/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Surround med 4 ht?
Fra : alkoy
Vist : 521 gange
50 point
Dato : 01-02-03 16:46

Jeg er den lykkelige ejer af et sæt B&O RedLine 120. De spiller skide godt, og har en god bas. Jeg ville gerne have to baghøjtalere og lave noget surroundlyd med fire ht. Hvad gør man? Skal man skille B&O'erne ad, og samle basenhederne fra begge ht i en og "lege" subwoofer", eller hvad?

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 02-02-03 02:38

Er du sindsyg!!! NEJ. hvis der ikke er mere en 2 udgange i din forstærker. så skal du ikke prøve på at "lave" surroundlyd. for det bliver bare værre!!!

Hvis der er 4 udgange i din forstærker, så kandu evt. smide et extra set højtalere i.(Som du kan bruge til baghøjtalere)

du skal huske på at der er et delfilter i dine B&O højtalere som er instillet specifik til de enheder som sidder der i...

Mvh dr_scooter

ps. køb evt. en surroundforstærker i bilka til 2200 kr. (panasonic el. prosonic) og køb et surroundsæt, som består af 2 baghøjtalere og en center) ca.500kr. eller et komplet sæt hvor dert også høre fronthøjtaler med til 995 kr.(Eltax)

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 02-02-03 02:39

pps. denne forstærker jeg omtaler er på 5*100 watt. en god aktiv(indb. forstæker) subwoofer koster 995 kr. i bilka vel og mærket