/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Motorsaven dør
Fra : josephine22
Vist : 2990 gange
50 point
Dato : 16-09-07 13:10

Hej

Vi har for nylig købt en ny motorsav. Da vi langt om længe fik den startet kørte den også fint. Men da vi så næste dag ville starte den igen, ku vi slet ikke få liv i den... Vi har tjekket tændrør, filter og alt muligt. Nu kan vi så godt få den startet, men kort tid efter dør den. Og især når vi giver gas. Er der nogen der ved hvad det kan være? Ret irriterende når den er helt ny.

Håber I kan hjælpe, da min kæreste snart smider den ad H... til...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-09-07 13:22

Tag dog kontakt til forretningen, hvor den er købt.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-09-07 13:37

Er der 2-takts-olie i benzinen.
Og kædeolie i kædeoliebeholderen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 16-09-07 13:47

Du skriver den er ny, så afleverer den i forretningen hvor du har købt den.
Der er garanti på den, hvis du ellers kommer det rigtige benzin på.
Du skal slet ikke bekymre dig om hvad der kan være galt.

Hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 16-09-07 14:08

Det lyder som om den er magret lidt rigelig i blandingen. Men den burde være justeret ordentlig ved levering. Ind i butikken igen.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 16-09-07 15:38

Hvis det er en helt ny sav burde justeringen være i orden. Tilbage er så om i har fyldt korrekt olieblandet benzin på den.

Men som det er sagt til bage til forhandler medmindre din kæreste har kvajet sig og fyldt forkert brændstof på

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 16-09-07 17:35

Har du kigget efter om chokeren er "tændt"? Den vil nemlig gører det du snakker om, hvis ikke den bliver frakoblet efter den er blevet varm.

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 16-09-07 19:17

Mht. benzin blandingen, så kørte den jo fint den ene dag.. Men dagen efter var den gal... Så det burde jo ik være blandíngen der er noget galt med.
Det med chokeren har vi checket og den blir slået fra når saven er startet. Men den når jo aldrig og blive varm, fordi den går ud efter en ca. 30 sek.
Og ja der er 2-taksolie i benzinblandingen og motorsavsolie på, så det burde heller ikke være det. Men der er nok ikke andet og gøre end og aflvere "skidtet" tilbage igen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-09-07 19:27

http://www.kandu.dk/spg109649.aspx#1230981

Tag dog en snak med forretningen, hvis den er blevet brugt, som motorsaven skal bruges, så får I sikkert en "ommer"

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 16-09-07 20:19

Hvilken type sav er det (Producent og model)?