/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Efterlysning!!
Fra : wallemom
Vist : 1381 gange
400 point
Dato : 24-09-07 13:10

Jeg sidder her og er desperat: Min elskede hund på 10 år har været forsvundet siden lørdag nat!! Han stak af med sin "datter" på 1 1/2 år kl 00.30 Det er desværre ikke første gang det er sket, men dde har dog ALTID vendt tilbage sammen.Søndag morgen kom "datteren" Carla hjem, men uden den gamle hund Walther!!Siden da, har jeg ledst ,kaldt, gået, cyklet osv. Jeg har kontaktet politiet, fået familie og venner til at lede uden resultat.Det værste er, at jeg er overbevist om de er sket ham noget for ellers VAR han vendt hjem nu! Jeg har kigget i vandhuller for at se om han er druknet, ledt efter svært tilgændelige områder uden resultat.

Nu vil jeglave en plakat af ham og sætte den op.Er der nogen herinde der kan komme med forslag som jeg ikke har tænkt på???

Kommentar
Fra : pve

Dato : 24-09-07 13:14

Prøv evt at læse dette: http://www.dansk-kennel-klub.dk/921/1243

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 24-09-07 13:16

- har du prøvet at lede sammen med Carla, og ladet hende bestemme ruten?

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 24-09-07 13:16

Hvis du er medlem af DKK kan du kontakte dem. De vil så sætte en annonce på hjemmesiden.

Desuden kan du kontakte Dyrenes Beskyttelse http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/

Hos dem kan du kontakte deres internater m.m. for at høre om han skulle være indleveret der. Desuden kan du fremlyse ham.

Har du kontaktet områdets dyrlæger for at høre om nogen har fået ham indleveret? Evt. pensioner i området?

Pøj pøj med eftersøgningen, jeg håber inderligt at du finder ham.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-09-07 13:52

såeh, såh, wallemom... han er nok bare ude på damesjov. Her hvor jeg bor er der rigtig mange damer i løbetid lige nu. ---Når han kommer hjem, så er det nok en ide at overveje en kastrering.. For det KAN jo gå galt, som du også selv er inde på.

Hvor i verden er han blevet væk? Altså, hvor bor I? Og hvad er det for en race?

Og som der står i linket til Dansk Kennelklub: Du skal sørge for at få oplyst hos det lokale politi HVOR de gør af indbragte hunde. Så kan du selv kontakte det sted for at høre, om han er der.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 24-09-07 13:53

Hunde drukner vel ikke, medmindre de er kommet til skade i trafikken, eller en jæger har skudt den - Det sker stadigvæk. Det var måske ikke det alerværste. Men en trfikulykke hvor den ligger kvæstet og hjælpeløs. Ja det er ikke opmuntrende. Men jeg tror ikke på at en gammel hund bliver væki længere tid hvis den ikke plejer det. men hvis der er tæver i løbetid kan alt vel hænde:

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 24-09-07 16:04

Valde hvorfor skulle jægerne skyde en hund. Det er ulovligt!

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 24-09-07 16:18

Det er så ikke ulovligt, bb1.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 24-09-07 16:45

Jeg har ikke sagt om det er lovligt eller ikke, Jeg siger bare, at de gør det, og grunden er, at hunden forstyrrer vildtet, og ødelægger reder æg og unger i den tid hvor der er yngel. Jeg er ikke jæger så jeg har ikke haft behov for, at aætte mig ind i jagtloven. Men jeg har været hundeejer i mange år, så hundeloven ved jeg lidt mere om, og det er ikke lovligt, at lade sine hunde strejfe om uden opsyn og ødelægge jægernes revir og forstyrre de vilde dyr. Elller de tamme på markerne.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 24-09-07 18:04

Desværre forsvinder der uhyggeligt mange hunde i disse tider, så du må bare håbe på det bedste, jeg kan ikke se at du kan gøre mere, det skulle da lige være at forhøre sig ved Falck, da det ofte er dem der tage sig af trafikdræbte dyr.

>-valde
Det giver dog ingen jæger lov til at nedlægge hunden, uanset hvor meget den strejfer.
I ganske særlige tilfælde kan man dog få tilladelse.

