/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Bylder!!
Fra : Chiquitita
Vist : 2037 gange
20 point
Dato : 30-08-07 16:01

Hej!

Jeg har fået en byld i højre side ca. 15 - 16 cm under armhulen. Jeg fik den igår og siden er den blevet lidt større, der er kommet meget lidt brunt væske ud af den og den er blevet meget mere rød og hævede. Den går forfærdeligt ondt og ser forfærdelig ud. Jeg er lidt bekymret

Jeg ville bare høre hvad "i" syntes jeg skal gøre ved det, skal jeg vente nogle dage og ser hvad der sker eller skal jeg gå til lægen med det samme?? Er det farligt at have en byld??

Jeg ved godt at der er blevet stille nogle spørgsmål nogenlunde magen til, men jeg ville blive meget taknemmelig hvis jeg fik et svar

Ha' det godt.

Mvh,
//Sandy

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 20 point
Dato : 30-08-07 16:03

Citat
eller skal jeg gå til lægen med det samme?? Er det farligt at have en byld??

Bare se at komme afsted....

Farligt...

Nej - men irriterende og kan blive MEGET værre hvis ikke noget bliver gjort....

Kommentar
Fra : Papadelle

Dato : 30-08-07 16:06

Jeg ville anbefale dig at smutte til lægen eller lægevagten. Normalt er en enkelt byld ikke farlig, men der er ingen grund til at tage nogen chancer. Og så får du ro, om ikke i bylden så i sjælen

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 30-08-07 16:12

En tur til lægen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-08-07 16:18

Du skal til lægen, for at få behandlning, antibiotika og evt. fjerne betændelsen.

Normalt er det ikke farligt at have en byld, men der er alligevel en vis risiko for blodforgiftning

mvh dova

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-08-07 16:39

Til lægen, jow - betændelsen skal væk.

En god idé, er at bede lægen om en recept på Fucidin creme til, hvis der skulle dukke flere op.

Heldigvis er bylden bristet, så den ikke brister indad - som kan give blodforgiftning.

God bedring.

Hanne

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 30-08-07 16:54

Man plejer at behandle med varme omslag op penicilin, så du må til lægen for at få en recept
Farligt? Hvem ved det? der er mange slags bylder, store og små+brandbylder. de er vel alle ufarlige når de bliver behandlet.

Godkendelse af svar
Fra : Chiquitita

Dato : 30-08-07 17:38

Hej!

Mange tak for svaret, det er meget brugbart

Mvh,
//Sandy

Kommentar
Fra : Chiquitita

Dato : 30-08-07 17:39

Jeg mener selvfølgelig tak for svarene

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-08-07 17:42

Selv tak....

Husk nu at få pumpet cyklen.... I morgen regner det....

Kommentar
Fra : Chiquitita

Dato : 30-08-07 19:06

Det skal jeg nok hahaha