/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Converter fra MOV til evt. avi
Fra : Angelica
Vist : 996 gange
100 point
Dato : 06-10-07 19:12

Hvordan får jeg et film klip lavet om til avi fil så det kan bruges i windows movie maker..?

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 06-10-07 19:23

Du kan prøve denne http://media-convert.com/

jeg har ikke det store kendskab til den.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-10-07 19:37
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-10-07 03:38

Hent og installer konverterings programmet Super, du behøver ikke andre programmer for at den kan virke, den omdanner stor set alle video og lydfiler, til næsten enhver tænkelig format, også MOV til AVI eller MPEG eller WMV hvis du ønsker det, læs om og hent Super her: http://www.erightsoft.com/SUPER.html download link er lidt svær at finde, men den kan også hentes her: http://www.afterdawn.com/software/video_software/video_encoders/super.cfm
Hvis det kun er en enkelt fil, eller du ikke ønsker at installere programmer til formålet, så er der mulighed for online konvertering, for eksempel Zamzar, jeg har testet den for at se resultaterne, og den er udmærket, du oploader din fil, ved at klikke på Gennemse, vælger formatet du vil omdanne til og skriver din e mail adresse, klikker på Convert og efter kort tid modtager du en mail med link til at hente det færdige resultat: http://www.zamzar.com/

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 07-10-07 08:36

Movie Maker 2 kan sagtens importere *.mov filer.
Vælg Alle Filer når du importerer videoer.

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 07-10-07 09:46

Clausen - det kan den altså ikk for så ville jeg nok ikk sidde her og med mit spørgsmål.. når jeg prøver snakker den om noget codec fis men ikk hvilken..

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 07-10-07 12:01

Det er altså mærkeligt, Angelica, fordi jeg havde prøvet at trække en QuickTime MOV film over til MovieMaker og da kunne den godt indlæse den hos mig. Må lige tilføje at jeg har Vista med MovieMaker 2.1.
Det kan også være at det har noget med codec at gøre, siden det ikke virker hos dig. MOV-filer findes måske i forkellige former.

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 07-10-07 12:06

ved det ikk.. men den vil ihvertfald ikk og kører stadig med xp derfor ville jeg prøve at converter filen istedet og se om den ville.. for når den spørger efter den codec skriver den ikk hva for en.. og kæresten kunne heller ikk se hva det kunne være for en..

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 07-10-07 12:26

Som du allerede er inde på, du mangler codecs og i stedet for bare at finde til en enkelt filtype, så vil jeg anbefale en hel pakke codecs, K-Lite codecs pack klarer det meste, den findes i 3 størrelser og med Mega Codecs pack vil du ikke mangle codecs foreløbig: http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack.htm du kan lade Windows MediaPlayer overtage MOV filer, prøv at læse mit tip, der handler om hvordan flv filer afspilles med MediaPlayer, fremgangsmåden med dine filer er den samme

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 07-10-07 12:27

Prøv at downloade den nyeste version af MovieMaker, hvis du har XP med SP2.
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/updates/moviemaker2.mspx

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-10-07 12:35

Det løser ikke codec problemet Clausen

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 07-10-07 12:47

Nå, men så pas på før du installerer nye codec'er og sæt en gendannelsespunkt i Systemgendannelsen fordi nogle kodekser kan gøre Windows ustabil.
Held og lykke. Klaus.

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 30-10-07 22:47

har fundet en som virker så tak for hjælpen gutter..

hvis nogen skulle søge hedder den Alive 3GP Video converter - det er et købe program men den virker..

Godkendelse af svar
Fra : Angelica

Dato : 30-10-07 22:49

Dit svar kan bruges hvis det er codec den er helt galt med og jeg kan desværre ikk give mig selv point men ellers hedder programmer Alive 3GP Video converter

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-10-07 01:10

Tak for point du kunne have valgt Super, den kan det samme og så er den gratis men ok hvis det andet program er mere brugervenlig