/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Grundejerforening
Fra : lucerne01
Vist : 716 gange
100 point
Dato : 16-09-07 16:44

Hej

Hvis man ikke er medlem af en grundejerforening og denne vedtager nogle bestemmelser er man så automatisk pålagt at følge dem ?

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 16-09-07 17:59

Det kommer an på, om det står i servitutterne, at du skal være medlem.

Men hvorfor skulle du ikke skulle være medlem...? Du kan jo ikke lade være med at benytte f.eks. en forbedring på vejen, hvsi den laves (og betales) af de andre...

Hvad har de bestemt, som får dig til at spørge?

Kommentar
Fra : lucerne01

Dato : 16-09-07 18:11

Selvfølgelig er jeg medlem, netop på baggrund af det du skriver, går ind for fællesskabet.

Min frygt er at de vil indføre at vi skal gå med vores hunde i snor når vi går tur med dem.
Lang historie.... Som jeg ikke vil debattere her.

Accepteret svar
Fra : Ysseven

Modtaget 100 point
Dato : 16-09-07 18:15

Dit spørgsmål er altså mere, om du kan melde dig ud, for ikke at skulle holde hund i snor...!?

Start med at se i servitutterne, om du er (tinglyst) pligtig til at være medlem. For så er der desværre ikke mere at snakke om.

Så lægger jeg hovedet i blød imens.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 16-09-07 18:20

Er der forresten tale om en privat fællesvej?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-07 18:29

Du kan garanteret IKKE melde dig ud.....

Den med hunde i snor bliver brugt MANGE steder - bl.a. af hensyn til mindre børn der "løber løs"

Du kan selvfølgelig blæse på hvad de vedtager, så er spørgsmålet hvilke sanktionsmuligheder de har, men det må stå i vedtægterne.....

Kommentar
Fra : lucerne01

Dato : 16-09-07 18:45

Der er ingen servitutter der skriver at jeg skal være medlem.

Kommentar
Fra : lucerne01

Dato : 16-09-07 18:46

Det er ikke en privat vej, kommunal.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-07 19:58

Citat
Der er ingen servitutter der skriver at jeg skal være medlem
.

Næh, men det står nok i grundejerforeningens vedtægter at "området" er pligtig til at være medlem....

Nu ved jeg ikke hvor længe du har været "grundejer" , men er du blevet det EFTER grundejerforeningen er stiftet står det sikkert også i dine købsaftale...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-07 19:59

Men hvis vejen er kommunalvej har grundejerforeningen IKKE noget at skulle have sagt.....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-09-07 20:42

Citat
Hvis man ikke er medlem af en grundejerforening og denne vedtager nogle bestemmelser er man så automatisk pålagt at følge dem ?

Citat
Min frygt er at de vil indføre at vi skal gå med vores hunde i snor når vi går tur med dem.

Det kan grundejerforeningen ikke alene bestemme, da det er en kommunalvej. Selv på en privatvej, så skal det godkendes af kommunalbestyrelsen.

refi

Her hvor jeg bor, er der også en grundejerforening, men det er frivilligt at være medlem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-07 20:53

Citat
Her hvor jeg bor, er der også en grundejerforening, men det er frivilligt at være medlem.

Hvilket formål har den så ??????

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 16-09-07 21:02

Bor du i København...? For der vist særlige regler.

Kommentar
Fra : lucerne01

Dato : 16-09-07 21:08

Bor ikke i KBH

Kommentar
Fra : sushjer

Dato : 16-09-07 21:15

Prøv lige at læse § 3

http://www.vovseinfo.dk/hundelov.htm

Så kan din grundejerforening hoppe fra nu af og til jule aften, det er politivedtægten der er gældne til en hver tid.

Kan i øvrigt så godt forstå at de ikke vil have løse hunde rendene

Her hvor jeg bor sker det at hundene render ind og skider i min indkørsel, el. i mit bed ud til vejen, hvilket jeg syndes er ulækker og noget svineri, og især når man bar vender ryggen til hunden.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 16-09-07 21:44

Citat
det er politivedtægten der er gældne til en hver tid.

Der gælder INGEN politivedtægter mere overhovedet. Aller er ophævede.

På private fællesveje har lodsejerne pligt til at deltage i vejvedligehold (privatvejsloven). Det er en væsentlig funktion for grundejerforeningen at koordinere dette. Hvad grundejerforeningen ellers finder på sal du kun rette dig efter hvis du er medlem eller det er tinglyst på din ejendom.

At følge reglerne i grundejerforeningen er det man kalder 'godt naboskab', men det kan jo være du er ligeglad

Kommentar
Fra : lucerne01

Dato : 16-09-07 21:52

Citat : At følge reglerne i grundejerforeningen er det man kalder 'godt naboskab', men det kan jo være du er ligeglad

Hvad er dog det for noget fis at skrive?
Hvis du har brugt lidt tid så ville du kunne se hvad jeg skrev tidligere "Selvfølgelig er jeg medlem, netop på baggrund af det du skriver, går ind for fællesskabet".

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 16-09-07 21:59

OK, så "... man er ligeglad..". Bare for at skelne mellem lov og andre regler som jeg synes bør følges

Kommentar
Fra : lucerne01

Dato : 16-09-07 22:05

Hvad er det jeg er ligeglad med ?

Kommentar
Fra : lucerne01

Dato : 16-09-07 22:07

Lukker den her tråd nu, og syntes det er utroligt at 9 ud af 10 gange så ender en debat med at folk skal svine hinanden til eller komme med dum smarte bemærkninger !

Ufatteligt at folk er så snævert synet og belærende.

ØV !

Godkendelse af svar
Fra : lucerne01

Dato : 16-09-07 22:07

Tak for svaret Ysseven. Rart med en der bliver på sporet..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-09-07 22:37

Citat
Så lægger jeg hovedet i blød imens.

[citay]
lucerne01

Dato : 16-09-07 22:07

--------------------------------------------------------------------------------
Tak for svaret Ysseven. Rart med en der bliver på sporet..
[/citat]

[citay]
Accepteret svar
Fra : Ysseven
Modtaget 100 point
Dato : 16-09-07 18:15

--------------------------------------------------------------------------------
Dit spørgsmål er altså mere, om du kan melde dig ud, for ikke at skulle holde hund i snor...!?

Start med at se i servitutterne, om du er (tinglyst) pligtig til at være medlem. For så er der desværre ikke mere at snakke om.

Så lægger jeg hovedet i blød imens
[/citat]

Citat
Min frygt er at de vil indføre at vi skal gå med vores hunde i snor når vi går tur med dem.
Lang historie.... Som jeg ikke vil debattere her.

Her hvor jeg, bor er der også en, der vil have indført at man kun må parkere i højre side af vejen.

Men hvor er højre side af vejen Ja ja hun vil måske også bestemme om man skal køre ind af den ene ende af vejen eller den anden LOOOL

PS .... hvis jeg ser nogen af beboerne gå tur med deres hund, og den skider i min indkørsel og (hundens ejer) ikke samler lorten op, så ligger den i ejerens postkasse dagen efter.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 17-09-07 07:38

--> Lucerne01: Selv tak. Håber, at det ender godt...

--> ans: