/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
fjernelse af staferinger
Fra : RichardStrand
Vist : 854 gange
200 point
Dato : 12-10-07 23:39

Jeg skal have malet min motorcykel, men skal først fjerne gamle staferinger og mærker. Det har ikke været noget problem på tanken som er af metal. Der varmede jeg staferingerne op med en hårtørrer og kunne så nogenlunde nemt fjerne staferingerne.
Det er meget svært at gøre på de andre dele som er af glasfiber. Jeg har prøvet varm luft fra hårtørrer, renset benzin, acetone og cellulosefortynder. Det er bare umuligt.
Er der nogen der har gode råd....... ??

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 12-10-07 23:56

Hvis du kan fjerne staferinger med en hårtørrer er det folie der er brugt -- måske er de malet på din glasfiber - det er meget almindeligt og kun muligt at fjerne ved slibning

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-10-07 09:06

Føl langs kanten så kan du mærke hvis det er et avanceret "klistermærke" eller om det er malet på.

Hvis det er malet på er der formentlig tale om ret enkle mærker i en - måske to- farver, som kan laves ved at males gennem en midlertidig påklistret skabelon.

Hvis det er malet på , kan det dækkes ved overmalingen.

Kommentar
Fra : RichardStrand

Dato : 13-10-07 16:17

Næeee - jeg har fundet ud af at der er malet klar lak hen over, så ja - kun slibning hjælper. F...... s til arbejde. Og så kan klisteret der bliver tilbage næsten ikke fjernes. Kun ved kraftig gnidning med renset bezin - øv

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 17-10-07 20:20

ja men det er sjovt, med rensebensin. :)

Kommentar
Fra : tøfut

Dato : 04-12-07 10:50

har du prøvet med en varmepistol den giver mere varme en hårtørrer

Kommentar
Fra : RichardStrand

Dato : 04-12-07 10:56

Hej Tøfut

Ja, det har jeg prøvet. Desværre blev resultatet ganske skrækkeligt. Jeg fik nemlig varmet et sidestykke (glasfiber) så meget at det blev skævt. Det var dumt, men jeg har rettet det op med plastic padding. Hvis det havde været på tanken, så var det nok ikke gået galt.

Hele problemet (har jeg senere fundet ud af) var at staferingerne var overmalet med klar lak. Så er det jo ikke så mærkeligt at det var svært at få af.

Elles tak for tippet.

venlig hilsen

Richard