/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
1 hotel flere domæner > Redire
Fra : 75653
Vist : 378 gange
200 point
Dato : 11-10-07 09:05

Hej kan dette lade sig gøre?

Hvis jeg har et webhotel, med flere domæner tilknyttet (addons) kan man så tjekke hvliket adresse brugeren har tastet og handle derefter eg. mitdomæne sendes vidre til mitdomæne/webside eller webside.mitdomæne.

Jeg skal bruge det sammen med joomla, så fedest ville være at kan kunne få joomla til at benytte en anden database/config fil afhænig af hvilket adresse der tastes, og selvfølig hvis adressen ikke kan tjekkes, så en default forside hvor man kan vælge domænet)

/Rex

Kommentar
Fra : alka

Dato : 11-10-07 16:20

Spørg www.dk-hostmaster.dk eller ring på 3364 6060

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 11-10-07 16:46

Det kan de da ikke hjælpe med, de står jo bare for den overordnet del af .dk.

Mit problem er at jeg har 2 domæner, men kun et webhotel så pt. er det ligegyldigt om man taster ditdomæne eller mitdomæne så får man samme side, det ville jeg gerne undgå ved at "rederecte" mitdomæne til web.mitdomæne eller noger ligende.

/Rex

Kommentar
Fra : Jakob-D

Dato : 13-10-07 00:38

Hej.
Prøv at gå ind på din DNS-server og derinde kan du sætte den op til at beholde ditdomæne.dk i adresselinien. Selvom de har tastet mitdomæne.dk vil der stå ditdomæne.dk og du kan derved aflæse det i stat...

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 13-10-07 00:41

Det af hjælper da ikke mit problem.

jeg vil sende mitdomæne vidre til web.mitdomæne og ditdomæne til web.ditdomæne

/Rex

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-10-07 00:18

Kode
<?
echo $_SERVER['HTTP_HOST'].$_SERVER['REQUEST_URI'];
?>

mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-10-07 00:34

Denne SKAL være før noget andet Pga. brugen af 'header'.
Se http://dk2.php.net/manual/da/function.header.php

index.php
Kode
<?
$bruger_skrev = $_SERVER['HTTP_HOST'];
if ($bruger_skrev == "mitdomæne"){
    header("Location: http://web.mitdomæne/");
}
else {
    header("Location: http://web.ditdomæne/");
}
exit;
?>

tror nu ikke at den løser dit problem særligt godt.

hvilket webhotel er der tale om ?

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 15-10-07 18:10

Problemet er bare at det ikke virker :(
Siden bliver sendt til web.ditdomæne uanset hvad adresse man taster.

Jeg har hotel hos danhost, et small bussines for at være præcis.
/Rex

Annuller spørgsmålet
Fra : 75653

Dato : 24-10-07 17:38

Der har ikke været noget der har hjulpet så by by