/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
opsige stilling pr mail?
Fra : jakobal
Vist : 2425 gange
100 point
Dato : 28-08-07 11:56

Hej,
Kan man opsige sin stilling pr mail? og hvis ja er det godt nok, at mailen er i arbejdsgiverens indbox den sidste i måneden inden kl 24.00. Med andre ord, det er nok den er i indboksen, den behøver ikke været set af arb giver?
Jakobal

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 28-08-07 12:02

Spørg hos fagforeningen, men jeg ville nok både skrive opsigelsen i mailen OG vedhæfte den i f.eks. word. Jeg tror godt det går.

Accepteret svar
Fra : Thomas.Haugaard

Modtaget 110 point
Dato : 28-08-07 12:04

Med mindre du i din kontrakt har noget specifikt stående om hvordan du skal opsige din stilling, så er det i orden.

Opsigelse kan i princippet ske mundtligt, telefonisk, pr sms, skriftligt pr mail ja whatever

Noget andet er så at jeg ville som chef opfatte det som dårlig stil og det ville da ikke medvirke positivt til at du kunne få nogle ordentlige anbefalinger den dag du skulle få brug for det.

VH

Kommentar
Fra : jakobal

Dato : 28-08-07 12:49

Helt enig i, at det er dårlig stil. Problemet er, at et andet job måske ikke er afklaret før den sidste i måneden og uden for normal arb tid.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 28-08-07 13:19

Du kan bedst slev regne for og imod men det korte af det lange er at ja du kan godt sige din stilling op på den måde medmindre i har en aftale om noget andet.

VH

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-08-07 13:43

Dårlig stil - ja -

Men det er lige så acceptabel en opsigelse som en opsigelse pr. brev...

Du skriver kl. 24, de steder jeg har sagt op har det skulle være inden kl. 12???

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-08-07 14:34

Vent du en måned mere på det job, hvis du skulle få det - så efterlever du en god stil, du har ikke "smækket med dørene", og der bliver ingen tvister.

Man kan sige, at hvis du ikke selv sørger for at en opsigelse kommer til din arbejdsgivers kendskab indenfor normal arbejdstid, kan arbejdsgiveren hævde, at du ikke har sagt op rettidigt.

Det er også en god ide at få arbejdgivers daterede underskrift på en genpart af opsigelsen for at undgå misforståelser....

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 28-08-07 14:50

flueben væk

Godkendelse af svar
Fra : jakobal

Dato : 28-08-07 15:14

Tak for svaret Thomas.Haugaard.