/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Undgå med Garmin 250.
Fra : Perege
Vist : 6462 gange
50 point
Dato : 29-09-07 11:19

Hvordan sætter jeg min Garmin 250 til det?

I Opsætning kan man kun "undgå":

U-Vendinger
Hovedveje
Betalingsveje
Færger
Carpool-Baner (hvad det så end er)
Grusveje.

????

Har prøvet at maile til Garmin, men de svarer ikke.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 29-09-07 11:20

- undgå hvad? - hvis du holder den slukket, undgår du alt...

Kommentar
Fra : Perege

Dato : 29-09-07 11:25

Ups.

Glemte jeg at skrive.

Undgå motorveje.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 29-09-07 11:36

Fremgår det ikke af din manual?

http://www8.garmin.com/manuals/1537_DATaendogkor!.pdf
på side 4 ser det ud til, at man skal ind på opsætning og evt. trykke hjælp.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 29-09-07 11:39

- hvis du vælger "korteste rute", fravælger den meget motorvej, men helt undgå det tror jeg ikke du kan med 250'eren...

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 29-09-07 11:42

Har du evt. forsøgt at søge på Garmin's side:

http://www.garmin.com/garmin/cms/site/us/support

f.eks. findes der et spørgsmål ang. "avoid" (undgå)

Citat
Question: Why does my Quest avoid Highways?

Answer:
If the unit is avoiding 'Highways' there is an avoidance checked with in the 'Routing Setup'. To correct this issue please follow the steps below:

Press the 'Menu' button 2 times
Scroll down to the 'Route Setup' icon and press 'Ok'.
Scroll down to the ' Avoidances' icon and press 'Ok'.
If there is a 'Check Mark' in the box the unit will avoid these. Remove check marks from highways and the device will no longer avoid them.
Last modified on: 06/28/2007

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 29-09-07 12:00

- ellers prøv

http://www.garmin-user.dk/

God weekend

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 29-09-07 12:05

Carpool er så vidt jeg ved noget med at hvis man kører flere personer i samme bil, frem for at køre hver for sig, så må man køre på denne. Hvis man f.eks. samler et par kollegaer op om morgenen og kører sammen på arbejde.

I USA er der i hvertfald vejbaner, der står POOL på, hvor man minimum skal være 3 i bilen, før man må køre i den vejbane... Andre må så holde kø-kultur :)

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 29-09-07 12:12

Prøv evt. at hente webupdater:
http://www8.garmin.com/support/collection.jsp?product=010-00621-00

efter den er installeret, så se om der er opdateringer til din GPS.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-09-07 15:25

Hvis du vil undgå motorveje skal du gøre det på en anden måde.

I valg af køretøj , skal du sætte dig ind som f. eks cyklist. så kommer din beregnede rute ikke ad motorveje.

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 29-09-07 16:29

det burde være samme sted som ved u-turns -det er det ihvt på vores

Kommentar
Fra : halloodk

Dato : 29-09-07 23:31

Nemt- under værktøjer(den icon der ligner en halv svensk nøgle på højre side) tryk på den så får du en række af iconer op hvoraf en af den ene hedder navigation, den trykker du på på, så kommer en rækker af indstillinger frem, på venstre side står der her iblandt "undgå" på højre side er der række blå bokse, den blå boks der står uden for "undgå" står der enten slået til eller slået fra, den trykker du så på, så kommer du ind i grusveje o.s.v. du kan ved at trykke på de enkelte slå muligheden fra eller til.
Carpool er et amerikansk fænomen,(jeg mener dog også jeg har set det i UK) hvor man på de store motorvej i midterrabaten har etabableret en ekstra vejbane eleveret en meters penge over de andre vejbaner, denne vejbane åbner man så i myldertid, den ene vej om morgen og den anden vej om aften, man må så kun køre på den vejbane hvis man er mere end 1 i bilen. Formålet med det er jo så at for folk til at køre sammen på arbejde i stedet for i hver sin bil og de får den beløninng at de kan køre lige igennem uden at side i kø, smart ikke?
Håber du kan bruge vejledningen.
mvh.
Halloodk