/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvem ved noget om Mazda.
Fra : tullenulle
Vist : 783 gange
100 point
Dato : 15-09-07 13:18

Hejsa..

Har en mazda 323 2.0 turbo diesel. Den gule lampe i instrumentpanelt som lyser når gløderørerne forvarmer er begyndt at blinke hele tiden efter motoren er startet, kan det skyldes at gløderørerne skal skiftes ??? dette kan bilen vel ikke selv finde ud af at fortælle ??? Eller skyldtes det en fejl i tændingssystemet som den skal på værksted for at have lavet ???

MVH Tullenulle.

Kommentar
Fra : kimlund

Dato : 15-09-07 13:38

Mon ikke det er et gløderør der driller??

Sådan er det ihvertfald på "min" firmabil, godtnok en Mercedes Sprinter... Men en gammel en af slagsen :) så mon ikke også din Mazda kan fortælle det??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-09-07 14:00

Det skyldes højst sandsynligvis en fejl i printfolien inde i instrumenterne.......det plejer det at gøre når kontrallamperne på den måde begynder at blinke.

mvh dova

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 15-09-07 14:01

Tror det er en løs forbindelse

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-09-07 14:58

Det er i hvertfald ikke en fejl i tændingssystemet. For det er der ikke på en dieselbil.

Kommentar
Fra : tullenulle

Dato : 15-09-07 18:08

Glemte at skrive den ikke blinker når bilen startes med varm motor...

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 15-09-07 19:38

Du er nødt til at køre en tur på værksted. Det kan være enten gløderør eller en dårlig forbindelse ved kontrollampen. Og døde gløderør er ikke fede at have til vinter!

Kommentar
Fra : tullenulle

Dato : 11-11-07 13:30

Hejsa.... havde helt glemt dette indlæg, derfor denne sene afslutning på spørgsmålet....

Det viste sig at være et gløderørsrelæ som skulle skiftes....

MVH Tullenulle.

Annuller spørgsmålet
Fra : tullenulle

Dato : 11-11-07 13:31

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål