/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Rösti i bradepande
Fra : qfha
Vist : 2640 gange
100 point
Dato : 07-10-07 18:12

Hvor lang tid (minutter) skal röstien have i ovn, hvis det er en bradepandefuld.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 07-10-07 18:18

Står der ikke noget på posen

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 07-10-07 18:26

Citat
Står der ikke noget på posen

hjemmelavet .............!!

Accepteret svar
Fra : Klumme

Modtaget 110 point
Dato : 07-10-07 18:31

Hjemmelavet selvfølgelig LOOL

Jeg vil tro at 30 - 40 min vil gøre det på 200 gr.

Men du kan sagtens "føle" dig frem. Når Röstien begynder at tage farve, så tag med en lille ske en prøve ud og tyg dig til en bedømmelse.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-10-07 18:33

Hvis du syns du har mere styr på det i en pande, så lav 2-3 pander næsten færdige. Bugser Röstien over i en bradepande og gør den færdig der. Praktisk.... så kan du lave den i forvejen.... sågar dagen før

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-10-07 19:00
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-10-07 19:02
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-10-07 19:08

Øhhhh! I OVNEN??
Citat
Mad ordbog: Rösti
Schweizertysk navn for en tyk kartoffelpandekage.Pandekagen består af kartoffelstrimler, løg, salt og peber evt. timian som pandesteges.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-10-07 19:14

Med denne... så melder jeg mig ud af "Rösti"
http://hotstart.dk/opskrifter/ViewRecipie.aspx?id=1360

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-10-07 19:26

Du skal først "stege" dem på panden, derefter kan du lægge dem i en bradepande.

Hvis du bare lægger klatten på en bradepande, så hænger "bunden" fast.

Start i god tid med stegepanden, når röstien er gylden på begge sider, så kan du lægge röstien i en bradepande, hvor de så kan "steges" færdig. Læg evt. staniol over, så de ikke bliver forbrændte.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-10-07 19:28

Jamen CLAN..... Du fattede vist ikke problematikken LOOL

Det gik på Rösti i ovn..... i en bradepande.

Det er jo heller ikke i kabyssen du færdes mest når du er i søen, vel?

Uanset om du er ude eller hjemme så er du på boreplatformen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-10-07 19:33

Jamen hvorfor så ikke hot-dogs i friture-gryden... rösti laves på pande, se indslag fra Mad ordbogen 19:08

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-10-07 19:40

Du er da så praktisk CLAN. Bare ned i "Ønskebrønden" med hele møget.... snip snap snude, og så er maden færdig

Godkendelse af svar
Fra : qfha

Dato : 09-10-07 22:04

Tak for svaret Klumme.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-10-07 22:25

Tak for udvælgelsen.... Held og Rösti