/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
bejdse træværk
Fra : tararam
Vist : 1563 gange
40 point
Dato : 09-09-07 13:51

Er det muligt at bejdse mørkt træværk - lofter, vægge indenfor,- så det ligner (hvid) lud, som man kan med lyse træsorter, eller skal der males med dækkende maling i ludfarve. ?
Det er store arealer og ville helst at det kunne lade sig gøre med bejdse påført med en klud f.eks.

Kommentar
Fra : annette-sejr

Dato : 09-09-07 15:27

Det produkt der er mest velegnet er nok panelhvid fra trip trap.Men om resutatet er godt nok, ved jeg ikke. Du kunne jo lave en prøvestrygning på et stykke træ i en lignende farve inden du går amok i hele huset ! ! ! Har brugt det på mit meget mørke køkkenloft ( husk grundig afvaskning først ) Det ligner ludbehandling men er en slags lak med farve, så det er vaskbart bagefter. Strøg det i øvrigt på med en vinduesvasker i skumgummi. Held og lykke med projektet. Mvh. Annette

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 09-09-07 15:57

du kan godt få en lud der dækker det meste af gammelt mørkt træ uden at det er en heldækkende maling. det skal nok have mere end en gang, men det er stadigvæk pænere end heldækkende.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 09-09-07 16:36

Undskyld jeg blander mig, men det lyder somom du er ved at begå en dødssynd.
Lud er noget så uskønt og hvis dit 60er look er i god stand, så fås det ikke mere hipt

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 09-09-07 18:13

Til Jomfruane

Jeg bliver bare nødt til at følge den trend kunder vil have. Jeg har lige overtaget et B&B.
Hos andre B&B steder tilbydes lyse værelser, og mine, 1 stue og 14 værelser,- er med mørk hesian på væggene, og mørkt træ i loftet, karme og paneler, og det er ikke det kunder vil have. Det er alt for mørkt. Det behøver ikke lige være lud, men det var det jeg synes var bedst lige nu.

Accepteret svar
Fra : T_Totalservice

Modtaget 40 point
Dato : 10-09-07 01:37

Jeg er klar over det lyder møgbesværligt, men jeg ville nok fjerne de eksisterende og brændfarlige profillofter, som hvis du giver dem lud aldrig bliver rigtig lyse og hvis du maler dem sprækker i fer og not.

Op med en omgang gipsplader og så spartle og male - umiddelbart er det ikke meget mere tidskrævende end nedvasking og behandling af profilbrædderne.

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 15-09-07 09:22

Tak for svaret T_Totalservice.