/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
trådløs tastatur
Fra : iwersen
Vist : 512 gange
150 point
Dato : 06-09-07 20:43

Jeg kan ikke få mit trådløse tastatur til at virke.
Jeg trykker på connect-knappen på modtager og tastatur i nævnte
rækkefølge. Har skiftet batteri, men intet hjælper.
Hjælp...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-09-07 20:52

Er det første gang, du bruger det? Hvis ja, er det installeret.

Hvilket mærke er det?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-09-07 20:56

Har du installeret den rigtige driver

Kommentar
Fra : iwersen

Dato : 06-09-07 20:56

Nej det har virket i lang tid. Det er et Microsoft wireless keyboard 700 model 1060.
Det skete faktisk efter at jeg tabte musen på gulvet, men musen fejler ikke noget...?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-09-07 20:56

Tjek om din modtager (tilsluttet PC'en) ikke er faldet ud, eller sidder så signalet ikke kan modtages.
Jeg har også oplevet, at hvis du har ombyttet stik for mus og tastatur (på din trådløse modtager), så går det også galt - værd at tjekke ale stik mv.
Husk at de trådløse enheder inkl. modtageren faktisk skal være rimeligt tæt på hinanden. Logitech anbefaler +/- 30 cm. men min fungere fint med 0,5 m.

Kommentar
Fra : iwersen

Dato : 06-09-07 20:58

modtageren sidder fint, og musen kører jo på den samme.
Jeg har prøvet at sætte dem meget tæt op af hinanden, men
ingen effekt

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-09-07 21:01

Tabt på gulvet!! :-|
Musen burde ikke få det hele til at gå galt, med mindre den sender signaler hele tiden. Prøv at slukke for din PC... gem musen LANGT væk, genstart og se om dit tastatur fungere, gør det, så er det din mus som er gået i "koks"... hvis ikke, ja så skal du sikkert igennem en afinstallering af software, driver og så ellers starte forfra.

Kommentar
Fra : iwersen

Dato : 06-09-07 21:03

Okay CLAN.
Det er da et forsøg værd. Jeg prøver

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-09-07 21:05

Tjah! Elektronik kan til tider være ret følsomt... især hvis det får et "dask" det forkerte sted. Det behøves ikke være synlige skader

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-09-07 21:08

God ide CLAN

Eller bare for at prøve. Fjern driveren og installer den igen.

Kommentar
Fra : iwersen

Dato : 06-09-07 21:11

Jeg prøvede det der med at smide musen langt væk, trykke på connect
på tastaturet, men der skete ikke en skid.
Jeg skal nok prøve det med driveren, som I siger.
Det kræver bare at jeg skal ned i kælderen og finde den CD-rom der fulgte med
i sin tid.
Men tak for det. Jeg prøver senere når jeg har bedre tid.

Kommentar
Fra : iwersen

Dato : 06-09-07 21:12

Der skal lige tilføjes at jeg havde computeren slukket.....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-09-07 21:12

Der må sørme være langt ned i kælderen da det ikke sådan lige lader sig hente

Kommentar
Fra : iwersen

Dato : 06-09-07 21:16

Ja, men jeg skal jo også sidde og hekse rundt med at fjerne driveren og genindst.
igen, og det er jeg ikke så stiv i.
Men jeg skal da prøve bare ikke lige nu.
Kælderen er meget mørk og uhyggelig

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-09-07 21:17

Alt forladt.

Og det er jo heller ikke let at sidde og skrive her når nu tastaturer ikke virker.

Kommentar
Fra : iwersen

Dato : 06-09-07 21:19

Jeg har været nødt til at sætte det gamle til, med ledning. En falliterklæring.
Og så har det oven i købet forkert farve, sige konen.
Så I kan godt se, jeg er i nød, når hun blander sig

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-09-07 21:22

Ja, ja... du kan jo også downloade driveren - sikkert nyere version på nettet, end den du har på din CD

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-09-07 21:24
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-09-07 21:34

og eller http://www.google.dk/search?hl=da&q=drivers&meta= her er der frit valg på alle hylder.
Du bør nok "spilde" lidt tid på at gennemse:
http://support.microsoft.com/kb/258826/da

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-09-07 21:36

Hentyder b.l.a. til:
Citat
Hvis du vil fjerne og geninstallere driveren, skal du benytte følgende fremgangsmåde:
1. Tag enhedens stik ud af computeren.
2. Sluk for strømtilførslen til enheden, hvis enheden har separat strømforsyning.
3. Åbn Enhedshåndtering, klik på Start, klik på Kontrolpanel, klik på Ydeevne og vedligeholdelse, og klik derefter på System.
4. Klik på fanen Hardware i dialogboksen Egenskaber for system, og klik derefter på Enhedshåndtering.
5. Dobbeltklik på Tastatur, højreklik på det tastatur, du bruger, og klik derefter på Fjern.

Bemærk! Hvis enheden ikke står på listen, er enheden blevet fjernet automatisk, da du tog stikket til enheden ud. Fortsæt til næste trin.
6. Genstart computeren.
7. Tænd enheden igen, hvis det er nødvendigt, og sæt enhedens stik i computeren. Computeren registrerer enheden og geninstallerer derefter driverne til enheden.
Du kan hente de sidste nye drivere til det tastatur, du bruger, på følgende Microsoft-websted om hardware:
http://www.microsoft.com/hardware/mouseandkeyboard/Download.mspx (http://www.microsoft.com/hardware/mouseandkeyboard/Download.mspx)