/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Minilån?
Fra : Iselou
Vist : 965 gange
67 point
Dato : 28-09-07 22:57

Hej.

Jeg er på udkig efter et sikkert sted at låne penge. Det drejer sig om et "minilån" og renten skal selvfølgelig være så lav som muligt.

Hvad kan i foreslå? Er det dumt at låne penge via nettet?

Jeg vil helst have noget som kan tilbyde mig hurtige penge.

Er det for godt til at være sandt, eller kan det faktisk godt lade sig gøre?

Det skal lige siges at jeg aldrig har prøvet at låne penge før, og er lidt nervøs for det.

Mvh IseLou

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 77 point
Dato : 28-09-07 23:17

Inden du bliver lokket ud i noget du vil fortryde....så læs her.

http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/forbrugslaan/

Husk at lån altid skal betales tilbage....er det ikke noget du kan vente lidt med, og evt. spare op til ?

Det kan blive et skråplan......

Du spurgte ikke om min mening, men den fik du med til samme pris.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 28-09-07 23:34

http://mybanker.dk/hurtiglaan/sammenlign_priser/

Iøvrigt er jeg enig med jakjoe. Du får meget mere ud af det hvis du lige lægger til side hvad du ellers ville have brugt på afdragene og så bruger pengene når de er der (det tager næsten kun halvt så lang tid at spare dem op på forhånd som at afdrage dem bagefter)

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 28-09-07 23:35

Hvis du snakker om lån til en rimelig rente så er Minilån ikke en mulighed.

Få enten et rigtigt lån i din bank eller en kassekredit. Hvis der er tale om små summer kan en kassekredit hurtigt oprettes og er langt billigere end Minilån.

Når noget lyder for godt til at være sandt og der er penge inde i biledet ja så er det for det meste for godt til at være sandt.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 29-09-07 00:08

Njo - mange banker tager nu et pænt grundgebyr for at lave et lån, så til kortvarige lån kan diverse financieringsselskaber sommetider være med.

Men men .. Hvis du er i stand til at afdrage et alligevel dyrt lån på fx 2000 kr, så kan du også spare det samme beløb op.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 29-09-07 06:38

Helt klart en kassekredit hos din egen bank. Når du har tid til at stille spørgsmålet her, så har du nok mere end 15 minutter som de fleste hurtigtlån tager, men du skal aligevel af med en årsopgørelse og en lønsedel, så mon ikke din egen bank er lige så hurtig?

Det er i mange tilfælde underordnet hvor høj renten er, det der rykker er oprettelsesgebyr og hvor lang periode du afdrager over.

Når du ordner det i din egen bank hvor du også har en bankrådgiver (selvom du aldrig har mødt vedkommende endnu), så er du mest sikker på at få en realistisk løsning og det er faktisk også pengene værd, hvis det skulle vise sig at være lidt dyrere.

Hvis du ikke har noget særligt tilhørsforhold til din bank, så ring rundt til et par forskellige og hør hvad de kan tilbyde dig. spørg helt specifikt til hvad du kommer til at betale for lånet istedet for at hænge dig i renten.

Du er gældfri nu og det vil være ekstremt ærgerligt for din fremtid, hvis du fik brudt den gode cirkel nu, bare fordi du har fået en fiks ide (ja det er som regel dem der skal gå hurtigt).

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 29-09-07 08:45

du skal gå til din egen bank. også selvom du måske ikke har den største kreditværdighed. hvis du tager den slags ukurante lån, risikerer du at din bank opsiger dit engagement og så er du ret så meget på røven. desuden kan du meget lettere lave en fornuftig afbetalingsaftale med din bank og hvis det kniber en måned eller to med at skaffe pengene til afdragene, kan du få et par frimåneder, dvs. et par måneder hvor du ikke betaler. det bliver så bare lagt på i den anden ende så lånet løber lidt længere.
så hold dig fra alle de karl smarter der lokker med hurtige lån. det hurtigste ved den slags er nok den hastighed de bliver sendt til inkassp med.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-09-07 09:54

Citat
Jeg er på udkig efter et sikkert sted at låne penge

De er såmænd SIKRE allesammen..... (sålænge du betaler)

Problemet er nok mere at ALLE udlån bygger på dine PERSONLIGE oplysninger....

Uden dem er det så godt som umuligt at råde, rent bortset fra at du får mest for pengene i din bank...

Det kan være atraktivt at låne andre steder hvis dine forhold er til det....

Men det vil kræve at vide...

ALDER
INDKOMST
BOLIGFORHOLD
ALENE/GIFT
BOPÆL (visse kvarterer holder de sig desværre fra)
EVT. KREDITKORT

osv...

Alle disse ting kender din bank normalt på forhånd - hvorfor det nok ville være det bedste sted at henvende sig....

PS...

Hvor stort et lån taler vi om ??????

Det er IKKE altid en fordel at man IKKE har lånt tidligere

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 29-09-07 11:04

Lån penge i banken i stedet for alle de smarte og hurtige løsninger. www.jyskebank.dk

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 07-10-07 01:59

Puha. Tak for alle jeres gode råd og fornuftige meninger ;)

Jeg må nu sige at jeg er enig i at jeg nok bare må bide i det meget sure æble og vente til jeg i stedet har sparet op!

Tak for alle jeres svar!

Godkendelse af svar
Fra : Iselou

Dato : 07-10-07 02:00

Det blev lige afgjort med "først til mølle princippet" ;) Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-10-07 17:44

Jeg siger også tak.

Held og lykke med finanserne !!

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : iFinans

Dato : 25-10-08 13:28

FYI, så kan det betale sig at shoppe lidt rundt på nettet. Se fx. siden www.ifinans.dk, som vi står for

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 25-10-08 15:39

http://www.ifinans.dk/

Nu også med et link der virker.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 26-10-08 11:53

Alt andet end at henvise til mybanker er dybt useriøst.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-10-08 12:09

Citat
Nu også med et link der virker

Plattenslagere der bare vil slå mønt på viderestillelse - I HAR jo ingen penge