/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Poleing af lak
Fra : pk2dk99
Vist : 856 gange
100 point
Dato : 17-09-07 13:38

Hej
jeg har et sporgsmål ang af Polering af min bil. Er der noget gode værksted eller sted hvor man poler bilens lakken og hvad koster polering af en bil??? Jeg bor i vest sjæland.
mvh
pk2dk99

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 17-09-07 13:43

Dem her kan gøre det:

http://www.tidycar.dk/

Der er sikkert også en nær dig.

MVH

Kommentar
Fra : tykkemand

Dato : 17-09-07 17:27

prøv denne side http://www.ditec.dk/ditec.htm

det er noget af det bedste du kan give din bil

hilsen Tykkemand

Kommentar
Fra : Tri

Dato : 17-09-07 17:34

Hej pk2dk99!

Jeg ved at Pava i Køge (www.pava4600.dk) har et klargørings center, hvor de klargøre, polere & lakforsegler bil.

Jeg er ikke klar over om der er et lokalt pava center i nærheden af dig, hvor de yder denne service.

Tri

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 17-09-07 18:39

Mange autolakere polerer også biler. Forhør dig på det nærmeste værksted nær dig.
Men har du plads, og skygge og ikke alt for koldt, kan du nemt gøre det selv. Men en polermaskine er vigtig.

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 100 point
Dato : 17-09-07 18:46

Hvorfor ikke gøre det selv ? Selvgjort er nu engang velgjort.
Køb en ordentlig lakrenser, en rigtig god voks og polertwist / fnugfri klude.
Vask bilen med sæbe og rindende vand. Skyl grundigt og aftør bilen med f.eks. vaskeskind.
HVIS solen skinner, bør du holde i skyggen. Brug lakrens efter anvisningen ( en flade ad gangen )
poler efter, og når du har været over det hele, smør bilen ind i voks, og når det er tørret op, poleres hele molevitten, til alle flader skinner og er glatte.
Og så kan du jo lige snuppe ruderne med det samme: Opvaskemiddel og et lågfuld salmiakspiritus i en spand med 10 liter vand.
Og så er den søndag eftermiddag gået........ (Men glæden varer heldigvis meget længere )

Godkendelse af svar
Fra : pk2dk99

Dato : 17-09-07 20:58

Tak for svaret Cortina01.