/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Hvilken Monitor?
Fra : scheidelin01
Vist : 450 gange
39 point
Dato : 11-09-07 10:06

Kan nogen rådgive mig i valg af disse skærme til min pc.

Jeg bruger min PC meget. Bl.a. til grafik (CAD) og ikke meget gaming.
Jeg har et budget på Kr. 4000,-

Samsung 215TW
eller
NEC MultiSync 20WGX2Pro

Kommentar
Fra : myg

Dato : 11-09-07 10:21

Har kun gode erfaringer med Samsung. Har (haft) 17" - 19" - 22" alle gode skærme.
Kender ikke NEC andet end omtalt som et udmærket produkt generelt.

Hvis du er meget krævende m.h.t. farver, er en "gammeldags" CTR-skærm stadig at foretrække. Den giver mere naturlige farver hvor LCD er mere til den "skrappe" side.

Kommentar
Fra : scheidelin01

Dato : 11-09-07 10:23

No offence mod dig myg. Men det er et mere proffesionelt teknisk svar jeg søger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-07 11:12

Citat
Men det er et mere proffesionelt teknisk svar jeg søger

Og hvad skulle det bestå af....

Skærmen er ikke bedre end dit grafikkort eller omvendt....

Det svageste led bestemmer....

Om du bruger den til cad - eller breve har da intet med sagen at gøre i den retning.....

Så du "snupper" bare den med den bedste opløsning og "håber" dit grafikkort kan følge med....

Opdateringshastigheder osv. har ikke nogen betydning til det brug....

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 11-09-07 11:37

Her finder du mange oplysninger....så må du selv vurdere !

http://www.flatpanels.dk/panels.php

mvh
jakjoe

Annuller spørgsmålet
Fra : scheidelin01

Dato : 11-09-07 20:45

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål