/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
nye dysser? eller hva
Fra : dværgen
Vist : 546 gange
50 point
Dato : 07-09-07 18:12

skal ha sat ny cylinder på min scooter og er ikke helt sikker på om det kan betale sig at køre den til i stedet for at sætte nye dysser i
men så sluger den jo også mere benzin.

vil gerne høre jeres mening? tak på forhånd

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-09-07 19:31
Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 11-09-07 20:52

Alle cylindre SKAL køres til.
Skifter du til en anden type cylinder med større stempel eller anden placering af udstødningskanal, så skal den dyses om til det.

Så du SKAL begge dele og kan ikke nøjes med at gøre den ene ting.

Kommentar
Fra : dværgen

Dato : 12-09-07 15:01

okay jeg har da ellers hørt fra mange at man sagtens kan nøjes med at køre den til men at det tager tid og det tager ikke nær lige så lang tid hvis man skifter dysser.
men er de bare uvidende eller hva ?

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 50 point
Dato : 13-09-07 19:48

Ja, 100% uvidenhed.

Du SKAL omdryse den og du SKAL tilkøre den.

Normalt køre man den til med en dyse der er lidt for stor og så skitfer til en mindre dyse når den er kørt til og samtidig hæver omdrejningerne for at få flest HK ud af det.

Godkendelse af svar
Fra : dværgen

Dato : 24-09-07 13:01

Tak for svaret NoShyGuy.