/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
sibelius - pause bars
Fra : james25
Vist : 1293 gange
200 point
Dato : 04-09-07 22:57

Jeg roder lidt Sibelius v.4 og kan ikke finde den funktion som kan anvendes til at lave flere takters pause under en bar. F.eks. 4 takters pause skiftet ud en med en takt med en tyk linje i midten og noteret 4 tal op over...
Håber nogen kan hjælpe.

Kommentar
Fra : cwarnich

Dato : 16-09-07 16:36

Jeg mener ikke jeg har set denne funktion i Sibelius (den er der sikkert, det er jo et stort program )
Men kan du ikke bare skrive et 4-tal over en enkelt takt og så se om du kan finde det der symbol du snakkede om og sætte det ind. Den vil ikke spille de 4 takter selvfølgelig, men på papiret vil det være rigtigt.
Hvis du laver takten om til en hel-pause (i 4/4), så kan du skjule den ved at højreklikke på den og trykke "Hide" så du har en blank takt. Og så finde symbolet bagefter. (jeg tror der ligger noget i insert -> symbol )

Jeg ved ikke om dette giver mening for dig, men håber det lykkes for dig

Kommentar
Fra : james25

Dato : 05-11-07 10:30

Fandt selv ud af det. Man skal bare holde xtrl nede enden man venstre klikker på takterne man vil slette. Håber der er andre der får glæde af det.

Annuller spørgsmålet
Fra : james25

Dato : 05-11-07 10:31

Jeg fandt selv ud af det. Man skal holde ctrl nede og så venstre klikke på den pågældene takt der skal slettes. Håber andre for glæde af det.