/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Tv på værelse i Århus C?
Fra : Haddie
Vist : 640 gange
200 point
Dato : 09-09-07 17:38

Hey med jer!

Jeg er netop flyttet til Århus, for at starte mit studie på ASB. Jeg er flyttet ind på et værelse i en lejlighed i midtbyen i en 4.v. lejlighed sammen med 3 andre.

Derhjemme var jeg vant til at have fællesantenne, og på den måde bare skulle smide et antennestik i fjernsynet, og så var der tv. Men her er sagen anderledes. Der er nemlig ikke noget antennestik på mit værelse. Men hvordan kan jeg komme til at se tv inde ved mig selv? Jeg har ikke brug for 270 kanaler men ville egentlig bare gerne ha de gænge danske kanaler og evt. nogle viasat kanaler om muligt (dog ikke et krav). Er TV-tunerkort til PC'en det jeg ska bruge, for på den måde at se tv? Er det en stueantenne? Der har været snak om at vi sammen ku købe en pakke her i lejligheden, og så dele den imellem os, men er ikke sikker på at alle er indstillede på det, så derfor ska det faktisk bare være en løsning, der kan gi mig tv på værelset. Hvilke muligheder har jeg - det ska måske lige nævnes at jeg er indstillet på at der blir visse omkostninger, og regner også med at købe mig et helt nyt tv snarest. Dog ska det ikke være noget med at hænge en parabol op, da jeg kun bor til leje.

Håber meget at høre fra jer snarest, så jeg ka tænke det hele lidt mere igennem.

Venlig hilsen

Haddie, som ikke ved så meget om TV som han troede...

Kommentar
Fra : Haddie

Dato : 09-09-07 17:42

Sku måske lige nævne at jeg også er indstillet på at skulle betale til et abonemment hver måned...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-07 18:22

Citat
Dog ska det ikke være noget med at hænge en parabol op, da jeg kun bor til leje

Så har du udelukket Viasat....

Stofa bl.a. opererer i århus antenneforening.... (tjek din adresse)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-07 18:38
Accepteret svar
Fra : Ysseven

Modtaget 200 point
Dato : 09-09-07 19:28

Citat
Jeg er flyttet ind på et værelse i en lejlighed i midtbyen i en 4.v. lejlighed sammen med 3 andre.

Der må da være et antennestik et eller andet sted i lejligheden, her i dagens Danmark...? Er det ikke normalt...?

Får I nogen form for signal overhovedet - eller er det det, som I måske vil splejse om? For hvis I har det, så kunne en løsning jo være en fordeler-dåse (eller hvad det nu hedder), så der komme stik ind til flere/alle.

Vi har da TV-stik 3 steder i vores lejlighed...

Kommentar
Fra : hvterp

Dato : 09-09-07 20:00

køb en slingbox på ebay magen til den der er link til her , koster ca 100 dollers incl fragt. http://cgi.ebay.com/Slingbox-AV-SB240-100-Watch-Your-TV-Anywhere-Sling-Box_W0QQitemZ110167055519QQihZ001QQcategoryZ294QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting fungere sådan du sætter den op evt hos dine forældre , de har evt fællesantenne ,antennestik i også korbel den til deres internet , du installerer softwaren på din pc , og wupti du har alle deres kanaler på din pc , fungerer fint med en 2 mb forbindelse , det er sku genialt , syntes jeg . for det virker sku.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-07 20:06

Citat
Shipping

We ship using UPS ground. Items are usually shipped within 2-3 business days but circumstances beyond our control may delay shipping. We do not offer expidited shipping. Items are sent to the lower 48 states only. UPS can not send to P.O. Boxes. Per PayPal Seller Protection Policy, we only ship to the PayPal Confirmed Address. Do not ask us to change the shipping address. If you need to send to a particular address, change it in your paypal account before you bid. Shipping insurance is included in the shipping and handling charge. If the item is damaged in shipping the buyer must retain all original shipping containers and notify us within 48 hours and instructions will be given. In the event a damage claim is filed with UPS, the buyer agrees to the settlement of the claim. A UPS tracking number will be sent to buyer's email associated with the paypal payment.

Kommentar
Fra : hvterp

Dato : 09-09-07 20:28

linket var kun for billedet skyld fundet i farten , det er den model jeg ved der virker, man skal selvfølgelig købe af en der vil sende wordwide , og hvis sælger gør det tager det ca en uge i fragt tid, til din dør. Min bror har en , han har monteret hjemme hos sig selv , han bruger den så når han er på ferie , sidst var det i thailand , så kan han følge med i fodbold kampe på sin bærbar pc , på hans hotel værelse , eller se tv-nord , de har ikke lige de kanaler der ned .

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 09-09-07 21:06

hvis du køber en ganske almindelig stueantenne og en digitalbox og kobler det til fjernsynet, har du dr, tv2 og dr2.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 10-09-07 09:58

Yes - køb (med returret) en stueantenne og slut til dit tv - så har du måske 1-3 kanaler i acceptabel kvalitet.

Yes - køb (med returret) en stueantenne egnet for DVB-T samt en digital-box og slut den til dit tv - så har du måske DR1, DR2 o TV2 i fremragende kvalitet.

Måske virker intet af det acceptabelt, måske vil du have flere kanaler? Ja, så må du ud i dyrere og/eller mere kluntede løsninger. Men virker det så or ovenstående langt det nemmeste og billigste.

Godkendelse af svar
Fra : Haddie

Dato : 10-09-07 20:17

Det lyder som en ting der ska prøves....har vist overtalt dem til at vi ska ha noget fællesantenne/stofa/noget en stor pakke med en masse kanaler, så jeg kan se lidt af hvert...