/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Raadvad gryde til grøntsager
Fra : BentHadsund
Vist : 1700 gange
200 point
Dato : 29-08-07 00:01

Jeg har fået en sådan gryde, men hvordan gør man, jeg mangler også en "brugsanvisning" på hvilke råvarer der er egnet, og hvad er kogetiderne på de forskellige råvarer ?
M.v.h.
Bent

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-08-07 05:47

øhhh - hvad er det så lige for en gryde - alle gryder kan jo koge grøntsager

Er det en til at dampe grøntsager i ???

koge og dampningstider kan du finde i diverse kogebøger og ved google søgning

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 29-08-07 07:04

vi har brugt en hackmann i årevis. vi bruger ca. samme kogetid. indstil først uret, når vandet koger.
det eneste, som du skal være meget opmærksom på, er mængden af vand i selve kogekarret. ikke for lidt!
jeg har prøvet tørkogning.
ikke populært, kan jeg hilse å sige.
men prøv ellers at kigge google efter om damkogning af grøntsageer.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 29-08-07 07:06

vi taler ikke om en trykkoger, vel?

Kommentar
Fra : BentHadsund

Dato : 29-08-07 11:36

Det er ingen trykkoger, opbygningen er to gryder hvor den ene er en anelse mindre end den anden, den inderste er med mange huller (som en si), jeg har prøvet at søge på kogetider, jeg fik dog ikke noget brugbart resultat ud af det, jeg kunne derfor godt bruge et link, hvis nogen har et sådan. Vil godt spare udgiften til køb af en kogebog, derfor forsøger jeg her.
M.v.h.
Bent

Accepteret svar
Fra : Cirkelinedk

Modtaget 200 point
Dato : 29-08-07 12:21

Hej.

Fandt en side med tider på til Damkoger, det er godt nok et andet mærke, men mon ikke den kan bruges alligevel

http://www.albaline.dk/brugsanvisning.php?item=153

Mvh Cirkelinedk

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 30-08-07 08:35

efter beskrivelsen, så svarer den til vores (ikke raadvad).
gamle alm. str.kartofler 19-20 min. gulerødder lægges i de sidste 10 min. blomkål i større buketter ca. 8 min (al dente).

det er altsammen ca. tider, men prøv selv. det er jo også en smagssag hvor bløde, man kan lide sine grøntsager.

Godkendelse af svar
Fra : BentHadsund

Dato : 06-09-07 15:49

Tak for svaret Cirkelinedk.