/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
skjule xtern hd i gæsteprofil
Fra : hovhow
Vist : 548 gange
50 point
Dato : 16-09-07 23:27

Hej proffer!!

Jeg har aktiveret gæstekontoen på min pc, og jeg vil gerne skjule min eksterne harddisk når man er logget på gæstekontoen...altså så den kun er synlig for administratoren = mig.

Hvordan gøres det?

Jeg kører med XP sp2, og der er tale om en "ganske almindelig" ekstern harddisk sluttet til usb.

P.F.T.
hovhow

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-09-07 00:27

Kan du ikke bare slukke for den externe harddisk, når andre skal bruge gæstekontoen på din computer !!!! Når de er færdige med din computer så tænder du bare for harddisken igen.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-09-07 00:38

Jeg skal lige tilføje at jeg selv bruger den metode når mine børnebørn bruger mine computere, for så er jeg fri for at aktivere brugerkonti, idet jeg syntes det er en irreterende måde at starte op med flere konti.

//bentjuul

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-09-07 00:57
Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-09-07 01:05
Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-09-07 07:44

Jeg ville holde mig til "bentjuul"´s forslag.....

Hvis du bruger et eller andet program til at "låse" disken vil du komme rigtig på spanden hvis noget sker med dit C-drev da det vil være det der også styrer den externe - så er den pludselig også ubrugelig.....

Da det er en usb, kan det ikke være så stort et problem enten et hive usben ud eller slukke for strømmen....

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-09-07 09:00

Citat
Cryptainer can be installed directly on a USB / removable drive as a "stand alone" install. One can carry this installation of Cryptainer ('Cryptainer Mobile') to different machines without having to install Cryptainer on the host machine. Sensitive data can be stored within an encrypted volume file that can only be accessed through Cryptainer, with the correct password.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-09-07 09:26

http://www.kandu.dk/tiphist.aspx?tid=15887
Her finder du også et par programmer til at ''skjule'' drev.

Kommentar
Fra : hovhow

Dato : 17-09-07 09:30

Tak for alle indslag. Jeg er ikke interesseret i at kryptere m.v., det er for avanceret/besværligt.

Er det ikke muligt "bare", at undlade visning af den eksterne harddisk i gæsteprofilen?

At slukke for harddisken er selvfølgelig en mulighed, men det optimale ville være at den bare ikke er synlig når gæster logger på. Er der ikke noget med, at man kan indstille hvad der skal være muligt/synligt i de forskellige brugerprofiler?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-09-07 09:38

Citat
det er for avanceret/besværligt.

http://www.governmentsecurity.org/archive/t4004.html
Citat
Hey, Have you ever needed to hide a drive on a system? For example, suppose you manage a system shared by multiple users in a public area, and you keep diagnostic and management applications on a separate drive.

Wouldn't it be nice to be able to hide that drive from users to prevent any mischievous exploration? You can do so with a simple registry edit.

Follow these steps:

1. Launch the Registry Editor (Regedit.exe).
2. Navigate to HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ CurrentVersion\Policies\Explorer.
3. Right-click the Servers key, and select New | DWORD value.
4. Name the value NoDrives.
5. Press [Enter] twice to open the Edit DWORD Value dialog box.
6. Using the list below, type a number that corresponds to the drive you want to hide in the Value Data text box, and click OK.
A: 1
B: 2
C: 4
D: 8
E: 16
F: 32
7. Close the Registry Editor.

You must restart the system or log out of Windows XP in order for the change to take effect.

To hide other drive letters that we didn't list, follow the pattern of doubling the number for each successive drive. For example, drive G: would have a value of 64.

To hide multiple drives, add the values together. For example, to hide drives A: and B:, use a value of 3. If you want to hide all drive letters, use a value of 67108864.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 17-09-07 18:43

Jeg mener du kan oprette et password til den eksterne, ligesom i "shared folders" - men er ikke helt sikker. Men i Vista kan det lade sig gøre

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-09-07 18:47

Citat
det er for avanceret/besværligt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-09-07 19:30

Citat
Jeg mener du kan oprette et password til den eksterne

Det er som sagt ikke noget problem at låse den....

Problemet opstår hvis du "mister" dit c-drev medens den er låst....