/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Cdrom til dvd
Fra : Donmelchior
Vist : 376 gange
30 point
Dato : 01-09-07 16:10

Hvordan får jeg konverteret en cdrom med en film over på dvd?
Meget gerne lidt udførligt jeg er ikke så god til det "endnu.På forhånd tak

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 01-09-07 17:30

Det kommer an på om du har- og hilket brænder program du har.

Start med at lægge filmen på din computer og brænd den så bagefter.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-09-07 17:40

En ting, en CDROM er et drev der sidder i en PCer som kan afspille musik eller videoCDer, men hvorfor lave om til DVD når det kan være på en CD??

Kommentar
Fra : Donmelchior

Dato : 01-09-07 18:37

Til jomfruane.
Tak for svaret,men så står jeg bare med en cd mere.
den må på en eller anden måde konventeres.
Det er jo forskellige filsystemerVh.Donmelchior

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 01-09-07 18:38

En anden ting:

Cd-rom er et optisk medie til data.

Cd er en forkortelse for det engelske: Compactdisk og rom er et akronym for read-only-memory

En standard cd-rom er 12 cm i diameter og har en lagerkapacitet på 650 MB eller 700 MB.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 01-09-07 18:40

Det skulle gerne være komplet underordnet hvilken fil du brænder. Du samler den op i en mappe som du beder om bliver udskrevet på en dvd.

Kommentar
Fra : Donmelchior

Dato : 01-09-07 18:40

Til dr-dem.
Den skal bruges til noget undervisning hvor der kun er tv.Vh Donmelchior

Kommentar
Fra : Donmelchior

Dato : 01-09-07 18:44

Til jomfruane
det har jeg prøvet men det går ikke.så bliver jeg bedt om et gyldigt medie

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-09-07 18:46

Citat
Til dr-dem.
Den skal bruges til noget undervisning hvor der kun er tv

Stop stop du kan da ikke se denne CD/DVD på TV uden du har en CD/DVD fremvisere?????

Kommentar
Fra : Donmelchior

Dato : 01-09-07 18:46

Til stouenberg
Tak for orienteringen men det kan ikke bruges i denne sammenhæng men tak.Vh

Kommentar
Fra : Donmelchior

Dato : 01-09-07 18:48

Til dr.dem
selvfølgelig er der en dvd afspiller

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-09-07 18:51

Donmelchior

Hvis du har brænder og måske har NERO så burde NERO kunne klare denne sag, med mindre det er en volapyc fil du har

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 01-09-07 18:51

Måske er den kopi beskyttet?
Det kan i hvert fald være årsagen til fejlmeddelelsen.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 01-09-07 18:53

Kan du gå ind i "denne computer" og højreklikke på cdén, vælge kopier og lægge den på skrivebordet?

Kommentar
Fra : Donmelchior

Dato : 01-09-07 18:55

Til jomfruane
Den er ikke beskyttet.Vh
Jeg har fået et tip om nero vision.

Kommentar
Fra : Donmelchior

Dato : 01-09-07 18:59

Til jomfruane
ja

Kommentar
Fra : Donmelchior

Dato : 01-09-07 19:01

Jeg har fået et tip om nero vision ekspress,nogen der ved hvordan?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-09-07 21:22

Dommelchior er du ikke lige lovligt dum.
Blacklister folk der forsøger at hjælpe,
ingen har sagt et ondt ord til dig din klovn.
Jo jeg har og mener det squ

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-09-07 23:47

Den skal da bare laves om til en ISO-fil og så brændes på det medie som du ønsker.
Brændes som image.
Ikke alle CD / DVD læsere kan læse fra medierne RW.
Sony og ander afspillere kan også have problemer med uoriginale medier.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 02-09-07 07:32

Hvilket format ligger filmen i på CD'en ???
Ret vigtigt at vide !!!

MVH