Mvh
dabj

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-09-07 18:24

du må sandelig ikke bare lukke din hund ud og lade den løbe. det er strafbart. og hvis din hund forårsager et færdselsuheld står du meget dårligt, da du selv kommer til at betale for skaderne.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 24-09-07 18:47

Til Maj_britt + Valde jagtloven siger: At det ikke er tilladt at skyde en hund - så der er ingen grund til at hænge jægerne ud for at gøre det, ved at sige, at de gør det.

At så loven om mark og vej fred åbner en mulighed for lovligt at fjerne/ herunder også dræbe en hund hvis den angriber husdyr eller mennesker er en helt anden sag.

Ingen må sådan blot lige dræbe en hund.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-09-07 18:54

wallemom, er han kommet hjem??

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 24-09-07 20:07

dbj Hvorfor fortæller du mig det? Det er nogenlunde det jeg sagde. Det er nu ikke så sjældent en hund bliver skudt, måske fordi de jagter og dræber får når de er flere i sammen,

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 25-09-07 00:10

->valde
Citat
Jeg siger bare, at de gør det, og grunden er, at hunden forstyrrer vildtet, og ødelægger reder æg og unger i den tid hvor der er yngel.

Fordi du postulerer at hunden kan være dræbt af en jæger, hvilket du overhovedet ikke har belæg for.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 25-09-07 11:15

Dabj - Det er der nøjagtig lige så meget belæg for som for alle de andre gætterier.
Når man har set en flok får der er dræbt eller lemlæstet af løsgående hunde, så forstår man nok ejeren tager loven i egen hånd, Det sker der ikke noget ved. Hundeejeren skal nok lade være med at gøre noget ved sagen på grund af de store bøder og erstatning.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 25-09-07 11:39

Det var IKKE får eller deres ejer du tog udgang i, men vildt og jægere.
Slut herfra.

Kommentar
Fra : wallemom

Dato : 25-09-07 12:34

Jeg er skam udemærket klar over at mine hundeikke må strejfe rundt...det er nu heller ikke noget jeg "planlægger"!! Mine hunde får min 6 km ture hver dag og gerne til vandet hvor de begge nyder at boltre sig. Min gamle hund Walther, er en blanding af labrador og Grand Danois...med hans alder er 10 år såe.....:Men han er i god form, så når han ikke er kommet hjem endnu så VED jeg der er noget galt.Bare jeg så vidste han er er død og ikke ligger og lider et sted... '

Jeg har nu sat plakater op og ringet til divese steder, men stadig uden hjælp

suk, suk, suk

Kommentar
Fra : pve

Dato : 25-09-07 12:43

Jeg håber meget du finder ham i god behold, men har du forsøgt at ringe til Dansk Kennelklub jvf. det link jeg gav ovenfor ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-07 12:59

Citat
Min gamle hund Walther, er en blanding af labrador og Grand Danois...med hans alder er 10 år

Det udelukkede nok "kidnapning"

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 25-09-07 13:16

dabj sådan skrev jeg: "det er ikke lovligt, at lade sine hunde strejfe om uden opsyn og ødelægge jægernes revir og forstyrre de vilde dyr. Elller de tamme på markerne." Er det at tage udgangspunkt i vildtet mere en i de tamme dyr? iøvrigt er det vel ligedyldigt hvad de ødelægger. dt harmer vel ham med bøssen ligemeget

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-09-07 13:16

HVOR??????? i landet er du??

Det nytter jo ikke meget, at jeg går og kikker efter ham eller sætter sedler op hvis I bor i Nordjylland, f.eks.

Jeg bor i Ballerup ved København.

Wallemom, husk lige det udmærkede råd med at forlange at få at vide af politiet HVOR de kører fundne hunde hen...
Det er sket før, at ejerne selv har fundet hunden i en pension fordi politiet har "glemt" at den blev parkeret der. Eller den blev sat der at politiet i nabokredsen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-07 13:29

Hunden er vel "mærket"

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-09-07 13:35

Jaha..... men der er ikke så mange, der kan læse en chip. --Eller bruge oplysningen til noget..

Heller ikke den lokale betjent..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-07 13:43

Hvis ikke de steder hvor de evt. kører hundene hen kan det - hvad i himlens navn gør det så godt for....

Kommentar
Fra : wallemom

Dato : 25-09-07 13:54

Jeg bor i Østjylland ved Odder..og jeg bor på landet.Jeg har kontaktet dyreinternatter, dyrlæger, Falck,Kommunen, politiet, og er snart løbet tør for indfaldsvinkler.............Han havde ikke halsbånd på da han stak af, men er naturligvis chipset...................

