/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Ca. hvilken dyse?
Fra : Bml
Vist : 767 gange
200 point
Dato : 10-10-07 20:05

Cirka hvilken dyse skal jeg bruge til denneopsætning:

- Godkendelse: EURO 2
- Type: 1 cylinder 2-takt, luftkølet
- Slagvolume: 70 cc (Polini Sport)
- Tænding: Elektronisk CDI
- Starter: Elektronisk og kickstarter
- Transmission: Variomatic (Polini speedcontrole) 4g
- Powerfilter
- TP Powered udstødning
- Skiven er fjernet
- Std. membran med carbon
- 17,5mm dellorto kaburator

 
 
Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 10-10-07 21:46

Et sted mellem dyse 84-100 nærmest 90

Kommentar
Fra : Bml


Dato : 11-10-07 13:29

Når jeg gir bundgas holder den igen og gider ikke køre mere en 15-20 km/t. Hvad kan det være??

Kommentar
Fra : Bml


Dato : 11-10-07 14:23

Lidt som om der er nogle døde punkter på gassen.. Pisse træls

Kommentar
Fra : Spotbot


Dato : 11-10-07 16:12

Hvis den prutter og sprutter så er det for stor dyse, men den burde stadig kunne køre mere end 15-20 stykker. Hvis den har problemer ved mellemgas så er det nok nålen du skal have stillet på. Men dysen først.

Hvilken kobling har du egentlig i?

Kommentar
Fra : Bml


Dato : 11-10-07 16:17

std. kobling. Nålen har stået i 2, 3 og 4 hak uden held. der sidder en dysse 80 i nu.. kan bare ikke forstå jeg skal længere ned.

Kommentar
Fra : Spotbot


Dato : 11-10-07 16:30

http://kandu.dk/questionhist.aspx?qid=110287

jeg kan se at du tidligere har haft problemer med trækket de første 15-20 km/t
måske kobler din standard kobling ud for tidligt..

Kommentar
Fra : Bml


Dato : 11-10-07 16:39

Jeg synes bare det er mærkeligt at den har kørt fint (ca. 75km/t) med en #86 dyse i og så lige fra den ene dag til den anden, så får den for meget benzin, og så køre den kun 15km/t.

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 11-10-07 17:11

Prøv uden luftfilter

Kommentar
Fra : jeansgade


Dato : 12-10-07 20:38

skift dit tændrør. " NU " !!!!!!!!!!!!


Kommentar
Fra : Bml


Dato : 12-10-07 21:09

jeansgade: Hvorfor?

Kommentar
Fra : Bml


Dato : 12-10-07 21:16

Den lyder fint når den står på fod, men når jeg så køre på den så vil den ikke. Kørte fint lige her for 20 min. siden op til shell, så da jeg skal til at køre igen er problemet der igen. Det er sgu til at blive sindssyg af!

Kommentar
Fra : NoShyGuy


Dato : 13-10-07 21:03

din dyser er da for lav, når du har powerfilter på.
prøv med 90 som palle siger.

ps. nu hvor du har powerfilter på, som jo larmer voldsomt meget, hvorfor har du så ikke også knæk udstødning på?

Kommentar
Fra : Bml


Dato : 13-10-07 22:04

Mit powerfilter larmer ikke ret meget. Nu er det jo heller ikke fordi jeg stormer forbi politikontoret med 70km/t hver morgen, nej den brøler ikke meget. 90 det prøver jeg

Kommentar
Fra : Bml


Dato : 15-10-07 14:49

Den går lidt bedre (hakker og sprutter ikke så meget) ned ad små bakker. betyder det for lidt eller for meget benzin?


Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 15-10-07 15:12

Som jeg skrev i det første svar: Et sted mellem dyse 84-100 nærmest 90
Du havde 86 satte 90 på og det hjalp, tja så ville jeg prøve en 96
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Bml


Dato : 17-10-07 01:26

Det er lidt som om når man letter vægten fra baghjulet, altså ved at hive i styret og læne sig forover, så går det rigtig godt. Når den står på for og jeg vrider gassen i bund så stopper den med at tage omdrejninger og holder igen.. hmm

Kommentar
Fra : Spotbot


Dato : 17-10-07 12:14

Så skal du have en større dyse i, det er jo helt sikkert så. Så dys op som palle og noshyguy siger til dig..

Kommentar
Fra : NoShyGuy


Dato : 17-10-07 15:36

powerfilter er en rigtig benzinsluger. specielt med en 17,5mm karburator.
prøv med en 96 eller 102

Kommentar
Fra : Bml


Dato : 05-11-07 16:36

Den gjorde det også med den gamle 12mm kaburator på, og det skete lige fra den ene dag til den anden. Den havde køret fint flere hundrede kilometer forinden. Kan det være noget andet der er i vejen? F.eks. falsk luft og hvor kan sådan noget komme ind henne?

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 07-11-07 20:54

Der er kun 3 steder falsk luft kan komme ind.
1. Mellem karburator og krumtaphus. Det kan være gummibælg som spændes mellem karburator og membranhus, men kan også være membranhusets pakning.
2. Top og bundpakning på cylinderen.
3. Krumtappens 2 simmerringe, den ene bag varioen, den anden bag svinghjulets tænding. Så vil man kunne se lidt olie-benzin svineri udvendig omkring simmerringene.
VH Palle Hansen

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177429
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407948
Brugere : 218878

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste