/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
svendborgbanen
Fra : bublebee
Vist : 804 gange
50 point
Dato : 10-10-07 09:20

nogle der ved hvad der skete igår aftes ved højby station da en blev kørt ned af toget ?

Nogen artikkel om dette nogle steder, var nemlig selv med dette tog. men ved ikke hvad der helt præcist skete.....

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 10-10-07 10:38
Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 11-10-07 10:38

denne side kan jeg ikke åbne

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 50 point
Dato : 11-10-07 16:50

Jeg kan godt....

http://www.fyens.dk/article/865746:Odense--Kvinde+med+barnevogn+naer+ramt+af+tog

Citat
Odense 10.10.2007 04:00
Kvinde med barnevogn nær ramt af tog
Annonce
Af Tim Visti
HØJBY: En kvinde med en barnevogn var i aftes ved 19.45-tiden tæt på at blive ramt af et tog i Højby i det sydlige Odense.

Tilsyneladende var kvinden ikke opmærksom på det gennemgående tog på vej fra Odense mod Svendborg, men DSB kunne i aftes ikke give nærmere oplysninger om omstændighederne.

Efter nær-ved-påkørslen fortsatte toget til stationen i Årslev, hvor resten af turen mod Svendborg blev aflyst, oplyser kommunikationsmedarbejder Morten Tjerrild fra DSB.

Som det er normal procedure i den slags situationer blev lokomotivføreren taget ud af vagtplanen, og nær-ved-påkørslen kostede også en aflysning af et tog fra Svendborg mod Odense senere på aftenen.

Netop i disse uger kører DSB og Banedanmark en intensiv kampagne på blandt andet Svendborgbanen for at få folk til at lade være med at krydse jernbanen uautoriseret - og uden at se sig for.

Ifølge Morten Tjerrild fra DSB sker det 200-300 gange om året, at en lokomotivfører oplever en nær-ved-påkørsel.

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 12-11-07 10:59

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 12-11-07 17:40

Jeg siger oogså tak.

mvh
jakjoe