/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Opkobling udlandet?
Fra : food_life
Vist : 335 gange
100 point
Dato : 04-02-03 17:32

Vi skal en ca. 3 uger til Lissabon's omegn. Her vil jeg gerne være på nettet med min bærbare og mobiltelefonen - hvordan gør jeg det lettest og billigst?

MVH

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 04-02-03 20:13

Du kan købe konverterstik hvor din lader dermed kan gå i stikkontakten hos flere elektrikere/gør-det-selv markeder...

Med hensyn til telefon, findes der PCMCIA-modems, hvori du kan sætte dit SIM-kort fra f.eks. mobiltelefonen...
Eller et serielkabel direkte ind i din mobiltelefon kan gøres for små 300 kr. -- og det er vel for det meste mailen du vil checke på ferien...
Held og lykke -- og god ferie.

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 04-02-03 21:58

Jeg skal nok få gang i pc'er og mobiltelefon; men hvorledes kalder man op lokalt, så telefonregningen ikke når astronomiske højder?

Accepteret svar
Fra : h_blunck

Modtaget 100 point
Dato : 04-02-03 23:05

Ved nærmere eftertanke - mon ikke hotellet har noget internet adgang du kan koble dig på med den bærbare... Man kan jo altid spørge - og så findes de der Global Connect eller hvad de hedder vel også i Lissabon...

Lokale oplysninger er nok ikke til allerede at finde heroppefra på Nettet -- men hotellets reception er garanteret behjælpelige med løsning af problemet...

Endnu engang: god ferie.

Henrik, Slagelse

Godkendelse af svar
Fra : food_life

Dato : 09-10-03 12:34

Tak for svaret h_blunck.