/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Musen hænger fast
Fra : o.v.n.
Vist : 1071 gange
100 point
Dato : 07-10-07 21:52

Lidt nærmere forklaring her, når jeg bruger min mini mus ITExtreme, for eksempel her på siden, jeg venstre klikker og holder på bjælken ude til venstre, for at trække ned på siden, når jeg slipper, slipper musen ikke, og siden farer op og ned sammen med musemarkøren det samme er tilfældet i diverse programmer, hvis jeg klikker for vælge et eller andet, så slipper musen ikke før jeg lige klikker en gang mere, selve museknappen hænger ikke, kan den alligevel godt hænge indvendig uden at jeg kan gøre noget ved det

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 07-10-07 21:57

En tast der hænger på tastaturet ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-10-07 22:02

Det tror jeg ikke Gambrinus, det sker uanset om jeg bruger tastaturet eller ej.
Jeg har byttet lidt rundt på bogstaverne, det er en ExtremeIt hale mus: http://www.agknordic.com/products_detail.php?idprod=166

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 07-10-07 22:13

Jeg har oplevet det samme, når jeg har lagt/smidt/glemt noget på en af de staveplader, jeg har sluttet til elektronhjernen. Bare derfor.
Så du ikke begyndte at pille den stakkels gnaver skildt ad, før den er testet positiv for fejl.
Gambrinus

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-10-07 22:15

Det gør min også nogle gange ............................. hvis det kan være til trøst.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-10-07 22:22

Citat
hvis det kan være til trøst
næ ikke megen trøst, en løsning er bedre det var galt igen lige nu, da jeg ville kopiere citatet, trak musen henover og slap knappen, markeringen røg tilbage da jeg flyttede musen, men kom igen da jeg kørte tilbage, klikkede en ekstra gang og markeringen blev der, så jeg kunne kopiere, det er ikke hver gang det sker og når det det sker, er det helt uafhængdig af om jeg har brugt tastaturet i mellemtiden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-10-07 22:23

Kan man operere det lille dyr, og kan jeg samle den igen bagefter

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 110 point
Dato : 07-10-07 22:24

Har du ikke slået klik låsen til på din mus?
Det er også lettere at højreklikke på scrol baren>nederst

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-10-07 22:25

mus i kontrolpanelet>knapper>nederst>klik lås.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-10-07 22:31

Øh - jeg opdage lige at min mus ikke er ordentlig installeret. Der er nedtonede valg.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-10-07 22:38

Manse hvad sker der hos dig når du højre klikker på scroll banneret, hos mig sker ikke en sk++
kliklåsen var slået til venter lige lidt med at acceptere, jeg vil lige være sikker på at problemet er løst

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-10-07 22:41

Hvor er den kliklås.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-10-07 22:42

i højre side>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
i/på scrollbaren kan man højreklikke så kommer
der en menu frem med flere mulighedder,det kan man i de fleste programmer,har du ikke det så er der noget galt.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-10-07 22:46

Jeg bruger det konstant i f.eks min txt editor når jeg skriver koder til min hp(op i toppen/ned i bunden),men det gælder for 99% af
alle programmer.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 07-10-07 22:48

GENIALT !
Jeg har sgu' da aldrig prøvet at højreklikke på scrollbaren.
Gambrinus

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-10-07 22:50

Citat
scrollbaren kan man højreklikke så kommer
der en menu frem med flere mulighedde
hverken foroven eller forneden, eller på bjælken eller linjen den kører op og ned i

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-10-07 22:52

Højreklik på højre scrollbar:

rul her
øvert
nederts
page up
page down
rul op
rul ned
så står der ikke mere.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-10-07 22:52

Det har jeg så nu Gambrinus, men der ingen muligheder, simpelhen intet ved højreklik ude på den bjælke

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-10-07 22:54

Nul e.c intet her

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-10-07 22:54

man kan ikke i firefox,grundlæggerne af firefox vil
bestemme hvordan folk benytter deres program også når det gælder kodere af hjemmesider,hvad de må og ikke må

