/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
sikkerhedskode
Fra : madamme
Vist : 1762 gange
100 point
Dato : 12-09-07 23:19

jeg har et problem at jeg har glemt min sikkerhedskode jeg har lavet på en gammel mobil tlf jeg har...
hvor og hvordan kan jeg dog få den lukket op igen..

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-09-07 23:42

Hvilken model mobil er det.
Normalt er det jo en standard kode hver fabrikat laver til mobilerne. Du kan ringe ind til din udbydeer og få den udleveret når du har dokumenteret hvem du er

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-09-07 23:44

eller du kan kontakte www.unlock.dk
For 100,- ordner de det

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-09-07 23:47

næ det var såmænd blot sølle 49,-

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-09-07 00:40

Sikkerhedskode er for at forhindre tyveri. Den kan du ikke få telefonen til at virke uden. Så lever den tilbage til ejermanden.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 13-09-07 00:52

Nu skriver du ikke, hvilken mobil du har, men hvis det er en lidt ældre Nokia kan du få gendannet sikkerhedskoden her:

http://mastercode.nokiafree.org/

Alt hvad du skal gøre, er at indtaste dit IMEI-nummer, som du finder ved at taste *#06# på teleonen. Det er selvfølgelig afgørende, at du indtaster EMEI-nummeret 100 % korrekt.

Når det er gjort, klikker du så på "Generate", hvorefter du får lavet en ny sikkerhedskode.

Pøj-pøj med det.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 13-09-07 00:53

teleonen = telefonen.

Kommentar
Fra : madamme

Dato : 13-09-07 01:06

det er en nokia 6103.
Problemet er jo at den kode jeg selv har lavet kan jeg ikke huske,,, for jeg har ikke brugt den tlf i over 1 år

Kommentar
Fra : madamme

Dato : 13-09-07 01:10

problemet er at når jeg tænder den beder den om sikkerhedskode og det er jo den jeg ikke kan huske , så jeg kan slet ikke komme ind i tlf

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 13-09-07 01:14

IMEI-nummeret står også under batteriet. Det er et tal med. Det er et tal med 15 cifre.

Kommentar
Fra : madamme

Dato : 13-09-07 01:25

nu har jeg skrevet IMEI nr og trykket på "Generate" og hvad vil der så ske ???

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 13-09-07 08:35

Du kan få den udlæst ved at gå ned til den lokale telepusher

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-09-07 09:12

Citat
nu har jeg skrevet IMEI nr og trykket på "Generate" og hvad vil der så ske ???

Så kan du håbe koden har ændret sig...

Enten skal du nu taste 1234 eller 0000

Virker ingen af delene må du en tur til en unlocker...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-09-07 09:29
Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 13-09-07 10:33

Citat
nu har jeg skrevet IMEI nr og trykket på "Generate" og hvad vil der så ske ???

Så kommer din nye sikkerhedskode frem på skærmen. Det kan du slet ikke undgå at se.

Så du har nok ikke fået alle 15 cifre med, da du indtastede sikkerhedskoden. Eller også har du også indtastet bindestregerne, og det skal du ikke. Kun tallets 15 cifre.

Konstrueret eksempel:
Ikke sådan: 350077-52-323751-3
Men sådan: 350077523237513

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 13-09-07 10:35

Rettelse: da du indtastede sikkerhedskoden = da du indtastede IMEI-nummeret.