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-09-07 13:55

Det er KUN opbevaring. Ikke andet!
Det er hørt om før, at en hund kan blive afleveret af politiet i en pension og så går der LANG tid før ejerne bliver fundet.

Hvis proceduren f.eks. er, at Falck indfanger hunden evt. på anmodning fra politiet- og kører den til dyrlæge. Dyrlægen kontrollerer chip og evt. tatovering og vaccinerer. Hunden bliver bragt videre til pension (som kræver vaccination).

Derefter skal dyrlægens oplysninger videre til politiet, som skal eftersøge hunden ud fra chipnummeret.
Hunden er imens i pensionen.
Hvornår politi og dyrlæge får kommunikeret kan jo være afhængig af tid på døgnet, travlhed på klinik/politistation osv. Det er også sket, at der er gået glem i systemet, -f.eks. i tilfælde af sygdom eller ferie.

Selvfølgelig får ejerne nok en gang besked om, hvor deres hund er. Men hvis man kan spare hunden for et par dages fængsling -og sig selv for lige så lang usikkerhed, så gør man vel helst det.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-09-07 13:57

Du skal have politiet til at oplyse dig om, præcis HVOR hunden bliver bragt hen hvis de finder den.... Død eller levende.. Nogle gange kan den være rendt langt. Eller politiet kan have en aftale med en pension et stykke væk.

Og du skal IKKE regne med, at den ene politikreds ved, hvad den anden laver...

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 25-09-07 14:38

Wallemom.
Sæt en annonce i Horsens Folkeblad eller Jeres lokale ugeavis. Politiet bruger desværre ikke mange resurser på at finde ejeren til en bortløbet hund.
Men på et given tidspunkt sætter de en annonce i et dagblad og skriver, at er hunden ikke afhentet inden en bestemt dato bliver den aflivet. Det er desværre også sket selvom hundene har været clipset eller øre tatoveret.
Er din hund evt. kørt ned, så er det vejvæsnets opgave, at give politiet besked.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-09-07 15:02

Wallemom, du kan oprette efterlysning på Dyrenes Beskyttelses hjemmeside..

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbdyr.nsf/forsideefterlysning?openform&count=10000&exp=familiedyr

og sikkert også på forskellige hundesider..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-09-07 15:22

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbdyr.nsf/forsideefterlysning?openform&count=10000&exp=familiedyr

http://www.dyrenettet.dk/Annoncearter.asp?art=2&type=annoncer

http://www.crimecode.com/soeg.asp?ctrl=0&hitslut=0%20&siden=0&theSQL=&hovedgruppe=husdyr&menu=husdyr

Her er nogen link til sider hvor du kan sætte efterlysninger af din hund.
Husk også at tjekke internater om dyr der søger nyt hjem, nogen overser altså chipmærkningen.

For øvrigt er der gennem det seneste 1-1½ år forsvundet en del store hunde i midt/østjylland, som aldrig er dukket op igen , hvor de forsvinder hen har der været mange gisninger om

Den eneste jeg hørt om som kom tilbage, var en hund der blev fjernet fra en baghave på Silkeborgegnen.......den dukkede på mystisk vis op et par dage efter, forvirret og forskræmt på en gade i Odense.

En indikator for, om der kan være hændt hunden noget grimt, (kørt over, bortført, skudt el.lign)., er hvordan den hjemvendte hund reagerede da den kom tilbage.

Var den nervøs, urolig, forskræmt, træt, beskidt i pelsen o.s.v.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 25-09-07 20:55

Det er rigtigt, at hunden ikke nødvendigvis blivet tjekket, ikke alle pensioner har udstyr, og på landet kan der gå lang tid før hunden nærmer sig en dyræge. Så ring rundt til alle hundepensioner i området og spørg efter hunden.

Hvad med en annonce i lokalradioen.

Krydser fingre for du snart finder ham i god behold.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : wallemom

Dato : 25-09-07 21:45

Carla var meget træt da hun kom hjem, men ikke specielt urolig eller beskidt.Det var dog tydeligt at hun havde haft næsen i jorden, men det kan ligeså godt skyldes at hun har været ude at grave efter mad! Det er dog meget tydeligt nu at hun savner ham...Vi har gået mange lange ture over marker, langs bækker osv uden resultat.Må indrømme at mit håb om at finde ham i live efterhånden er lig nul.Men jeg har virkeligt brug for at finde ham om det så er som død .At ikke finde ham , vil betyde at jeg aldrig får lukket " cirklen" Med fare for at lyde plat, så er han altså for mig det barn jeg aldrig har fået.....Jeg synes ikke han fortjener efter det lange skønne liv vi har haft sammen, at skulle ende sine dage et koldt ensomt sted.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 26-09-07 06:36

Jeg håber virkelig du finder ham, og du kan da ikke give op endnu. Jeg ved at der efterhånden er gået noget tid, men han kan jo stadig være på tur eller være "opbevaret" på en eller anden pension.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 26-09-07 07:30

Jeg var i en lignende situation for nogle år siden, dog med en kat. Jeg skulle flytte og måtte ikke tage katten med - med den blev sur og stak af fra den nye ejer (en veninde).

Jeg fik hjælp via en clairvoyant, som fortalte at katten var i live og beskrev omgivelserne, som den befandt sig i. Dén beskrivelse fattede jeg ikke, får det var lige den gård, som min veninde bor på!

Men der gik ca. 12 dage, så dukkede hun op igen - glad og accepterende - og er der den dag i dag, mange år efter.

Måske har I sådan en clairvoyant i nærheden? Hvis du vil prøve, og især hvis vedkommende "er dyr", så få et bevis på, at vedkommende kan det der! Lad vedkommende eks. beskrive noget af dit hjem eller fortælle andre konkrete ting...

Og så håber jeg, at han kommer hjem igen, for uvidenhed er rigtig hæslig...

Kommentar
Fra : Caja

Dato : 26-09-07 11:15

Har du fundet din hund?

Det er så forfærdeligt det der er sket for dig

Min kat forsvandt også fra mig. jeg fandt hende ved at kontakte falck. jeg gav en grundig beskrivelse af hende. og hun var hverken chippet eller øremærket. de ringede så til mig at de havde fået en hun kat ind der matchede min beskrivelse. så fik jeg besked på at jeg skulle komme derud og se hende. det var så hende. hun var blevet påkørt af en bil og overlevede desværre ikke kvæstelserne i sidste ende. hun var dog i live da falck fandt hende.

Det er mit råd til dig.

Jeg krydser alt hvad jeg kan krydse for at du finder hende.

Kommentar
Fra : Caja

Dato : 26-09-07 11:29

Undskyld mange gange..... * At du finder ham

Kommentar
Fra : bonzotøsen

Dato : 26-09-07 11:45

hejsa..

hvor i odder er han smuttet fra? (har familie derude.. ).. Ved at hunde der optages af politiet eller indleveres til dyrlægen sendes vidre til tingskoven i tranbjerg.. prøv at kontakte dem og evt kør ud med et foto til dem.. desværre kan der somme tider være svært at finde chippen (taler AF erfaring) og nogen dyrlæger sætter dem i forkert side og hvis ikke den som scanner tager sig tid og scanner den anden side tja så finder man ikke den ikke.. har du evt et billede som du kan sende til mig og jeg vil under alle omstændigheder gi besked vidre til min familie i Balle ved odder om at de skal være obs..

hilsen bonzotøsen

Kommentar
Fra : Trilleas

Dato : 26-09-07 12:12

Lige en venlig tanke herfra. Jeg håber du finder ham!

Med venlig hilsen

Trille (en stor dyreven)

Kommentar
Fra : maafrandsen

Dato : 26-09-07 22:17

øv altså...... håber snart walter kommer hjem igen, det gør helt ondt at tænke på...... håber du snart ser ham igen, og at han har det godt. kan lige forstille mig hvor slemt det må være. eller næsten, for det skal man jo nok selv ha prøvet for at vide hvordan den følelse er. har engang fået lokket en hund ind i vores have, forde den løb forviret rundt ude på vejen, da vi fik ringet til dens ejer græd hun af glæde, den havde været væk i to dage, og hun havde slet ik fået sovet... en dejlig oplevelse at få med- at se de to blive genforenet.... håber for dig at du får den oplevelse med.
venlig hilsen fra michelle jimmy anne og vores vovse matilde

Kommentar
Fra : wallemom

Dato : 28-09-07 18:28

Kære alle!

I morgen er det så en uge siden Walther forsvandt.Jeg har sat plakater op overalt,ringet til dyreinternatter, politiet, Falck, samt kommunen da det er dem der samler påkørte dyr ind.

Jeg vil sætte et billede ind til dyrenes beskyttelse med en efterlysning. Jeg må indrømme at håbet om at finde ham efterhånden er lig nul.

Tak fordi I er så søde til at komme med gode ideer.det varmer at I gider at hjælpe

KH Jette

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 28-09-07 19:05

Nu har jeg fortalt det til min veninde, som er clairvoyant - og som hjalp mig med min kat for år tilbage...

Så nu vil jeg gerne vide: Når man ser på Walther bagfra, er han så overvejende mørk og forholdsvis lang- og lidt ruhåret? For det er noget, som poppede op i hendes hovede, mens vi talte. Og så følelsen af at gå på en (lys) grusvej med plads til en bil. Vejen fører hen til en gård.

Hun siger, at den er uden halsbånd (ikke noget, som jeg har sagt), og den lige nu "bor" på gården. Folkene der har taget den til sig, fordi den vandrede rundt, men har spurgt hos "Brugsen", om der er nogen som savner en hund.

Jeg ved jo ikke, hvordan der ser ud, der hvor du bor - men hvis du vil, så er du velkommen til at ringe til hende. Jeg sender dig gerne hendes nr.

Kommentar
Fra : wallemom

Dato : 28-09-07 19:32

Walther er sort med hvidt blis på brystet samt lidt på poterne.Han er korthåret.Set bagfra ser man næsten kun det mørke.

Jeg bor i en lille landsby, og jeg tror nok at jeg og mine hunde er ret "kendte".Jeg har sat et billede med efterlysning af ham i den lokale brugs. Du må MEGET gerne sende mig din venindes nummer.Foretrækker du at sende det på almindelig mailadresse er det Wallemom@yahoo.dk

Tusind tak fordi hjælper.

Kh Jette

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-09-07 21:03

--Måske kan den clairvoyante veninde sige mere, hvis hun får et billede af Walter..
Det er jo ikke et show, det her. Giv hende endelig så mange oplysninger som muligt. Måske kommer der noget til hende..

Og lad os endelig vide, hvordan det går.....
Jeg krydser fingre og tænker på jer...

Så længe han ikke er fundet, så er der håb endnu. Han KAN være taget ind i en anden familie...
Han er jo sikkert stor og dejlig og meget træt.....

Kommentar
Fra : wallemom

Dato : 03-10-07 11:12

Nu er der gået ti dage siden Walther forsvandt og ingen har givet lyd om at have et ham.Det undrer mig , for han er/var en stor hund på ca 50 kg og ikke sådan liiiiige at overse!!

Jeg er nok noget til den erkendelse at han er i Hundehimmelen og at jeg aldrig mere skal se eller røre ham! Nogen dag gør det så sindsygt ondt at jeg næsten ikke ved hvad jeg skal gøre af den sorg.Jeg ved han var en gammel hund, men ikke at vide hvordan han kom herfra er ikke til at bære.

Lys er tændt for ham hver dag....Tak for jeres støtte, det har virkeligt hjulpet mig!

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 400 point
Dato : 03-10-07 14:13

Hvis ikke den clairvoyante veninde kunne hjælpe dig, så var det nok et vildspor hun var på.

Men vi har allesammen de evner, mere eller mindre udviklede.
Når jeg ud fra din beskrivelse af Walter prøver at forestille mig, hvad der er sket, så dukker der noget op med, at han er "blevet træt" og har lagt sig. Så efter lidt tid har Carla forladt ham og er løbet hjem.

Måske har han fået et hjertestop på grund af alder... Og måske ligger han ikke så forfærdelig langt væk fra hjemmet.. Det er en god måde at dø på: Ude på "sjov" i omegnen, --lægger sig lige for at puste lidt... og sover ind..

HAR du prøvet at tage Carla i snor og sige "Find Walter" til hende? Og så lade hende lede dig?

