/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Vento går skidt i tomgang..
Fra : EmilRap
Vist : 1165 gange
68 point
Dato : 14-10-07 00:17

Hej folkens..

Har en vento 1.8 GL 90 hk fra 1955. ADZ´er med elektronisk indsprøjtning.
har et problem med tomgang´en. Den hopper i tomgang når den er varm. ligger på 800 omdr. ca. men der kommer sådan nogle ryk når man sidder i bilen. og det er ret tydeligt man kan mærke det..
hva kan være fejlen.. jeg har fået ny strømfordeler på ny tændspole, nye tændrør, nye tændkabler, nyt luftfilter, har fået renset indsugning. og det hjalp i et par dage og så gik det galt igen.. hva er der galt.. HJÆLP

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-10-07 00:26

Ja, det duer ikke at lave en bil fra 1955 om til en Vento, og slet ikke til elektronisk indsprøjtning.

Kommentar
Fra : EmilRap

Dato : 14-10-07 00:31

hva mener du er ik helt med..????

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-10-07 00:36

Slidt strømfordeleraksel. Med den alder må der være en del slør.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-10-07 00:37

Har en vento 1.8 GL 90 hk fra 1955

Kommentar
Fra : EmilRap

Dato : 14-10-07 00:38

ja... det ka være... men den går fint når den lige har været hos mekanikeren, også går den skidt igen.. kan det være en utæthed eller noget..??

Kommentar
Fra : EmilRap

Dato : 14-10-07 00:39

okey. den fejler intet eller hva..

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 14-10-07 01:04

1955 ?????

Hvis den var nyere, kunne det tænkes at det var den electroniske styreboks.
Men i -55 var det vist ikke så avanceret.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 14-10-07 01:06

Det er helt almindeligt at indsprøjtning ikke virkede særligt godt i 1955 - hvis jeg var dig ville jeg tage kontak til din lokale veteranbils klub og høre om der er nogen af medlemmerne der har erfaringer eller reservedele liggende til din bil. Det er jo nok en svær bil at få reservedele til og ekspertisen er nok gået på pension....

Kommentar
Fra : tykkemand

Dato : 14-10-07 09:13

alle i kloge hoveder i ved jo godt manden har skrevet forkert årstal det er selvfølgelig 1995 da der ikke fantes en Vento i 1955.
hilsen tykkemand

Kommentar
Fra : EmilRap

Dato : 14-10-07 10:02

den er fra 1995 fejl....

Kommentar
Fra : EmilRap

Dato : 14-10-07 10:04

hva kan problemet så være.. når den er fra 1995..

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-10-07 10:30

Hvad med udstødningen. Er den iorden. Jeg har oplevet det på en Vectra hvor den bagerste lydpotte var faldet sammen indvendig og alt isolerings materialet var klumpet sammen og tilsidst kom ud af røret. Så vil det indvirke på tomgangen da der ikke er nok tryk til at komme af med udstødningen. Da skiftede jeg også praktisk talt alt det du har gjort, inden jeg fandt fejlen. Og det var ikke før det kom ud af røret.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 14-10-07 11:00

Det kunne lyde til, at du skal have udlæst fejlkoder med varm motor.
Der kan være en utæt vacum slange, - prøv evt. at "pumpe" et par gange med bremsepedalen og lyt efter om den stabiliserer sig ?
Hvis det alligevel er en elektronisk fejl, er dit diagnose stik det bedste til, at fortælle om fejlen.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 14-10-07 15:54

Der sidder sådan en gummiflange under din monopoint indsprøjtning, de har det med og gå i stykker.

Kommentar
Fra : EmilRap

Dato : 14-10-07 18:05

den er lige blevet skiftet...

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 18-10-07 01:52

tykkemand: Jeg synes ikke du skal gøre nar af manden og hans veteranbil - jeg tror faktisk han er glad for den og slet ikke har lyst til at få en nyere bil. Der er også noget specielt ved at have verdens første bil med indsprøjtning stående i sin garage.

Kommentar
Fra : EmilRap

Dato : 18-10-07 15:39

jajaja i er da bare sjove....

Kommentar
Fra : tykkemand

Dato : 18-10-07 16:10

til Flash77

Jeg gør skam ikke når af manden, det jeg pointerede var at alle i kloge hoveder der kom med de billige bemærkninger burde hjælpe manden istedet for.
det var som bare det jeg ville sige.
tykkemand

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 21-10-07 23:40

tykkemand:

Jeg mener da også helt bestemt at den bedste hjælp er at hente i en veteranklub...