/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Not for svinghjul??
Fra : Carsten1990
Vist : 1246 gange
45 point
Dato : 28-08-07 18:10

hvad gør den lille tingest egentlig og hvad sker der hvis man kører uden den??

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-08-07 18:21

Den sørger for at din TÆNDING står rigtig.
Kører du uden, kan du IKKE starte den, og starter
den, ender det GALT.
Mere eller mindre.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-08-07 18:29

Mangler du den, eller har du ødelagt NOTGANGEN

HAr jeg haft SUCCES med at bruge et 4 -6 mm bor
og bore en ny NOTGANG, gennem svinghjulet og krumtap,
og der efter bruge BORET som NOT.

ALTSÅ, knække boret og indsætte det som not.
Men kan ikke anbefale det, hvis det er TIL ANDET___ end en KNALLERT
Og det skal PASSE, ellers på den igen.

Bare lige en erfaring...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-08-07 18:59

En notgang og den feder som sidder i den har to formål.
1. Ta den sidder ordentligt fast
2. At den sidder et bestemt sted hver gang svinghjulet monteres.

Accepteret svar
Fra : taunusanden

Modtaget 45 point
Dato : 28-08-07 19:58

Tilføjelse til:
Citat
2. At den sidder et bestemt sted hver gang svinghjulet monteres.

hvis den ikke sidder rigtigt, så står din tænding forkert. Svinghjulet skal ikke sidde ret meget forkert før end at knallerten íkke kan starte.

Jeg købte i sin tid en Puch Maxi, der ikke kunne starte. Den "skraldrede" meget fra motoren, så han troede det var lejer, så jeg fik den billigt. Da jeg kom hjem med den og gik igang med at skille ad, så fandt jeg ud af at svinghjulet sad løst, møtrikken havde løsnet sig, dermed havde den også ødelagt not og notgang. Jeg fandt hvor jeg ca mente det skulle sidde, og spændte godt efter, jeg kørte på den næsten et år, før jeg solgte den, jeg hørte ikke noget fra køberen siden, så den har nok kørt længe efter

- Anden

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-08-07 20:53

Virker KUN, hvis motoren går GODT, eller hjulet er limet på
Ville nødigt bruge __MÅDEN__ på andre, ting, der har HESTE.

Citat
hørte ikke noget fra køberen siden,

Vedkomende havde sikkert glemt HVAD/ HVEM/ HVOR
Og prisen__

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-08-07 20:53

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-08-07 21:29

Hvis i vil se not og feder samling - så kig på en baghjuldsbremsetromle fra en
Volvo 210 Herregårdsvogn - den skal trækkes af med en meget kraftig specialaftrækker.
Nå - det var lige et sidespring.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-08-07 22:10

Citat
Nå - det var lige et sidespring.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-08-07 22:10

GLEMTE Auhtt

Godkendelse af svar
Fra : Carsten1990

Dato : 01-09-07 23:00

Tak for svaret taunusanden.