 15-10-07 09:28

Prøv at se her.. De snakker om at man skal samle de angrebne bær sammen og smide dem ud. Ved godt det lyder at et størrer projekt hvis man har en stort træ. Men vist den eneste løsning.

www.slottet-i-smoermosen.com/krible/dyr/frugttrarer.html - 25k

Kommentar
Fra : osm2

Dato : 21-10-07 18:05

Til pots: tak for dit svar og for det vedhæftede om skadedyr på frugttræer. Desværre ser det ikke ud til, at der er en brugbar metode; træet er alt for stort til at man kan plukke alle bærrene og destruere dem.
Er der ikke én derude, der kender noget, man kan sprøjte med el. andet? Mvh. osm1