/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Smertefuld skulder
Fra : jes-a
Vist : 845 gange
34 point
Dato : 10-09-07 18:52

Hej

Har nu i lidt over et år haft undt i min venstre skulder, når jeg vil trække den op. Belastning af skulderen fremprovokerer symptomerne. Smerterne kommer altså i løbet af dagen og er der ikke så stor grad om morgenen. Jeg har været til læge som vrøvlede noget om rotator cufs og sente mig til fys. Efter at have været til to fysser samt forskellige smertestillende, er jeg nu hos en kiropraktor, som giver mig stråler, der går ind og småødelægger vævet, så det letter kan hele det syge område. Det gør godt nok undt, men lader ikke rigtig til at hjælpe. Det sjove i det hele er at hverken kiro eller fysser kan finde smerten, hvor jeg føler den. Jeg føler den midt mellem hals og arm dybt inde i det bløde. Men der kommer ingen smerter med strålekanonen. Men de påstar alle at det er denne rotator cuf ude ved kugleledet, som er galt. Men det føles ikke undt på mig.
Jeg er af læge henvist til ortopædkirurg til december(lang ventetid). Men det er da vist noget med operation. Kan det virkeligt passe, at der skal så meget til for at gøre det af med den forbandede smerte. Desværre er der ingen garanti for at det vil hjælpe.

Jeg vil gerne vide om andre har prøvet at have samme smerter som jeg og hvad I har gjort.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 10-09-07 20:55

Hvis du først har fået tid i december, så skal du kontakte patientvejlederen på det sygehus du er henvist til. Og så skal du spørge hende hvor der er kortere ventetid. Hvis du ikke kan komme i behandling indenfor 2 måneder, så kan du henvise til den udvidet ventetidsgaranti, og så skal du videre i det private.

Iflg
http://www.sst.dk/sst/Informatik_og_sundhedsdata/Registre_og_sundhedsstatistik/Beskrivelse_af_registre/Patientinfo/Ventetider.aspx?lang=da&pifaction=pifwait_v2_ascx&typeid=1592&supergroup=500®ion=1&ID=14

er der 3 ugers ventetid på Give Sygehus

Pøj pøj

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 10-09-07 21:01

Jeg blev henvist til en privat klinik. Lægen sagde det gik hurtigere end med sygehuse.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 10-09-07 21:08

Det lyder underligt at du skal vente så længe i det private.

Her siger ventetiden 0-3 uger
http://www.sst.dk/sst/Informatik_og_sundhedsdata/Registre_og_sundhedsstatistik/Beskrivelse_af_registre/Patientinfo/Ventetider.aspx?lang=da&pifaction=pifwait_v2_ascx&typeid=1592&supergroup=501®ion=1&ID=837

Prøv at ringe rundt til de forskellige private sygehuse. Hvis du finder et med meget kort ventetid, så ring til sygehuset hvor din henvisning ligger, og bed dem faxe den videre. Bed om fax nummer på det andet sygehus, så du kan give det videre hvor din henvisning ligger.

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 10-09-07 21:13

jeg så forkert i brevet. Der står der er seks månedeers ventetid. Da jeg fik brevet 5. juli, kommer jeg først til i januar.
Måske kan lægen henvise til et andet sted, hvis jeg ringer og siger at det er uhørt lang tid at vente. Måske kan hun også sige at der ER lang tid både på svendborg sygehus og Odense sygehus.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 10-09-07 21:16

Hvor er din henvisning sendt til ? Har du fået en dato og tid ? Eller skriver de bare hvor lang ventetid der er ?

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 10-09-07 21:27

Du skriver bare at der er 6 måneders ventetid i deres klinik, og at der 2 måneder inden undersøgelse skal finde sted, vil blive fremsendt en tid.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 10-09-07 21:28

Hvor er din henvisning sendt til ?

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 10-09-07 21:38

den er sendt til en privat ortopædkirurgisk klinik. De er så også kun to om det, så måske er det derfor det tager så lang tid.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 10-09-07 21:43

Ring imorgen til andre private sygehuse og hør til ventetiden. Du burde kunne se i brevet hvad det er for en behandling du er henvist til. Den spørger du så feks Hamlet om hvor lang ventetid der er på den behandling. Hvis der er få uger, så beder du om et fax nummer hvor du kan få faxet henvisningen til.

Derefter ringer du til den lille klinik hvor din henvisning er sendt til, og beder dem om at faxe den til det faxnummer du fik oplyst det andet sted.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 10-09-07 21:44

Når det andet sted så har modtaget din henvisning, vil du modtage et nyt brev med en dato og tid for undersøgelse.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 11-09-07 08:39

Kig lige på www.sundhed.dk
Der står alt med den slags og andre ting også.
Det er en fed hjemme side.

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 28-09-07 16:24

Jeg har ikke prøvet det selv, men jeg kender flere, der har haft glæde af akupunktur - om ikke andet så som smertebehandling/lindring... Hvis du bor i nærheden af København kan du måske også prøve en actera-klinik, hvor der kun arbejder uddannede sygeplejersker - deres behandling skulle kunne hjælpe på flere slags smerter og også for eksempel sårheling osv. Prøv at slå dem op! Måske findes der noget lignende i andre storbyer. Ellers vil jeg anbefale ekstra vitaminer og specielt mineralerne kalium, calcium og magnesium, der er vigtige for både muskler og nervers normale funktion. Måske kunne en idrætslæge også hjælpe....

Mht til ventetider, så ring 1-2 gange om måneden det sted du venter og mind dem om, at du gerne tager en afbudstid... Så tænker de måske først på dig, hvis en anden ikke møder op eller ikke får brug for behandling alligevel.