/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Forskellen på grafikkort?
Fra : ST_KuTaIsO
Vist : 647 gange
85 point
Dato : 10-09-07 15:54

Har kigget mig lidt om efter et nyt grafikkort, men er lidt i tvivl om hvad je skal vælge, men mest af alt fordi at jeg ikke har nogen ide om hvad forskellen på fx. et "GeForce 6600GT" "GeForce 6600GTS" "GeForce 6600GTX" og "GeForce 6600LE" er...nogen der kan forklare lidt om hvad forskellen på disse "efternavne" er?...kan jo self gætte mig til at fx. GTX er bedre end LE pga prisen, men hvad er den konkrete forskel og kan det betale sig?
kravet er at jeg bare skal kunne køre nyere spil flydende.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 10-09-07 22:05

Jeg tror du skal op i lidt bedre spil hvis du vil køre de helt nye spil. I hvert fald i nogle måneder

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-09-07 07:56
Kommentar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 11-09-07 08:03

tak for svarene.

Linket var ganske informativt men dog ikke helt hvad jeg søgte. Nogen som kort kan forklare lidt om det?

Accepteret svar
Fra : jesperrh

Modtaget 85 point
Dato : 22-09-07 21:10

for at gøre det simpelt, er det noget med de chips de bruger i de forskellige... nu bedre jo dyrere, og jo dyrere jo bedre performance.
f.eks: 6600GT er en del bedre end et 6600LE, så meget at du ville kunne mærke forskel på spil.

Og til spil som du skriver, afhænger det helt af hvad du spiller, og hvor meget du vil betale for et nyt.

Hvis vi snakker krævende spil, ville jeg vælge noget som et geforce 8800gts. Selv det med 320 ram. Kan følge med de fleste spil! Prisen er lige omkring 2000 for sådan et.

Godkendelse af svar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 24-09-07 09:12

Mange tak, det var lige hvad jeg ledte efter :)