Den anden mulighed er, at DU SELV "tuner" ind på ham og forsøger at fornemme, hvad der er sket.. Det er dig, der kender ham bedst. Måske giver DET dig et nyt spor..
Sæt dig et sted i absolut ro og hold en ting af hans ind til dig. Luk øjnene og koncentrer dig.. Og tag imod, hvad der kommer, -som tanker eller syn eller fornemmelser.. Hvadsomhelst.

Godkendelse af svar
Fra : wallemom

Dato : 04-10-07 01:20

Tak for svaret Birgitta.Og jeg er bare SÅ glad for at du har taget dig så megen tid til at hjælpe mig

Knus Jette

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 04-10-07 14:26

....Jette, --glem os ikke. Hvis du hører nyt om Walter, så fortæl det her i tråden. Selv om spørgsmålet er lukket, så får vi jo stadig besked hvis der er nye indlæg.

Hvis du ikke hører mere om ham, så prøv på at slå dig til ro med, at han har lagt sig til at "sove" et sted i naturen...

Og tak for accepten af mit svar..

Kommentar
Fra : nemifan

Dato : 07-10-07 20:21

hvad mener du med "datteren"? er det en han passer på eller hvad?
men jeg ville foreslå en hunde fløjte. de går rundt højst 3 km. i området så det bliver nemt

Kommentar
Fra : wallemom

Dato : 02-11-07 00:55

Ja nu skriver vi så den 2 novemeber og der er INTET nyt om Walther.Det piner mig HVER dag at jeg ikke ved hvad der er sket!!Jeg savner ham så sindsygt at jeg nogle dage slet ikke kan andet end at græde.Bare tanken om at "nogen" har "gjort" noget ved ham ,kan få mig op i det røde feldt.Og hele tiden tænker jeg på hvad vi godt ved KAN ske med hunde.

Tror I at nogle kunne finde på at bruge min gamle hund som "madding" for en kamphund??

Det eneste positive er, at Carla er ved at blive lidt sig selv igen og ved at finde livsgnisten.Hun begynder at ligne Walther mere og mere både i ydre og indre.Ikke at hun på nogen måde skal være en kopi, for hun er en dejlig hund, men det er rart trods alt at have NOGET af ham endnu ( Carla er en af de utallige hvalpe han fik med to "one night stands"---16 skønne hvalpe blev det til...)

Kan I tænke på EN ting jeg ikke har fået gjort eller kan gøre bedre?? Er modtagelig for alle råd

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 02-11-07 07:11

Har du skrevet et læserbrev eller lignende i lokalavisen (-erne) - eller fået dem tl at hjælpe med en artikel med foto...???

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-11-07 13:42

Nårh, så Carla er hans ægte datter? Jeg troede bare hun var vokset op hos ham...

Så HAR du jo stadig i allerhøjeste grad noget af ham endnu.

Carla ved jo nok, hvad der er sket.. Og HUN har accepteret det og er ved at komme videre.. Tror du ikke, du kan tage ved lære af hende?
Jeg synes det lyder som om hun ved, at Valter ikke kommer tilbage.

Og NEJ! Jeg tror ikke, at nogen kunne finde på at bruge en gammel hund som prøveklud for deres kamphund.. Det er en forfærdelig tanke.
Og at "tro" at det ikke er sket, er ikke nok. Men helt sikkert er det da, at hvis nogen har gjort noget så utænkeligt og følelseskoldt, så ER Valters trængsler for længst forbi. Han HAR fået fred.

Men som sagt, så tror jeg mere på, at han lige så stille er gået omkuld i et krat et sted og er sovet ind. At Carla ikke viser dig vejen til ham skyldes at hun VED, at han er død. Så giver det ingen mening for hende at søge tilbage til det sted.

--Nu er der gået så lang tid, at han er blevet en del af naturens kredsløb. Nok ikke den værste skæbne for en gammel hanhund med udlængsel.

Og forresten: Husk lige at holde øje med, om der er nogen tæver, der nedkommer med et kuld hvalpe om 2-3 uger. Hvem ved hvad den gamle kriger har lavet på sin sidste udflugt?

Kommentar
Fra : maafrandsen

Dato : 27-11-07 22:39

hej

syntes bare lige jeg vil sende dig en kærlig hilsen, hvor er jeg altså ked af det på dine vejne, hvor er det bare forfærdeligt, når man ik ved hvor ens kæreste eje er blevet af. så vil bare lige sende dig en stor krammer, ik at det hjælper, men er jo tanken der tæller.

knus herfra