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-10-07 22:54

Det samme på nederste scrollbar (altså højre og venstre)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-10-07 22:55

derfor 99%

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 07-10-07 22:57

Hva' sker der med en anden mus ?
Du har vel flere. Ik' ?
(De formerer sig jo som rotter)
Gambrinus

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-10-07 22:58

min er IE 6.0
I fireFox er der det samme

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-10-07 23:01

e.c >>får du en menu frem ved at højreklikke på/i scrollbaren i firefox?????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-10-07 23:02

Jo der er også den indbyggede, som jeg kan stryge blidt på ryggen der er også en højre klik knap nedenunder, igen resultat der heller og genvejs tasten på tastaturet, giver kun mulighed for Fortryd, Sæt ind eller Marker alt, når markøren er ude på bjælken

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-10-07 23:04

er det IE der ikke er menu o.v.n??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-10-07 23:06

er i IE og Avant overbygning,ikke i firefox.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-10-07 23:16

Ja da - når jeg har firefox i et lidt mindre vindue så det var IE 6 som viste sig.

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 07-10-07 23:16

Køb et ny mus en optiske mus.
mske

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 07-10-07 23:20

Lån naboens først.
Det kunne jo være en "Fejl 40"
Gambrinus

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-10-07 23:24

Jamen Pømske musen er optisk og lillebitte, jeg tror det er en unge problemet er løst, det var kliklåsen, det med højre klik er sikkert fordi jeg bruger Firefox, men det virker altså heller ikke i Outlook Express

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-10-07 23:26

I Avant er der f.eks
rul her
Tilføj til foretrukne
Åben alle links på denne side
Øverst
Nederst
Page up
Page down
Rul op
Rul ned
Tilpas

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-10-07 23:27

Tak for svaret Manse9933. nu mangler bare højreklik på scroll baren, det har jeg aldrig brugt og vil sikkert ikke savne funktionen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-10-07 23:28

Det virker i OE hos mig,i øverste vindue.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-10-07 23:31

Når man klikker send,ryger man op i toppen,så er det let at fise ned i bunden lyn hurtigt,eller man kommer ind i en trå man har læst igennem og vil se det sidte indlæg
så>nederst

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-10-07 23:34

Lige til oplysning Manse, der er en Page Down knap på tastaturet, eller endnu smartere knappen End og du ryger til bunden af siden, knappen Home og du ryger op til toppen igen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-10-07 23:43

jeg er vant at bruge musen når jeg koder,så det har jeg vænnet mig til,benytter også tastaturet nogle gange,men det er en vanesag.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-10-07 23:47

Jeg har vænnet mig til at bruge tastaturet mest mulig, på grund af at computeren på mit arbejde har en sådan dum skærm, hvor jeg skal bruge fingeren i stedet for mus, længe leve de små kræ og ud med de trykfølsomme skærme

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-10-07 23:47

forresten så nogle gange skal man klikke på siden for at få siden/browseren i fokus,ellers virker tastatur genvejene ikke,vis man lige er gået ind på en side.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 07-10-07 23:49

JAAAAA !
Og så kode min MX 1000 mus med Home og End i stedet for Scroll OP og Scroll Ned.
SÅDAN ! Suverænt til kandu.
Er der nogen, der skal bruge et tastatur ?
Jeg har lige fået et til overs.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-10-07 23:49

det må også blive sværer og sværer at se hvad der er bag alle de fetede fingre

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-10-07 23:53

jeg har en track man (kugle mus) og MX 1000(universal scroll) til sluttet,til forskællige opgaver,men bruger mest track man musen,så skal man ikke bevæge håndledet,av av

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-10-07 23:54

du fedter dig ikke til flere point end dem du har fået på den måde

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-10-07 23:56

ØV man har vel lov til at forsøge

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-10-07 00:01

Sov godt, jeg fik løst mit problem, hvis det andet bliver et problem, så hold øje med Kandu

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-10-07 00:03

selvgodt.